Jump to content

Är det fel på min CPU?


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Hej, har haft stora problem nu med Gta IV på datorn och det är väldigt tråkigt. Nu efter patchen med episoderna har mitt IV inte fungerat alls, innan den patchen funkade spelet perfekt och körde med högsta inställningarna. Men nu framedroppar spelet och ja, det finns inget kul med att spela IV längre pga detta.

Kollade nyss Can i run it och såg att min CPU inte är tillräckligt bra för spelet. Men förstår inte varför när det står att det kräver 2.14 GHz och jag har 3.16GHz?

Är det något fel på min CPU? Måste jag installera några drivrutiner eller något liknande? Sorry om jag låter dum, är verkligen inte bra på sånt här :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det rekommenderas 2,4GHz quadcore (fyra kärnor) och du har 3,16GHz dualcore (två kärnor), därav 'problemet' i Can you run it. Det är ingenting fel på din processor, det är de senaste patcharna som har sabbat spelet. Framedroppar på min 3,6GHz quadcore också.

För övrigt lite lustigt att den påstår att du har 3,7GB videominne. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Det rekommenderas 2,4GHz quadcore (fyra kärnor) och du har 3,16GHz dualcore (två kärnor), därav 'problemet' i Can you run it. Det är ingenting fel på din processor, det är de senaste patcharna som har sabbat spelet. Framedroppar på min 3,6GHz quadcore också.

För övrigt lite lustigt att den påstår att du har 3,7GB videominne. :D

Oj det såg jag inte, undrar varför det är så.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Det rekommenderas 2,4GHz quadcore (fyra kärnor) och du har 3,16GHz dualcore (två kärnor), därav 'problemet' i Can you run it. Det är ingenting fel på din processor, det är de senaste patcharna som har sabbat spelet. Framedroppar på min 3,6GHz quadcore också.

För övrigt lite lustigt att den påstår att du har 3,7GB videominne. :)

Shäred videå mämårry.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...