Jump to content

Nytt headset


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Skulle verkligen behöva ett nytt headset då micken har slutat fungera på mitt nuvarande. Är inte speciellt insatt så jag skulle uppskatta om någon med lite koll skulle kunna ge mig ett par alternativ. Vet inte riktigt vad ett headset kostar nu för tiden men kan väl tänka mig att lägga ut upp till 700kr.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SteelSeries Siberia v2

Grymt bra! Jag fick i julklapp, och nu har två andra polare köpt likadan, dem blev frälsta :o

Mikrofonen kan du gömma i hörlurarna, sladden kan du förkorta, perfekt om du vill använda dem på bussen eller så.

Sköna!, lätta, och härligt ljud. Jag är totalnöjd med dem! Grymt mycket bättre än mina förra, Koss SB45.

Däremot kostar den runt 750-800 kronor. Pricerunner!

Men helt klart värt det

steelseries-siberia-v2_1154942_0.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Steelseries Siberia är ju ett plastigt, överprissatt skitheadset...

Jag skulle personligen rekommendera något från Sennheiser, det här eller det här är två mycket bekväma headset med skönt, balanserat ljud. Basen är mjuk men inte överdriven som vissa kanske gillar, är du dukadunka-fanatiker så bör du nog kolla vidare. Sen sitter de inte fast jättebra på huvudet, men man måste vara väldigt duktig på att dunka huvudet i bordet för att det ska vara något större problem, jag stör mig inte på det iallafall. Fördelen där är att de sitter otroligt bekvämt istället, öronproblem får man inte förrens typ 2 dygn av konstant användning. :confused:

Jag använder mitt PC151 för spel och musik. Spel funkar det superb i, och micken är klart funktionsduglig, inga problem där. Musiken låter mjuk och skön, jag gillar det, men då lyssnar jag å andra sidan inte på jättehård eller snabb musik.

Heltäckande headset har jag ingen koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Steelseries Siberia är ju ett plastigt, överprissatt skitheadset...

Jag skulle personligen rekommendera något från Sennheiser, det här eller det här är två mycket bekväma headset med skönt, balanserat ljud. Basen är mjuk men inte överdriven som vissa kanske gillar, är du dukadunka-fanatiker så bör du nog kolla vidare. Sen sitter de inte fast jättebra på huvudet, men man måste vara väldigt duktig på att dunka huvudet i bordet för att det ska vara något större problem, jag stör mig inte på det iallafall. Fördelen där är att de sitter otroligt bekvämt istället, öronproblem får man inte förrens typ 2 dygn av konstant användning. :confused:

Jag använder mitt PC151 för spel och musik. Spel funkar det superb i, och micken är klart funktionsduglig, inga problem där. Musiken låter mjuk och skön, jag gillar det, men då lyssnar jag å andra sidan inte på jättehård eller snabb musik.

Heltäckande headset har jag ingen koll på.

v1 var plastigt och överpris, no doubt. v2 är extremt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju lika plastigt ut? :confused:

Minns inte senast jag såg ett "Steelseries Siberia" som inte var lagat med tejp.

Då har du inte sett mitt! Dessutom har jag mitt i väskan till skolan varje dag, där det får ta en del stryk.

Håller dock med om att V1 är plastigt, har inte testat V2, men har bara hört bra saker om det. Sibera-headseten är dock väldigt sköna på huvudet och för öronen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det märks att ni talar utan erfarenhet. v2 är grymt bra, och jag använder mitt headset varje dag.

Funkar hur bra som helst, och än är det helt.

Däremot är v1 väldigt ranglig, och micken är en mygga, och det suger. Tur att jag testade den hos en polare innan jag köpte.

Men man kan inte döma v2an om man bara testat v1.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...