Jump to content

GTA IV problem


vfrolunda
 Share

Recommended Posts

Okey nu blir jag riktigt trött.

Jag köpte GTA IV igår efter att ha spelat GTA Episodes from Libety city.

Jag installera skiten och all gick bra so far.

Det gick bra att starta skiten men när jag startar ett nytt game så kommer alla bilder som det ska men sen blir det svart och så står det %u201DFailed to load game, Starting a new game%u201D. Efter ett tag till så kommer video sekvensen upp men det är helt svart så man hör bara ljudet. Trycker man bort det så kommer till första uppdraget när man ska köra någon kille till något ställe. Men när man börjar köra så lagga det typ. Var femte sekund så fastnar bilden en liten stund. Bilden hackar.

Riktigt irriterande. :rant:

Det kan inte vara grafiken eftersom att jag har kört det nyare spelet och har Ati HD 5850 som graffe kort. Jag har installerat om hela skiten men det fungerar ändå inte.

Hoppas ni kan hjälpa mig. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey nu blir jag riktigt trött.

Jag köpte GTA IV igår efter att ha spelat GTA Episodes from Libety city.

Jag installera skiten och all gick bra so far.

Det gick bra att starta skiten men när jag startar ett nytt game så kommer alla bilder som det ska men sen blir det svart och så står det %u201DFailed to load game, Starting a new game%u201D. Efter ett tag till så kommer video sekvensen upp men det är helt svart så man hör bara ljudet. Trycker man bort det så kommer till första uppdraget när man ska köra någon kille till något ställe. Men när man börjar köra så lagga det typ. Var femte sekund så fastnar bilden en liten stund. Bilden hackar.

Riktigt irriterande. :rant:

Det kan inte vara grafiken eftersom att jag har kört det nyare spelet och har Ati HD 5850 som graffe kort. Jag har installerat om hela skiten men det fungerar ändå inte.

Hoppas ni kan hjälpa mig. :cry:

Pröva att uppdatera? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag har samma problem på min dator. Men jag drog ner några inställningar och nu ser jag alla videosekvenser, men det hackar fortfarande när man kör. Jag vet inte hur det är för dig men för mig är är det alltid när man "växlar" så att säga (alltså när den accelererar eller tappar fart), speciellt vid handbromsning. Kollade upp min dator på Can You Run It? och den klarar allt i minimum req. men den failar (ursäkta svengelskan) på CPU i reccomended. Kolla där, kanske är samma för dig? Tror i alla fall att det är mitt problem, men om du har hittat en annan lösning, som inte slutar med att jag måste köpa nya saker till min annars nya dator, så dela gärna med dig :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också problem med IV nu, riktigt tråkigt! När jag loadar ett spel så kommer loading upp i nedre hörnet och i IV t.ex är det ju en vit "rand" som åker igenom texten så man ser att det loadar. Men på mitt så går den randen fort som fan och loading saken kan blinka. Samma med TBOGT, då blinkar stjärnorna runt loading texten skitsnabbt också. När man kommer in i spelet och går ut genom dörren till gatan så blinkar hela skärmen som ett cp, typ svarta ränder runt skärmen och skit. Texturer blinkar, laddar segt och kommer inte fram ibland. Spelet framedropar och ibland kan det kännas som att bilen bromsar in för att det laggar.

Riktigt irriterande, har uppdaterat drivrutiner och allt sånt, inget hjälper. Blev såhär efter att episoderna släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...