Jump to content

iPod Touch 4G


Merkky
 Share

Recommended Posts

Well, min iPhone 3Gs började falla i bitar på så många sätt så jag gav den till min lillebror som så gärna ville ha en mp3 med spotify nere i Australiten. Dagen efter fick jag abstinensbesvär av alla fina appar jag hade (AirMouse och allt tidsbesparande/meningslöst som existerar i appstore) så jag gick och köpte en iPod Touch 4 med tankarna att så länge jag använder mitt appstore-account så borde ju jag ha tillgång till samma appar som jag redan köpt. Så var ju inte fallet, och nu undrar jag om man måste betala för apparna för varje apparat man äger, eller om man kan ta bort iPhonen från appstore och slippa betala för samma apps som jag hade?

Kunde inte heller ta någon säkerhetskopia på iPhonen, inte för att jag inte hann, men iTunes gnällde på något internt fel och avbröt relativt omgående. Ett av många fel med skrutten! Hade några betalappar från en gammal säkerhetskopia, men när jag la in dom så kunde jag ändå inte uppdatera dom och skulle behöva betala för dom igen.. Fuck iTunes!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte betala för de apps du redan köpt, oavsett om du "köper" dem på samma enhet som du köpte första gången eller på en ny. Alla dina inköp sparas på ditt konto så iTunes känner väl av vilka du köpt redan och meddelar dig om detta när du köper appen.

Problemet här är att appstore inte håller med dig, och vill att jag ska slänga in information om ett betalsätt för att kunna köpa appen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:huh:

Låter märkligt. Jag hade inga problem att ladda hem samma program som jag hade på min iPod Touch när jag införskaffade iPhonen.

Provat att köpa apparna direkt från App store i iPoden? Bara genom att logga in med ditt nuvarande iTunes-konto alltså.

Nu fick jag det att funka, dum som jag var så blev jag galen utan anledning! Det var bara det att jag inte kunde uppdatera dom appar som låg lagrade i iTunes vilket jag förde över. Men nu måste jag bara komma ihåg alla appar jag köpt! :)

Men tack för hjälpen. En kaka till dig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...