Jump to content

Svchost


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Det här blir även en liten test trådstart ^^

I vilket fall som helst, märkte nyss att min dator var grymt konstig av sig när jag skulle starta upp Firefox, jag försökte få upp aktivitetshanteraren men bara det tog säkert 5 minuter!

När jag fick upp den så såg jag sjukt många svchost startade. Jag startade om datorn och...... fortfarande samma. Nån som har en aning om vad det är för något? för det känns verkligen inte normalt!

Tack på förhand! post-7188-062704400 1283210479_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen farligt, det är normalt med runt 10 stycken svchost's.

Det kan vara farligt. Den riktiga SVChost är inte farlig, men i och med att den är såpass vanlig och att det ofta finns flera av den igång är det populärt bland olika virus att döpa sig till SVChost för att inte väcka uppmärksamhet. Råder herr skruv att dra igång en virussökning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara farligt. Den riktiga SVChost är inte farlig, men i och med att den är såpass vanlig och att det ofta finns flera av den igång är det populärt bland olika virus att döpa sig till SVChost för att inte väcka uppmärksamhet. Råder herr skruv att dra igång en virussökning.

Virus sökt samtliga gånger, kollat med Spybot S&D och Avast. Sist hittade S&D ingenting, Avast hittar absolut ingenting! Tips?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Le bump

Formaterade häromdagen igen, nu har jag ingen svchost igång alls Oo.

Kör samma kopia av windows som tidigare osv, installerat det viktigaste jag behöver. Grejen kan ju också var den att, nu formaterade jag om hårddisken helt och hållet så exakt allt på hela hårddisken försvann. Så det var förmodligen nånting som låg igång hela tiden förut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Le bump

Formaterade häromdagen igen, nu har jag ingen svchost igång alls Oo.

Kör samma kopia av windows som tidigare osv, installerat det viktigaste jag behöver. Grejen kan ju också var den att, nu formaterade jag om hårddisken helt och hållet så exakt allt på hela hårddisken försvann. Så det var förmodligen nånting som låg igång hela tiden förut!

Kryssa i Show processes from all users (eller vad det nu heter på svenska), då borde du se massa svchost :3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...