Jump to content

Bankrånet i Flen


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

I den lilla staden Flen som jag kommer ifrån var det idag ett rån på Handelsbanken. Ett flertal skott avlossades uppe på staden från både polisen och rånarna. Rånarna hade sprungit in och tagit pengarna sedan sprungit ut och tänt eld på en gammal VW som stod parkerad utanför som de kom i. Sedan åkte dem iväg i en Silverfärgad Volvo som dem sedan brände utanför Katrineholm.

Jag tycker att sådant är lite roligt att läsa om, Flen är en ytterst liten stad som det i princip aldrig händer något i men idag så inträffade detta. Varför just i en liten stad som Flen?

http://svt.se/2.33686/1.2429028/polisen_avlossade_flera_skott

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den lilla staden Flen som jag kommer ifrån var det idag ett rån på Handelsbanken. Ett flertal skott avlossades uppe på staden från både polisen och rånarna. Rånarna hade sprungit in och tagit pengarna sedan sprungit ut och tänt eld på en gammal VW som stod parkerad utanför som de kom i. Sedan åkte dem iväg i en Silverfärgad Volvo som dem sedan brände utanför Katrineholm.

Jag tycker att sådant är lite roligt att läsa om, Flen är en ytterst liten stad som det i princip aldrig händer något i men idag så inträffade detta. Varför just i en liten stad som Flen?

http://svt.se/2.33686/1.2429028/polisen_avlossade_flera_skott

För att den är liten såklart vilket betyder mindre poliser

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att den är liten såklart vilket betyder mindre poliser

Not true, Flen har inga egna poliser men däremot så har vi alltid minst en patrullbil inne i staden för att hålla koll, händer ganska mycket i denna lilla stad.

Exakt hur små är Flenpoliserna?

Vi har inga egna poliser som sagt men vi lånar från Eskilstuna, Vingåker, Nyköping och Katrineholm. Så Minst en polisbil i staden varje dag.

Ingen trodde väl att lilla Flen skulle råka ut för ett så här stort bankrån. Därför var varken polisen och lokalbefolkningen inte förberedda för ett öre. Perfekt ställe att råna med andra ord. Frågan är hur mycket pengar de fick med sig.

Sant, men det finns inte mycket pengar i våra banker, för liten stad för att hålla en stor summa i våra banker tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...