Vice. Skrivet 10 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2011 hej! Har ett problem. En hel del forum ser ut på följande vis efter min formatering. Något måste jag ha glömt installera/Uppdatera. Vad? Tack på förhand//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2011 (redigerad) Ser det likadant ut i andra webbläsare? Redigerad 10 juni, 2011 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2011 Gissar du kört windows update? Annars kan jag inte komma på något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2011 Gissar du kört windows update? Annars kan jag inte komma på något Nu ser det normalt ut märkligt nog? Varför såg det ut så innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 11 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2011 Nu ser det normalt ut märkligt nog? Varför såg det ut så innan? Såg ut som du hade en betaversion av firefox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2011 Såg ut som du hade en betaversion av firefox Tror jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 11 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2011 Tror jag inte. Jämför själv: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2011 Jämför själv: Fan det har jag inte ens tänkt på! Vad fasen är det för siffror? Har 4.0.1 Om jag klickar på "om firefox" Vilken version skall man ha? Kan man bara ladda ner FF och installera eller måste man ta bort befintlig version? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2011 Har samma sak som dig Vice fast det händer bara när jag loggar in eller kommer till facebooks hemsida blir att jag måste stänga av Chrome och öppna IE istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Har samma problem som Vice! Använder Firefox men får samma problem i IE. Provade att uppdatera Firefox från 3,någonting till 5.0.1 men det blev ingen skillnad. Börjar gå mig på nerverna, någon som har tips på vad som kan göras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Har samma problem som Vice! Använder Firefox men får samma problem i IE. Provade att uppdatera Firefox från 3,någonting till 5.0.1 men det blev ingen skillnad. Börjar gå mig på nerverna, någon som har tips på vad som kan göras? Dra ner Chrome funkar fint fint för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Har samma problem som Vice! Använder Firefox men får samma problem i IE. Provade att uppdatera Firefox från 3,någonting till 5.0.1 men det blev ingen skillnad. Börjar gå mig på nerverna, någon som har tips på vad som kan göras? Jag tror det är sidan du besöker det är fel på! För jag har haft så innan och det har bara varit på vissa sidor, och det har försvunnit efter ett tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Dra ner Chrome funkar fint fint för mig. Ingen skillnad. Har provat Firefox, Crome och IE. Även tankat ner .net framework 4. Har inte riktigt förstått vad det gör, men det verkar ha någonting med css och sånt att göra.. I vilket fall blev det ingen skillnad efter det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 hej! Har ett problem. En hel del forum ser ut på följande vis efter min formatering. Något måste jag ha glömt installera/Uppdatera. Vad? Tack på förhand//Vice http://i486.photobucket.com/albums/rr223/GtasajtenVice/bild.jpg Ser inte vad som är problemet, något så enkelt som sidhämtningen? Isåfall har det förmodligen något att göra med cachen och/eller dess inställningar. Vista har lite mer cache krångel än W7 och XP, afaiaa. F5-tangenten refreshar för övrigt sidan, cache och dylikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 (redigerad) Jag tror det är sidan du besöker det är fel på! För jag har haft så innan och det har bara varit på vissa sidor, och det har försvunnit efter ett tag Men för en vän såg samma sidor normala ut, samtidigt som dom var utflippade för mig! Ser inte vad som är problemet, något så enkelt som sidhämtningen? Isåfall har det förmodligen något att göra med cachen och/eller dess inställningar. Vista har lite mer cache krångel än W7 och XP, afaiaa. F5-tangenten refreshar för övrigt sidan, cache och dylikt. För min del blir det varken skillnad av f5 eller att ändra webläsare.. Redigerad 11 augusti, 2011 av IceCandy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 (redigerad) Bump! Har fortfarande kvar problemet. Har uppdaterat alla mina plugins till firefox nu, och det blev fortfarande ingen skillnad. Upprepar: Jag har senaste versionen av firefox, senaste versionen av .net framework, uppdaterade plugins och massa frustration inombords. Dessutom blir det ingen skillnad om jag byter mellan Firefox, IE och Chrome. Samma skit på alla 3. Dom sidor som är buggade för mig är inte buggade för andra, därav så är det inte själva sidan det är fel på. HJÄLP! (jag kan inte ens använda newgrounds ) Edit: Kikade i verktyg/webbutvecklade/felskonsol i firefox. Såhär ser det ut: Redigerad 23 augusti, 2011 av IceCandy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Nu glider jag in på en räkmacka helt utan kunskap om datorer men det kan inte ha något att göra med drivrutiner som har pallat ur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Vad för drivrutiner skulle kunna påverka huruvida CSS'en laddas på vissa sidor? Anyhow, jag laddade ner Firebug. Provade att gå in på newgrounds, och då funkade plötsligt sidan i den mån att den ser normal ut. DOCK så laddas inte flashfilerna alls. Därav så är det inte till någon nytta att Newgrounds funkar visuellt men inte för .swf! På andra sidor så ser det dock fortfarande likadant ut. När jag kollar vad Firebug har att säga så står det kort och gott "aborted" om typ 90% av allt som laddas på sidan. Finner ingen förståerlig förklaring för varför, utan det står bara "connection aborted". Har provat att stänga ner brandvägg + antivirus utifall att det skulle vara orsaken, men utan resultat. Så, vad kan vara fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 http://kb.mozillazine.org/Websites_look_wrong Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 26 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2011 Åh, nu vet jag vad problemet var tror jag! Det var peerblock som pajade hemsidorna. Räckte inte med att bocka i vilka sidor som är okej under X tid, för javascriptet blockerade ändå av någon anledning. Får surfa utan peerblock och hålla det till utorrent, antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts