Jump to content

Grado SR80i


Renard
 Share

Recommended Posts

sr80i_1210775_0.png

Har läst mycket bra om dessa hörlurar. Ska tydligen vara de optimala heavy metal lurarna. Frågan är dock om de är värda över tusenlappen? Har ett par fungerande PortaPro hemma som funkar fin fint, men man är ju alltid på jakt efter bättre. Någon som har erfarenhet av SR80i?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sr80i_1210775_0.png

Har läst mycket bra om dessa hörlurar. Ska tydligen vara de optimala heavy metal lurarna. Frågan är dock om de är värda över tusenlappen? Har ett par fungerande PortaPro hemma som funkar fin fint, men man är ju alltid på jakt efter bättre. Någon som har erfarenhet av SR80i?

Jag har Grado SR80 fast inte 'i'. Kan tänka mig att det bara är en lätt utseendemässig skillnad.

Hade Grado SR125 sen tidigare men ville ha några med 3,5mm kontakt att använda portabelt. Tyvärr har de just gått sönder så jag har faktiskt lite svårt för att rekommendera dem. Ljudet är väldigt bra MEN tänk på att de är öppna kåpor så de passar sig dåligt om man lyssnar i bullriga miljöer eller inte vill störa andra, därför är det inte det helt klockrena köpet om du ska ha dem på bussen/tbanan t.ex.

Man tror ju att Grado gör riktigt högkvalitetsgrejer men de har sina skavanker. Plasten kablarna är gjorda av tenderar att bli stela med tiden och därmed spricka. Lödningarna är inte helt snygga heller (handgjorda) konstaterade en vän som öppnade en kontakt för lagning. Sen är felet med mina SR80 nu att det är glapp inuti ena kåpan som man inte kan öppna. Så det suger.

SR125orna däremot är helt fantastiska, samma lite halvkassa kabelkvalle men ljudet är fortfarande helt fantastiskt och felfritt. Jag köpte dem 2005 och har använt dem nästan varje dag sen dess.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Grado SR80 fast inte 'i'. Kan tänka mig att det bara är en lätt utseendemässig skillnad.

Hade Grado SR125 sen tidigare men ville ha några med 3,5mm kontakt att använda portabelt. Tyvärr har de just gått sönder så jag

Får man fråga vad du menar med 3,5mm kontakt? Är verkligen inte hemma på teknikprylar. De ska ju passa både till en iPod och till min laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...