Jump to content

Försäkringskassan


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Meningen med denna tråd är att se om ni har förtroende för dem eller inte det har nu vart mycket nyheter om dem i tidningar på nätet nyhetskanalerna samt radio. Jag har läst en del artiklar om det och jag har inget förtroende alls för dem längre menar hur sjuk måste man vara för att få ersättning från dem?

Har läst mycket om folk som har vart dödssjuka eller vart så sjuka att dem inte kan jobba fast dem har intyg från familjeläkare samt andra läkare men ändå nekas dem för ersättning. Läste även att en som inte hade så länge kvar att leva som tvingas ut i arbetslivet fast han hade intyg och blir skickad till FAS 3 situation som F-kassan har.

Jag får alltid en tanke ställare när jag går ut sen från skolan och sitter arbetslös och inte får nått jobb vad ska jag få mina pengar då? Ska jag behöva ansöka om sos bidrag för att överleva? Vad händer om jag blir så sjuk att jag inte kan jobba eller blir en tid sjukskriven från jobbet om jag lyckas få jobb. Läste nu senast detta

Mathilda får ingen hjälp

Ska mamman behöva sluta jobba för att ungen ska få hjälp? Tycker detta har blivit för jävligt hur Sverige har blivit nu varför gör inte vår Regering nåt åt detta? Orkar dem inte dra ur tummen ur röven och göra nåt?. Detta kanske kan va nåt intressant att prata om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

varför regeringen inte gör något är för att moderaterna bara bryr sig om sig själva och har som mål att får så mycket pengar i sin plånbok. Det är ju för tusan våran nuvarande regering som bestämt dessa regler...

"Det finns inga rättigheter att citera detta inlägg"

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

varför regeringen inte gör något är för att moderaterna bara bryr sig om sig själva och har som mål att får så mycket pengar i sin plånbok.

Men snälla.. Du tror att det inte funnits några problem inom försäkringskassan under alla dem år sossarna satt i regeringen? Då var allt frid och fröjd?

Sedan, Agent47, det är Aftonbladet. För det första så är dem kända för att inte ha den bästa journalistiken i världen. Sedan är det en sossetidning, så detta är vad du kan förvänta dig. En halvsketen "tycka-synd-om" artikel någon större substans.

:doh:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla.. Du tror att det inte funnits några problem inom försäkringskassan under alla dem år sossarna satt i regeringen? Då var allt frid och fröjd?

Sedan, Agent47, det är Aftonbladet. För det första så är dem kända för att inte ha den bästa journalistiken i världen. Sedan är det en sossetidning, så detta är vad du kan förvänta dig. En halvsketen "tycka-synd-om" artikel någon större substans.

:doh:

Ja det vet jag hur aftonbladet är men tycker ändå det är för jävligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...