Jump to content

CSI versus Criminal Minds


Renard
 Share

CSI versus Criminal Minds  

11 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

CSI och Criminal Minds. Två olika serier med en hel del gemensamt. Ett eller flera mord begås, och teamet måste följa alla spår för att hitta mördaren. Där CSI riktar in sig på det kriminaltekniska, så som fingeravtryck och hårstrån, riktar Criminal Minds in sig på mördaren, och försöker hitta honom/henne via psykologi.

Själv har jag alltid älskat CSI och alla dess spin-offs, men på senare tid har jag börjat uppskatta Criminal Minds mer och mer. En mognare serie som riktar in sig på mördarnas psyke istället för på deras kroppsvätskor.

As of now votar jag Criminal Minds.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Criminal Minds spankar skiten ur CSI.

Aldrig kollat så mycket på CSI, men kan inte förstå charmen i att se en så massproducerad serie som den. CSI, CSI Miami, CSI New York, CSI XL osv osv. De försökte ju CSI-fiera CM med den värdelösa spinoffen Suspect Behaviour, men tog tack och lov tillslut sitt förnuft till fånga, cancellade spinoffen och re-hirade A.J Cook och Paget Brewster.

E: Sen är jag själv intresserad av profilering och psykologi som i CM, kriminalteknologi är för mig helt ointressant.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CSI (Las Vegas) upp till säsong 4 eller 5 är helt klart bäst, sen började det dala för det blev för mycket drama. Vem fan bryr sig om några på jobbet pökar? Jag vill se dem lösa brott, inte tjafsa om sådant tjohoj. Sen kom dock New York och gick tillbaka till den gamla skolan, fast med lite mer kaxigare attityd. Det var kul ett tag tills de likaväl där började fokusera på "karaktärsutveckling". Sen så tog dock Criminal Minds över, efter att New York gjort sitt. Men CSI var först och de första säsongerna är än idag oslagbara, och är därför fortfarande kung.

PS: Även om Joey Zasa är skitcool, så var tiden med Gideon bäst.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...