Jump to content

De bästa respektive sämsta sluten någonsin!


kicken
 Share

Recommended Posts

Vi har haft trådar om sorgliga slut, om bästa spelmusik och en hel del annat. Men om bästa respektive sämsta slut har jag inte hittat någon tråd om. Därför tog jag eget initativ och startade en! Det finns ju massvis med spel där ute och jag antar att ni alla spelat djävulskt många spel under era dar. Frågan är då: vilket spel har det bästa respektive sämsta slutet? Ni får mer än gärna ange flera spel.

Bäst:

Metal Gear Solid 3

Kommentar: Det slut jag respekterat, uppskattat och älskat allra mest. Spelet är utan tvekan ett av tidernas bästa och slutet gör det hundra gånger bättre. Det går inte ens att beskriva med ord hur bra det är. För de som inte upplevt det gäller det att spela igenom spelet och uppleva allt själv. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev tårögd. Den sista minuten är episk.

Slutet kan ses här. Rekommenderar dock att inte se det om man inte spelat igenom spelet.

Mafia I

Kommentar: Ett fantastiskt mafiaspel som utan tvekan är bättre än uppföljaren (i mina ögon). Slutet har ett stort djup i sig som andra slut har svårt att uppnå. Slutscenen är fantastisk och den sista monologen är väldigt bra skriven.

Slutet kan ses här (part 1) och här (part 2).

Max Payne 2

Kommentar: En väldigt bra handling får ett värdigt slut. Dialogen i slutet är fantastiskt bra och likt Mafia finns ett djupare budskap än man först kan tänka sig. Sista tre orden är bara så himla tunga.

"I had a dream of my wife. She was dead. But it was allright."

Man skall även inte glömma slutet i ettan som inte är lika bra, men som förtjänar omnämnande.

Det finns flera olika slut beroende på hur det går. Det slut jag syftar på är "Dead on Arrival".

Slutet kan ses här.

The Getaway - Black Monday

Kommentar: Det här må inte vara ett av världshistoriens bästa slut, men slutet är tillfredsställande och bra. Man får en fantastisk känsla de sista sekunderna när kameran zoomar "ut/bort" från de två huvudpersonerna och man ser ett grått London i bakgrunden.

Det finns även här olika slut beroende på vad för val du tar.

Slutet kan ses här.

***

De här fyra är mina personliga favoriter, men slut som är bra och förtjänar omnämnande är följande: Half Life 2: Episode 2, Portal, Hitman: Blood Money och Resident Evil 4.

Sämst (besvikelser):

Sämst är att ta i, men jag blev verkligen besviken på följande slut:

Mafia II

Kommentar: Jag kan förstå att vissa gillar det här slutet, men personligen hatar jag det. Det är fegt, abrupt och dåligt. Visst förstår jag charmen i det, men man kunde gjort det mycket bättre. Spelet - som faktiskt är helt okej - skulle i mina ögon lyfts upp ännu mer med ett värdigt slut.

Mirror's Edge

Kommentar: Jag älskar det här spelet som utan tvekan hör till en av mina favoriter. Det enda jag verkligen skulle kunna klaga på är just slutet. Det är väntat, tråkigt och rätt så dåligt. Temalåten och

utsikten över staden

är fantastisk, men handlingen får tyvärr ett dåligt slut.

Assassin's Creed

Kommentar: Spelet i sig är väldigt bra och innovativt, trots att det stundtals blir repetitivt. Slutet ger dock mycket att önska. Jag blev naturligtvis glad när jag klarade ut det, men det kunde ha varit bättre. Sedan får man ha det i tankarna att det trots allt är en trilogi.

Fallout 3

Kommentar: Fallout 3 är ett fantastiskt spel, men även här lämnar slutet mycket att önska. Känslan

av att man gjort allt i onödan

kryper sig sakta fram och även här kunde slutet varit mycket bättre än väntat. Aningen besviken.

***

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallout 3

Kommentar: Fallout 3 är ett fantastiskt spel, men även här lämnar slutet mycket att önska. Känslan

av att man gjort allt i onödan

kryper sig sakta fram och även här kunde slutet varit mycket bättre än väntat. Aningen besviken.

***

Helt sant! Blev också besviken på att man

inte får fortsätta köra när storyn är över

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallout 3

Kommentar: Fallout 3 är ett fantastiskt spel, men även här lämnar slutet mycket att önska. Känslan

av att man gjort allt i onödan

kryper sig sakta fram och även här kunde slutet varit mycket bättre än väntat. Aningen besviken.

Vilket slut "valde" du? Jag

förgiftade inte tanken och dödade presidenten

och jag kände inte så mycket besvikelse över det. Däremot höll jag på hur mycket som helst för att behålla god karma, när jag till slut insåg att karma inte spelar ett skit roll. Då hade jag redan tröttnat på att vara så försiktig med allt att jag slutade spela. Jag började igen igår och nu kommer jag nog gå för en 100% i detta spel inklusive DLC :)

Helt sant! Blev också besviken på att man

inte får fortsätta köra när storyn är över

.

Ja, det förstår jag måste kännas skitdåligt, men jag köpte GOTY och då får man även det DLC som tillåter sånt. Det borde finnas ganska billigt att få tag i; jag fick mitt PS3-GOTY för bara 350 spänn och då är det huvudspelet + 5 DLC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...