Jump to content

Saker ni vill ändra i storyn


Recommended Posts

Om ni fick ändra lite små saker i storyn i spelet, vad skulle ni ändrat då? Alltså vad tycker ni Rockstar gjorde dåligt?

Jag tycker att de inte borde gjort Ryder till en bad guy. Tycker det räcker med att Big Smoke sviker. Dessutom är ju Ryder en av de bästa karaktärerna i hela spelet, och den bästa i början, därför riktigt kasst att han blev än 'traitor'. Dessutom, tänk vad nice att ha med sig Ryder när Sweet och Carl bygger upp gänget igen!

Och de borde haft med några till gängmedlemmar, kanske inte i stora roller, men nu är det CJ, Sweet, Ryder, Big Smoke i början, men sen är det ju bara CJ och Sweet. T.ex hade de kunnat lägga B-Dup och Big Bear-uppdraget tidigare, så man kunnat haft med Big Bear på senare uppdrag.

Sen hade jag inte haft med Zero, eller, i alla fall inte hans uppdrag. Han som karaktär är väl okej, och han spelar ju en roll i heist-uppdragen, men hans egna uppdrag har jag aldrig orkat göra. Han känns bättre som bara en kille som är med i cutscenes som en "comic relief", som Maccer i Las Venturas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att uppdragen var så dåliga. Visst, några är helt over-the-top såsom jetpack-uppdraget och att stjäla ett jetplan, men de var åtminstone roliga. Men det störda med hela storyn är ju att allt CJ gör är för att få sin bror ut ur fängelset. Och vad har han gjort egentligen? En lowlife-halvbrottsling som knappast lär vara alltför svår att få ut ur fängelset mot borgen. Har man råd med ett flygfält för 2 miljoner dollar och ifall man kan stjäla ett $50,000,000-projekt från militären samt ett jetplan för jag-vet-inte-hur-mycket-pengar så borde man kunna få ut en sketen streetkid.

Det, är vad som behövde ändras för att storyn skulle vara rimlig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...