Jump to content

Ny hårddisk


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Sorry för dålig tråd titel. Nu som ni flesta vet så har min hårddisk gått sönder och Gizmo tipsade om en hårddisk sen hittade jag en liknande fast 30kr dyrare så vilken av dessa två bör jag köpa?

500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ eller 500GB Hitachi 7K1000.C

Om ni hittar en bättre så får det max vara 500gb hdd och ENDAST kosta 400-500kr.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Curly eller nån annan som är bra på detta gick till Kjell och kompany här i stan och kollade på hårddiskar på 500gb då sa killen i kassan att Western Digital Green är en av de bästa på marknaden. Men vad jag har hört och sett här på forumet är att dem går lätt sönder efter 1-3 månader är det sant? Eller ska jag satsa på den där samsungen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han vet inte vad han pratar om ifall han rekommenderar WD Green som systemdisk, det är en slöspinnande lagringsdisk och lämpar sig ej som systemdisk.

Hårddiskar går sönder, om WD Green gör det oftare än andra vet jag ej men jag betvivlar det. Har två Green och en Blue själv för övrigt, även en Samsung F1.

Köp Samsung F3 eller WD Black, den senare går nog dock inte att få tag på för under 500 kr. Samsung F3 1TB finns för 590(!) kr online, bara ett tips.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han vet inte vad han pratar om ifall han rekommenderar WD Green som systemdisk, det är en slöspinnande lagringsdisk och lämpar sig ej som systemdisk.

Hårddiskar går sönder, om WD Green gör det oftare än andra vet jag ej men jag betvivlar det. Har två Green och en Blue själv för övrigt, även en Samsung F1.

Köp Samsung F3 eller WD Black, den senare går nog dock inte att få tag på för under 500 kr. Samsung F3 1TB finns för 590(!) kr online, bara ett tips.

Okej jag tänkte säga lite emot han men orkade inte han sa att den var en snabb hårddisk och en av de bästa iallafall. Men jag tror det lutar sig mot en F3:a eftersom jag har inte så bra ekonomi just nu lever på 1050 varje månad. Så jag vill ha så mycke pengar kvar som möjligt. Sen nu min hårddisk gick ihop så får jag nu skjuta upp köpet på en ny mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Okej jag har stött på ett problem här curly kanske har svar på den frågan. Det är så att jag tappade min mobil ner till grannen idag och dem inte är hemma och mitt problem är att jag vet då inte när jag får sms:et om att jag kan hämta ut mitt paket. Kommer jag få det på eposten med då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej jag har stött på ett problem här curly kanske har svar på den frågan. Det är så att jag tappade min mobil ner till grannen idag och dem inte är hemma och mitt problem är att jag vet då inte när jag får sms:et om att jag kan hämta ut mitt paket. Kommer jag få det på eposten med då eller?

Om du angav både mobilnummer och e-post som aviseringsmetod så får du det via e-post också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollinummer finns på hemsidan och i mail du fått, bara att använda det. Siffrorna i i sms:et är enligt min erfarenhet de fyra sista i kollinumret.

Okej hade skickat iväg ett mail till Inet och sa att min mobil hade gått sönder eller nåt. Men dem sa att mitt paket kom till Örebro inatt 05.32 och ska komma nu under dagen. Har iallafall fått tillbaks mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...