Jump to content

Tysta högtalare med ljud i headset?


Maimstream
 Share

Recommended Posts

För ett tag sedan snubblade :doh: jag över sladden som gick mellan min laptop och högtalarna. Det resulterade i att när jag kopplar in något i ljudutgången låter det både från datorns inbyggda högtalare och det jag kopplar in, vilket är lite tråkigt på senare tid när jag har börjat använda headset.

Finns det någon mjukvarumässig lösning jag kan ta till, så länge, så att jag kan stänga av datorns högtalare men ändå få ljud till mina hörlurar?

Tacksam för snabbt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag växlar ganska ofta mellan USB-högtalare och 3,5 mm-plugg, men då är det två helt olika kort så det går enkelt att ändra i Kontrollpanelen -> Ljudinställningar -> (ljudenhet). Har du samma möjligheter eller är det glapp och helt kört?
Nix pix, jag har inte den möjligheten i Kontrollpanelen. Tänkte lite om jag kunde ladda ner något som fuskar lite. Har sökt på Google en del och hittat andra som också vill samma sak, men inte hittat ett svar!

Det är alltså glapp i jacket, och för tillfället (på obestämd framtid) har jag inte möjlighet att byta ut ljudkortet.

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte bra men fungerar, generellt brukar det vara så, har jag för mig.

Alltså, det är ju inte skräpljud heller.

Aha. Kan man gå in i butik och få testa? Det vore kul, dom som jag kollade på låg runt hundralappen och förmodar att det inte är ett pris för så värst bra kvalitet. Samtidigt antar jag att det går att hitta ett som är relativt bra. Är inte så kräsen, söker mestadels efter något så jag kan prata över Skype utan att det ekar i lägenheten och hörs in i mikrofonen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...