Jump to content

Forza Motorsport 3 Versus Gran Turismo 5


simonracer
 Share

Recommended Posts

Hej! Har gått i tankar på att dumpa Xboxen och köpa en spelstation istället. Sen är jag tokig i bilar också hehe så jag undrar lite vilket av dom som är bäst Grafikmässigt och känslan i båda.

Jag vet att GT5 inte är klart än men vad Tror ni om känslan? Är det som dom äldre gt spelen så bilen är fastklistrad i marken eller är det lite mer känsla i det nu? Jag tycker att på grafikfronten så kommer Gt spöa Forza 3 rätt stenhårt.

Sen storleken på spelen (banor/bilar) så lär väl Gt vinna för det har väl 1000 bilar och 100+ banor.

Så jag undrar i stort sätt hur känslan är på Gt5 (för nu Prologen) jämnfört med Forza.

Mvh Simme.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Har gått i tankar på att dumpa Xboxen och köpa en spelstation istället. Sen är jag tokig i bilar också hehe så jag undrar lite vilket av dom som är bäst Grafikmässigt och känslan i båda.

Jag vet att GT5 inte är klart än men vad Tror ni om känslan? Är det som dom äldre gt spelen så bilen är fastklistrad i marken eller är det lite mer känsla i det nu? Jag tycker att på grafikfronten så kommer Gt spöa Forza 3 rätt stenhårt.

Sen storleken på spelen (banor/bilar) så lär väl Gt vinna för det har väl 1000 bilar och 100+ banor.

Så jag undrar i stort sätt hur känslan är på Gt5 (för nu Prologen) jämnfört med Forza.

Mvh Simme.

Att det kommer spöa Forza i grafik tror jag verkligen inte. Grafiken i Forza är grym och detaljerna på bilarna är riktigt bra.

+ att man kan styla sina bilar i Forza 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det kommer spöa Forza i grafik tror jag verkligen inte. Grafiken i Forza är grym och detaljerna på bilarna är riktigt bra.

+ att man kan styla sina bilar i Forza 3.

Har du sätt Grafiken på GT5? Alltså dom senaste bilderna. Men det är la en smaksak då. Bortse ifrån grafiken.

Vilket är skönast/roligast att köra? Senaste Demot lär väl säga en del om hur GT5 är! Sen är det svåra att hitta någon som har det hehe.

Edit: Vem har sagt att man inte kan styla bilar i GT5? är det officiellt? I GT2 kunde man totalombygga bilar. I gt4 var det dock bara vinge och fälgar. Har även sagts att man ska kunna lackera/ göra dekaler ungefär som i Forza.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiskt sett lär (bör, med den utvecklingstiden) nog GT5 slå Forza, men det känns inte särskilt viktigt när båda ser riktigt bra ut. Körkänslan har jag dock svårt att tro att GT5 kommer kunna röra Forza, visst är det en smaksak och dessutom en konsolfråga (om man då inte har båda ser man nog gärna att X är bättre eftersom man själv har den konsolen).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiskt sett lär (bör, med den utvecklingstiden) nog GT5 slå Forza, men det känns inte särskilt viktigt när båda ser riktigt bra ut. Körkänslan har jag dock svårt att tro att GT5 kommer kunna röra Forza, visst är det en smaksak och dessutom en konsolfråga (om man då inte har båda ser man nog gärna att X är bättre eftersom man själv har den konsolen).

http://www.youtube.com/watch?v=0qtMGVX2Pl4

En sådan Jämnförelse är något jag uppskattar! Hoppas dom gör en med gran turismo Asap (men dom lär inte göra något förens spelet kommer ut..)

Hoppas veeerkligen att Gt5 kommer ha bra körkänsla!

<me is längting>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...