Jump to content

Sony Ericsson X10


Sniper
 Share

Recommended Posts

Sony Ericsson X10

Gick tidigare under namnet X3 och innan dess utvecklingsnamnet Rachel.

Sony-Ericsson-XPERIA-X10-03_1149144_0.jpg

xperia-x10-2009-11-02-71_1149144_1.jpg

xperia-x10-2009-11-02-78_1149144_2.jpg

  • Sony Ericssons första Android telefon
  • Egendesignat gränssnitt - UX (User eXperience)
  • 1GHz processor
  • 4-tums touchskärm
  • 8.1 megapixelkamera
  • Timescape

Liten introduktionsfilm om telefonen som går igenom allt.

Denna telefon verkar verkligen lovande. Om den nu är så snabbt och kvick som Sony vill att man ska tro så är det verkligen ett underverk till telefon. Hela 1 GHz processor fick mig att bli väldit förvånad. Den måste ju vara extremt snabb!

Telefonen är också riktigt snygg med ett snyggt gränssnitt!

Tyvärr kommer X10:an ha Android 1.6... :/

Timescape!

xperia-x10-2009-11-02-12_1149144_3.jpg

Verkar lite laggig i videon, men jag hoppas att det inte är den fullständigt färdiga produkten.

x10-7_1149144_4.jpg

Tror ni Sony Ericsson återigen kommer ta ledningen i mobiltelefontillverkarnas teknologirace?

Reklamfilmen...

Mer läsning:

Intressant artikel från Engadget

xpera_x10_1149144_5.jpg

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, någon är taggad :rolleyes: . Hoppas på en upgrade till 2.0 vid release.

Mjo, lite.

Det är mest för att det är något nytt, på riktigt, från Sony Ericsson. Deras andra telefoner är i princip samma med olika skal och kamera.

Jag var väldigt positivt överraskad när jag skaffade SE K800i när den släpptes. Jag hype:ade inte direkt då men riktigt coolt var det! Hoppas på en liknande känsla om jag skaffar X10.

Problemet med X10 är att det först och främst handlar om SE. Deras telefoner blir trasiga/sega ganska snabbt. Sedan finns också problemet att X10an är Android 1.6; en big no-no imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, lite.

Det är mest för att det är något nytt, på riktigt, från Sony Ericsson. Deras andra telefoner är i princip samma med olika skal och kamera.

Jag var väldigt positivt överraskad när jag skaffade SE K800i när den släpptes. Jag hype:ade inte direkt då men riktigt coolt var det! Hoppas på en liknande känsla om jag skaffar X10.

Problemet med X10 är att det först och främst handlar om SE. Deras telefoner blir trasiga/sega ganska snabbt. Sedan finns också problemet att X10an är Android 1.6; en big no-no imo.

Android är GRYMT, ge det 1 dag och du kommer att förstå. Är dock orolig, var kommer vara det negativa med telefonen?

Sony Erickssons senaste 2 flaggskepp skönk ju fort, dom var ju inte ens full touch screen då man BARA kunde använda touch för media spelaren :-/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Android är riktigt rysligt bra! har själv HTC hero, och de är bästa telefonen jag haft i ägo.

Denna ser sjukt snygg ut måste jag säga. va hardcore SE användare förut men bytade tillslut för just att de va samma lur i annat liknande skal. PLUS att dom gick sönder fortare än dom lagas.

Denna ska man kolla på lite, inte skaffa men iaf se om SE gör ngt bra nu. har Intell från en av cheferna på SE som sa att dom gör en ny lur nu som ska rädda SE. upp till bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om SE lyckas med denna telefon så kommer den bli otroligt känd i samma status som Iphone, då den har ett OS som är på samma nivå som Iphone och det utvecklas fortfarande.

Skulle det inte vara denna som också skulle bli SE's första lur med universial charger (sedan EU reglel ändring?).

BTW:

Bara jag som tycker den ser lite plastig ut?!

något slutpris ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack och lov att SE äntligen börjar använda Android, då har de väl en chans på marknaden igen.

Som sagt, hoppas att den inte är sådär laggig som på filmen, för det påminner mig lite om Hero - den försöker och vill mycket, men prestandan finns inte där (än).

Precis vad jag tänkte. Nästan alla mobiler försöker vara mycket mer än vad de faktiskt är. I videon när han bläddrade i timescape laggade det jättemycket, så de kanske inte skulle valt en sådan flashig meny från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa den när den kommer, min mobil håller på att falla ihop helt, eller det har den gjort länge, men har väntat på en telefon jag verkligen känner "wow" för, och det har jag verkligen gjort med X10.

Hoppas Tele2 tar in den, pallar inte byta abonnemang.

AT & T som sköter det mesta med nät i USA har tydligen köpt upp tre gånger mer nät till den här än dom gjorde med Iphone, så dom verkar ju tro på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Och Stuff gav den 9/10, så....

Jag är övertygad att den kommer infria mina förhoppningar, klart det alltid kommer komma bättre mobiler, både från HTC, Apple, SE, Nokia osv, men jag är i behov av en ny mobil nu och ska man sitta och vänta på en "bättre" hela tiden kommer man få vänta ett bra tag, tror som sagt att jag kommer bli nöjd med X10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...