Jump to content

Mellandagsrea på Steam!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Shattered Horizon verkar coolt! Är det typ ett tech-demo spel för att visa PhysX eller nåt?

Det är inte alls ett tech demo, trots att Featuremark står för utvecklingen, det är däremot ganska krävande. :lol: Skillnaden mellan höga och låga grafikinställningar är dock ganska liten. Det är ganska kul också, lätt värt 50 spänn. Tyvärr skulle det inte vara värt fulla priset, 200, då det egentligen bara handlar om en multiplayerdel på omkring 5 olika kartor.

Nu kom den här posten ganska sent då gårdagens rea slutar om 2 timmar, men jag vaknade nyss. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Shattered Horizon verkar coolt! Är det typ ett tech-demo spel för att visa PhysX eller nåt?

Det skall ju vara ett enbart DX-10 spel som bygger på en motor Futuremark Games Studio hade konkat ihop.

Tror det är som du säger, ett spel för att visa en ny technologi, men vet inte vad exakt dock.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall ju vara ett enbart DX-10 spel som bygger på en motor Futuremark Games Studio hade konkat ihop.

Tror det är som du säger, ett spel för att visa en ny technologi, men vet inte vad exakt dock.

Ja, det är värt att nämna att spelet inte stöder DX9 alls, dvs sittter man på XP så får man gå utan. Det suger, visst, men jag tror samtidigt en majoritet vid det här laget har installerat Vista/W7.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är värt att nämna att spelet inte stöder DX9 alls, dvs sittter man på XP så får man gå utan. Det suger, visst, men jag tror samtidigt en majoritet vid det här laget har installerat Vista/W7.

Jag sitter på XP, men jag uppgraderar till Win7 när det första säkerhetspaketet eller updaten släpps. SP1.

Så vad handlar spelet om? Vad gör man? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter på XP, men jag uppgraderar till Win7 när det första säkerhetspaketet eller updaten släpps. SP1.

Så vad handlar spelet om? Vad gör man? :D

... handlar om en multiplayerdel på omkring 5 olika kartor.

Det är väl ungefär det. Finns TDM, capture point-nånting och kanske nåt till spelläge, man väljer en sida och gör sitt helt enkelt! Schyst grafik och ljud, stämningen är riktigt cool, jag älskar att bara drifta runt och kolla på omgivningen. Och när man går in i "Silent mode" (stänger av sin dräkt) hör man endast sina hjärtslag, all HUD stängs ner.

Cool film som demonstrerar silent running:

http://www.gametrailers.com/video/silent-r...d-horizon/58752

Lätt värt 50:- för vad det är, ångrar inte mitt köp, men 200kr skulle jag nog inte lägga ut. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Mass Effect tillslut.

Så... tror ni Valve gearar upp till sista dagens rea? Näst sista är verkligen medioker.

Koppas på en slags grand finale! typ något grymt spel ny släppt och billigt...

BTW: bara jag som har sjukt ostabil nedladdning ifrån Steam?! hoppar mellan 70 kb/s till 1,7 mb/s men är mest på det lägre.

REA på Trine. Funderar lite på det? är det något kanske? Det är ju Online OCH har bra score

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Koppas på en slags grand finale! typ något grymt spel ny släppt och billigt...

BTW: bara jag som har sjukt ostabil nedladdning ifrån Steam?! hoppar mellan 70 kb/s till 1,7 mb/s men är mest på det lägre.

REA på Trine. Funderar lite på det? är det något kanske? Det är ju Online OCH har bra score

Eftersom det är Valve så hoppas jag på Valve Complete Pack. Då slår jag till direkt!

Annars så funderar jag på att skaffa Trine eftersom det verkar så bra och billigt... särskilt efter att ha läst Heki's recension på det. Audiosurf och Unreal Pack är också något jag skaffar, fast det gör jag imorgon.

CS:S funderar jag på men jag tror jag skippar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trine verkar helnice! Funderar på att införskaffa det..

Man borde ju göra då det kostar igentligen 200 kr och det är multiplayer. Bara det ökar anledningen, och sedan att det fått ett rätt så högt metascore säger ju också en del, men det som håller mig tebax är att jag redan handla på Steam för ca 300 kr massor av spel :3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provade demot till Trine, och det var rätt roligt! :P

Audiosurf har jag aldrig provat däremot.

Ny rea nu, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl 2€, GTA IV 7,50€ och Bioshock 4,99€ för att nämna några :P

Knappt någon sänkning på L4D2, men såg Gta IV för ca 80kr . funderar lite. Men har ju retail Gta IV, samtidigt som det är skönt att kunna tanka överallt...

Så mycket för den sista rea dagen.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappt någon sänkning på L4D2, men såg Gta IV för ca 80kr . funderar lite. Men har ju retail Gta IV, samtidigt som det är skönt att kunna tanka överallt...

Så mycket för den sista rea dagen.. :D

Funderade lite på L4D2 men sen insåg jag att det är billigare i butik... :P

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...