Jump to content

Game With Rockstar-tråden


VickeX
 Share

Recommended Posts

Tänkte att vissa här kanske är lite intresserade. Personligen så har jag ju spelat med R*snubbarna varje event de haft på Xbox Live. Mycket trevliga allihopa. Senaste eventet den 22 Januari så var jag även där och hängde en hel del med GwRockstar3 som också streamar hela kalaset. :)

Nämns en hel del i deras recap...

post_1154001_0.jpg

(A Free Mode flight for GermanScientist and GwRockstar3 ends abruptly due to heavy fire in the skies of Liberty City.)

Läs mer!

Anywho..

En kalender kommer snart att släppas med massor utav datum med social club events för både PC, Ps3 och Xbox-spelare... Tills vidare dock är det känt att de ska hålla i ett event för Ps3 nu på fredag, kl 4 – 7 PM Eastern (Det är 22:00 – 01:00 för oss i Sverige)

Be there! :lol: Mer info kommer, det är bara att följa http://rockstargames.com/newswire

Annars står all info på http://socialclub.rockstargames.com/multiplayer-event där alla events också streamas. :w000t:

Happy gaming!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du något förnamn på din polare GwRockstar3? Jag addade samma nickname med en liten notis om att "hej, jag är polare med GermanScientist" osv, men kom på att trean i namnet lär betyda att kontona byts lite då och då, typ "du George kan väl ta trean ikväll så får Harry tvåan" osv. -_-

Precis som du säger så är det nog olika varje gång. Är inte heller säker på att de kommer ha samma tags på Ps3 som på Xbox.

Och dem ger oftast inte ut sina namn. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade inte kunnat adda personen om taggen inte existerade. Försöker jag adda "fgasdoöpddsa6265" skulle jag få ett errormeddelande, så kontot finns -_-

Okej. Men det är säkert bara för reservation, så att ingen ska kunna utge sig för att vara från R*... För nu har infon kommit.

post_1154323_0.jpg

HOW TO FIND US

Grab a multiplayer friend and start up Ranked Team Deathmatch via Party Mode using the in-game cellphone. We're playing doubles again so make sure your team size is two. By starting up Team Deathmatch from Party Mode, you will be automatically placed in special lobbies together with us and other event participants. More info on using Party Mode is listed below.

NEED A PARTNER?

Hit up the chatbox during the event or just post your PSN ID in the Comments section below.

Official Rockstar Gamertags

Participating Rockstar PSN IDs for the event will be:

RockstarMulti1

RockstarMulti2

RockstarMulti3

RockstarMulti4

http://www.rockstargames.com/newswire/2010...r_event_details

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That makes two of us. ;)

Synd bara att jag inte har en Ps3 än. Hade självklart gärna varit med. Men jag ska titta på streamen. :teehee: Hoppas jag får se dig hänga omkring RockstarMulti1 (vilket är den jag antar kommer att streama)

Än? Hohoo, sweet. Jag har velat spela med dig i evigheter. :ermm:

Nu har jag blivit addad av alla RockstarMulti1-4, ska man lägga till de GwRockstar1.2 och 4 som förmodligen finns också? -_- Alla 4 är online nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än? Hohoo, sweet. Jag har velat spela med dig i evigheter. ;)

Nu har jag blivit addad av alla RockstarMulti1-4, ska man lägga till de GwRockstar1.2 och 4 som förmodligen finns också? -_- Alla 4 är online nu :ermm:

Ofta dom är online nu? För att kolla läget eller? Iofs så är det första eventet på Ps3 så de kanske måste kolla så att allt funkar etc... För eventet är väl inte förns imorgon.

Och ja, jag har länge sagt att jag velat skaffa en Ps3. Lär dock ta ett tag. Ett år eller så. En ny dator och en skärm är prio #1. :teehee:

Edit: Weener då? Vill inte han spela med några från R*? Bara du och jag som skrivit i tråden hittils. Känns lite trist.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta dom är online nu? För att kolla läget eller? Iofs så är det första eventet på Ps3 så de kanske måste kolla så att allt funkar etc... För eventet är väl inte förns imorgon.

Och ja, jag har länge sagt att jag velat skaffa en Ps3. Lär dock ta ett tag. Ett år eller så. En ny dator och en skärm är prio #1. -_-

Edit: Weener då? Vill inte han spela med några från R*? Bara du och jag som skrivit i tråden hittils. Känns lite trist.

Det här måste jag ju skaffa GTA för..

och German Scientist.. AHA! Du har mig på 360 va? nice ;)

Återkommer till tråden när jag har skaffat spelet.. igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här måste jag ju skaffa GTA för..

och German Scientist.. AHA! Du har mig på 360 va? nice ;)

Återkommer till tråden när jag har skaffat spelet.. igen.

GermanScientist i ett ord. Ser konstigt ut med ett mellanrum -_-

Ja jag tror nog att jag har dig addad. Känns lite weird dock. Massor utav folk addar mig (inte bara från GTASajten utan från andra ställen också, och ibland addar jag själv folk) men så slutar det med att jag kanske bara pratar med dem en gång och sedan ligger dem bara där och skräpar ner min friendlist. :teehee:

Konstigt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GermanScientist i ett ord. Ser konstigt ut med ett mellanrum -_-

Ja jag tror nog att jag har dig addad. Känns lite weird dock. Massor utav folk addar mig (inte bara från GTASajten utan från andra ställen också, och ibland addar jag själv folk) men så slutar det med att jag kanske bara pratar med dem en gång och sedan ligger dem bara där och skräpar ner min friendlist. :teehee:

Konstigt ^^

Hehe.. Nu ska jag inte ta det här för off topic..

Men jag har inget 360 utan det är brorsans o han har inte köpt några roliga spel så jag sitter aldrig vid det. Nu har jag ju mitt precious PS3 istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GermanScientist i ett ord. Ser konstigt ut med ett mellanrum -_-

Ja jag tror nog att jag har dig addad. Känns lite weird dock. Massor utav folk addar mig (inte bara från GTASajten utan från andra ställen också, och ibland addar jag själv folk) men så slutar det med att jag kanske bara pratar med dem en gång och sedan ligger dem bara där och skräpar ner min friendlist. ;)

Konstigt ^^

Samma här. Jag rensar ur listan lite då och då när man upptäcker att man inte spelat med dem sedan adden.

Rockstarsnubbarna gick offline nu, jag försökte få en av dem på invite men han svarade inte. Lät bli att invitetryckspamma så de inte skulle bli sura :teehee:

Hm, de går on- och offline hela tiden om vartannat. Det är ju en rätt skum metod man har för att få folk till rätt server; så funkar det inte vanligen. Hur fungerar det på 360, Vicke?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. Jag rensar ur listan lite då och då när man upptäcker att man inte spelat med dem sedan adden.

Rockstarsnubbarna gick offline nu, jag försökte få en av dem på invite men han svarade inte. Lät bli att invitetryckspamma så de inte skulle bli sura -_-

Hm, de går on- och offline hela tiden om vartannat. Det är ju en rätt skum metod man har för att få folk till rätt server; så funkar det inte vanligen. Hur fungerar det på 360, Vicke?

Som sagt så testar de säkert bara. Testar streamingen eller någonting, för de har ju aldrig gjort ett event på Ps3 förut. Ikväll ska det inte vara några problem.

Det funkar som så att vid utsatt tid så ska du gå in i party mode, ha en snubbe där med dig, och sedan välja ranked team deathmatch, då placeras du i speciella lobbys för eventet.

Men det är som sagt ikväll kl 10 till kl 1 på natten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Mycket hallå för lite nöje. PS3 hängde sig 3 eller 4 gånger dessutom, så det var jäkligt segt.

Kvällen började med att jag satte VickeX på webcam som visade min teve, och jag hade VickeX-msn bredvid streamingfönstret samtidigt som jag flyttade ut alla tangentbordssladdar etc så jag skulle kunna spela och skriva samtidigt. Det verkade ganska lovande men nu har jag suttit 3 timmar med detta för att få 3 matcher där R*-killarna inte ens hade headset... :)

Fick vid ett fåtal tillfällen hamna såpass nära streamingkillen att jag kom med "i bild", VickeX tog några screens. Men nja... så spännande var inte kvällen. Eftersom de inte hade headsets var det som vilken annan MP-match som helst, bara buggigare och mer väntan. Men på plussidan hamnar att det fanns en hel del vettigt folk med headset och att servrarna för en gångs skull enkelt fyllde 16 personer.

Väntar med spänning på screensen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Mycket hallå för lite nöje. PS3 hängde sig 3 eller 4 gånger dessutom, så det var jäkligt segt.

Kvällen började med att jag satte VickeX på webcam som visade min teve, och jag hade VickeX-msn bredvid streamingfönstret samtidigt som jag flyttade ut alla tangentbordssladdar etc så jag skulle kunna spela och skriva samtidigt. Det verkade ganska lovande men nu har jag suttit 3 timmar med detta för att få 3 matcher där R*-killarna inte ens hade headset... :doh:

Fick vid ett fåtal tillfällen hamna såpass nära streamingkillen att jag kom med "i bild", VickeX tog några screens. Men nja... så spännande var inte kvällen. Eftersom de inte hade headsets var det som vilken annan MP-match som helst, bara buggigare och mer väntan. Men på plussidan hamnar att det fanns en hel del vettigt folk med headset och att servrarna för en gångs skull enkelt fyllde 16 personer.

Väntar med spänning på screensen :unsure:

De är ju ingenting speciellt. Relativt dålig kvalitet på streamen, och speciellt när det rör sig så mycket.

Återkommer med dem senare...

Hoppas som sagt att du inte blir helt bortskrämd. Det är faktiskt mycket roligt att spela med dem om de bara har headsets och dessutom är det väldigt kul om man får dem att byta till free mode... Då kan allt möjligt hända. :)

Hoppas på ett bättre nästa event. Om inte annat så lär du ju ha kul runt då EFLC släpps. Och då borde dom ha ett event. De hade dem ju både när TLAD och TBoGT släpptes så förhoppningsvis så har dom ett då. Och gör dom det så kan du ta en buzzard och skjuta raketer på dom så att dom flyger och har sig. Very fun!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game With Rockstar-kalender:

* Thursday, February 18th (4-7PM EST)

Grand Theft Auto IV Multiplayer Event with Rockstar

For PC on Games for Windows LIVE

Yes, our first official PC event in this series – complete with live stream, chat and all. Let’s get that full-on up-to-32-player mayhem going.

* Friday, February 26 (4-7PM EST)

Midnight Club LA Multiplayer Event with Rockstar

For Xbox 360 on Xbox LIVE

Jumping back into shredding through the streets of Los Angeles – hope to see you all for an intense three hours of racing...

* Friday, March 12 (4-7PM EST)

Grand Theft Auto IV Multiplayer Event with Rockstar

For PlayStation 3 on PlayStation Network

A final Grand Theft Auto IV PS3 Multiplayer scrimmage with Rockstar before Episodes from Liberty City invades your world less than three weeks later.

* Tuesday, March 23 (4-7 PM EST)

Episodes from Liberty City Multiplayer Event with Rockstar

For Xbox 360 on Xbox LIVE

Last licks for a little while for the XBL set – we’ll be spending April giving PS3 and PC gamers their due of The Ballad of Gay Tony and The Lost and Damned multiplayer love. Look for some special giveaways to be announced.

* Friday, April 2 (4-7PM EST)

Episodes from Liberty City Multiplayer Event with Rockstar

For PlayStation 3 on PlayStation Network

* Saturday, April 3 (2-6 PM EST)

Episodes from Liberty City Multiplayer Event with Rockstar

For PC on Games for Windows LIVE

Back to back first weekend of Episodes multiplayer events for both PS3 and PC. Let’s get it on. Planning for some of our ringers at our dev studios at North and Toronto jumping in to really show you what’s up. Make sure to take advantage of those first few days after game release to get on point.

* Friday, April 16 (4-8 PM EST)

Episodes from Liberty City Multiplayer Event with Rockstar

For PlayStation 3 on PlayStation Network

Getting back on PlayStation Network for some The Ballad of Gay Tony and The Lost and Damned modes with Rockstars from across NYC, North & Toronto – look for some special giveaways as well...

* Thursday, April 22 (4-7PM EST)

Episodes from Liberty City Multiplayer Event with Rockstar

For PC on Games for Windows LIVE

Up to 32-players... BASE Jumping... Free Mode... Explosive Shotgun Deathmatches... let your imagination run wild. Plus we’ll be giving away some deluxe PC gear to be announced.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...