Jump to content

Hur ska jag lyckas med fotbollen?


momo
 Share

Recommended Posts

Hej på er alla!

Förlåt för att jag inte skrev på fotbollstråden...

Jag har spelat fotboll i ca 5år, nu är jag 18 år. Jag tycker själv att jag är skit bra, även mina tränare i mitt lag och tränarna i skolan och folk runtomkring mig tycker det. Jag gymar minst en gång om dagen, 2 timmarspass. Jag har minst en fotbollsträning varje dag.

Min dröm är att bli fotbollspelare, jag tycker att jag har goda chanser att bli det. Om jag var dålig skulle jag sluta för längesen :P.

Nu är det så att det inte räcker med att du är bra här i Sverige, man måste ha kontakter. Vilket jag saknar.

Jag tränar o tränar men kommer ingenstans lagmässigt.

Nu undrar jag ifall någon här på forumet har kontakter, med kontakter menar jag typ tränare i något bra lag eller så, eller något lag utomlands som ni har kontakt med och som kan hälpa mig.

Hjälp mig snälla! Är desperat...

Tack ha ska ni ha. MVH: MOMO

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha nej, nej jag heter inte momo bara mitt namn här på gtasajten.

Ah synd, annars hade vi mött varandra. (Jag gick segrande ur striden. :D )

Men till din fråga. Sådant där är skitsvårt, för man är ju inte direkt ensam om att vilja kliva uppåt i karriärstegen. Det känns som att på den nivån du lirar så borde dina tränare ha kontakter med andra klubbar. Allsvenska scouter borde ju vara ute lite i Sverige och se sig omkring efter intressanta spelare.

Det enda jag egentligen kan tänka på är att fortsätta slita och utmärka sig för då får man uppmärksamhet från andra klubbar.

Eller om du vågar så kanske du kan prata med dina tränare, vet inte hur bra de skulle ta att du vill därifrån i och för sig. Men å andra sidan så måste de ju förstå att man vill utvecklas och ta sig vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så där jag har tänkt att göra men det är riktigt svårt i Sverige, det räcker inte bara med att du är bra som sagt...

Jag vill helst till något varmt ställe som Portugal och träna med något lag, trött på den kalla vintern, och försäsongen på några månader.

Men man kan inte bara ringa på deras dörr och fråga ifall man får provträna, det funkar inte så. Man måste ha kontakt inom det "bättre" laget så att man får provträna. Samma sak är det i Sverige. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att veta särskilt mycket om dig och hur bra du egentligen är, men eftersom du är en offensiv spelare så har du den stora fördelen att du 'enkelt' kan göra ett namn för dig genom att plocka poäng (mål/assist). Bra stats ger alltid gehör, och är vägen man får gå om man inte har kontakter.

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör du bra ifrån dig i matcher, gör mål, gör assister så tittar ju automatisk allsvenska och andra "bättre" klubbar på dig. Dem tittar ju på dig pga du gör mål, och värkar vara en stor talang. Men om du nu hade varit "jätte" bra så tror jag du redan skulle varit i en allsvensk klubb, eller utomlands. Känns som det iaf. För du lär ju ha lirat diverse cuper, och om du är jättebra så får du hoppa in i a-laget ganska fort med.

Att komma utomlands tror jag är svårt, speciellt om du inte spelar i en allsvensk klubb. Tror inte klubbarna i tex Portugal har scouter som scoutar div 2 matcher. Att kämpa är ju nyckeln, men du måste ha lite självdistans med. Spelade du i a-laget ifjol? Hur många mål gjorde du? Var du ditt lags bästa målgörare? Att ha kontakter är bra alltid, men som sagt. Överskatta inte dig själv så pass att du blir besviken senare för du inte får något kontrakt.

Om du är en jätte talang, så fungerar det visst att du skulle spelat i en allsvensk klubb. Det kommer du inte undan, tyvärr. Du kan ju alltid annars flytta till Portugal och börja träna med det lokala laget, men att få kontrakt direkt tror jag du kan glömma..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...