Jump to content

Söker också ett spel!


Boomer
 Share

Recommended Posts

Jag söker också ett spel från forntiden, tror att det var 12-13 år sedan jag spelade det. Kan till och med vara mer. Det var ett point-and-click, och om jag inte missminner mig helt så var det grafiskt likt Curse of Money Island.

Kommer inte ihåg story alls, men man var någon person som av någon anledning var på en ö. Där fanns det massa konstiga grejer. Bl.a. så på stället man startade spelet, så fanns det ett akvarium (eller något) där man kunde göra massa olika miljöer (varför vet jag inte). Det fanns ett fort på den där ön (tror jag), och man kunde med hjälp av en katapult försöka slänga sig själv över. Det fanns även en arena, med en boxningsring. Har även för mig att man hade hjälp av någon annan karaktär, en tjej tror jag.

Som sagt, det är otroligt suddigt. Men, jag uppskattar minsta lilla hjälp. Orkar inte grubbla över detta längre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag sa Curse of Monkey Island så menade jag att det såg ut så här: http://ui03.gamespot.com/994/mikennyscannonshop_2.jpg. Det var ett humoristiskt spel också, om det nu inte framgick i det jag skrev. Så, dessvärre var era idéer inte till hjälp. Tack ändå för att ni tog er tid.

Aha det stog money först. Så såg jag en bild när jag googla det som var i samma stil med atlantis. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...