Mathias Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 (redigerad) Jag syftar på namnen. afifgsdddd.se är väl en billigare domän än ptja... restaurang.se? ...spelar ingen roll Redigerad 2 februari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 (redigerad) ...spelar ingen roll Orkade inte gå tillbaks en sida för att quota Umb. Det är inte namnet man betalar för på de flesta sidor utan ändelsen. De sidor där du betalar för själva namnet är sådana sidor som sysslar med det som diskuteras här. Att köpa domän för att sälja vidare. Redigerad 2 februari, 2010 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 ...spelar ingen roll Hmm, men är årsavgiften verkligen den enda avgift man måste betala då man köper en domän? restaurang.se är ju dessutom upptagen och det måste väl medföra extrakostnader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Hmm, men är årsavgiften verkligen den enda avgift man måste betala då man köper en domän? restaurang.se är ju dessutom upptagen och det måste väl medföra extrakostnader? Jag har aldrig behövt betala mer än årsavgift på mina domännamn. Sedan är det väl klart som korvspad att det är dyrare att köpa domännamn som redan används. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Jag har aldrig behövt betala mer än årsavgift på mina domännamn. Sedan är det väl klart som korvspad att det är dyrare att köpa domännamn som redan används. Jag menar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Jag menar det. Men det är ju det som hela tråden handlar om, att Tackle överväger att köpa ett domännamn som han vet(/anar) kommer bli viktigt för företaget att äga. Annars är det ju lite som att fråga vad det kostar att hyra mark någonstans. Självklart menar man då ledig mark och inte mark som måste köpas upp av företag som redan bedriver verksamhet på densamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Hmm, men är årsavgiften verkligen den enda avgift man måste betala då man köper en domän? restaurang.se är ju dessutom upptagen och det måste väl medföra extrakostnader? Står fortfarande hur mycket domänen skulle ha kostat om den är upptagen, syns lite bättre i denna skärmdumpen: http://upl.gizgiz.nu/files/rest.png Att köpa restaurang.se går inte, förutom om du kontaktar ägaren och köper adressen direkt från honom (för ett mycket högre pris, ofc) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Står fortfarande hur mycket domänen skulle ha kostat om den är upptagen, syns lite bättre i denna skärmdumpen: Att köpa restaurang.se går inte, förutom om du kontaktar ägaren och köper adressen direkt från honom (för ett mycket högre pris, ofc) Hm, är det otänkbart att någon skulle vilja köpa en registrerad domän om man tror att värdet kan stiga ytterligare i framtiden? Eller fungerar domänhandelsmarknaden endast enligt: fri domän-->ägare-->användare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Hm, är det otänkbart att någon skulle vilja köpa en registrerad domän om man tror att värdet kan stiga ytterligare i framtiden? Eller fungerar domänhandelsmarknaden endast enligt: fri domän-->ägare-->användare? Nej det är inte otänkbart. MEN det är nog inte lika vanligt som fri domän -->ägare -->användare. Huvudfrågan för tråden har dock handlat om att köpa en domän för att sen sälja den vidare till företaget i fråga. Så därför har det inte på något sätt diskuterats eller tagits upp andra alternativ eftersom att de varit ointressanta för trådskaparen. Men det är klart. Nu när det är så gott som avklarat kan man ju börja diskutera rent allmänt om ämnet. Så: Är det möjligt att "hyra" ut en domän tror ni? Det känns som att möjligheten är ganska stor iom att det bara är att peka om o ha sig. Men sen är ju frågan hur smidigt o bra det är i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Domänhandel tycker jag personligen inte är något effektivt sätt att tjäna pengar på... Däremot så kostar det ju nästan inget, så om du känner dig säker på din sak så är det bara att slå till. 59kr för ett år är ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts