Jump to content

GTA IV problem


daekol
 Share

Recommended Posts

Tjo!

När jag installerar GTA IV så är det vissa filer som inte installeras korrekt (antar jag). Det kommer upp CRC Error på följande filer (bered er på en lång lista):

CNT.bik

weazel.bik

anim.img

cutscenes.rpf

cutsprops.img

radio_afro_beat.rpf

radio_extratracks.rpf

cuts.img

radio_bobby_konders.rpf

RADIO_INDEPENDDENCE.rpf

radio_k109_the_stuide.rpf

radio_plr.rpf

scripted_speech.rpf

speech.rpf

navmeshes.img

nj_05.img

manhat01.img

manhat02.img

manhat07.img

manhat11.img

public_3.img

Vad kan det vara för fel och hur kan man lösa det?

Kan tillägga att när felen kommer upp så kan man välja "Avbryt" och då avslutas installationen eller så kan man välja "Försök igen" men då händer samma fel ännu en gång. Man kan också välja "Ignorera" och då fortsätter installationen men spelet går inte att starta sen.

Jag lyckades precis få igång spelet men när jag kom till menyerna och tryckte på start så laddades spelet en stund sen efter ett tag tystnade intromusiken och samma laddningsbilder visades om och om igen. Jag gjorde då så att jag tog bort dessa filer som jag har skrivit ner här och försöker just nu med en "repair installation". Om det inte fungerar skulle jag vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ladda upp sina såna här filer. Jag vet att vissa filer kan vara ganska stora men ändå. :P

Redigerad av daekol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo!

När jag installerar GTA IV så är det vissa filer som inte installeras korrekt (antar jag). Det kommer upp CRC Error på följande filer (bered er på en lång lista):

CNT.bik

weazel.bik

anim.img

cutscenes.rpf

cutsprops.img

radio_afro_beat.rpf

radio_extratracks.rpf

cuts.img

radio_bobby_konders.rpf

RADIO_INDEPENDDENCE.rpf

radio_k109_the_stuide.rpf

radio_plr.rpf

scripted_speech.rpf

speech.rpf

navmeshes.img

nj_05.img

manhat01.img

manhat02.img

manhat07.img

manhat11.img

public_3.img

Vad kan det vara för fel och hur kan man lösa det?

Kan tillägga att när felen kommer upp så kan man välja "Avbryt" och då avslutas installationen eller så kan man välja "Försök igen" men då händer samma fel ännu en gång. Man kan också välja "Ignorera" och då fortsätter installationen men spelet går inte att starta sen.

Jag lyckades precis få igång spelet men när jag kom till menyerna och tryckte på start så laddades spelet en stund sen efter ett tag tystnade intromusiken och samma laddningsbilder visades om och om igen. Jag gjorde då så att jag tog bort dessa filer som jag har skrivit ner här och försöker just nu med en "repair installation". Om det inte fungerar skulle jag vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ladda upp sina såna här filer. Jag vet att vissa filer kan vara ganska stora men ändå. :P

lagligt? repad skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
Jodå det gick skitbra tills jag skulle starta och det kom upp följande "GTA IV CHECKFILE FIX ERROR". Men jag hittade en lösning på det så nu fungerar spelet äntligen igen. :( Men fyfan ska aldrig mer ominstallera (förhoppningsvis). Har tagit en jävla tid.

Det där fick man ju äta upp. Nu sitter jag här igen med en ominstallation efter senaste updaten då den sabbade allt. Tror det är fel på min dvd läsare för den laggar något otroligt när jag installerar och det tar kanske 4-5 timmar att installera GTA. :D Blir till att leta pengar i spargrisen och fixa en ny dvd läsare och hoppas på att det är felet så man inte slänger ut 300 kr i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...