Jump to content

Bästa videokameran runt tusenlappen


Marquis
 Share

Recommended Posts

Tänkte slå till och köpa en videokamera tillsammans med syrran för runt tusenlappen (någon hundring plus kan tänkas vara okej :mf_doof: ). Mest för hobbyfilmning men ändå så pass bra kvalitet som det går att få för pengarna.. Youtube lär väl användas en del kan tänkas. Har fastnat lite för antingen Aiptek AHD C100 eller Toshiba Camileo S10 men jag vet inte riktigt så därför hoppas jag att någon här kan dela med sig av sin visdom.

Eftersom prislappen är väldigt låg är chansen större att någon del är väldigt risig så personlig erfarenhet uppskattas men är inget måste, allmän kännedom duger gott. :( Tänker på t.ex. hur bra ljudupptagningen är, film i dåligt ljus, film i rörelse, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vet inte om det är en grym slump eller om du har några insiders hos mig, men den var just den jag fastnade för och köpte för någon timme sedan. :mf_doof:

Verkar riktigt najs faktiskt, har inte hunnit testa den så mycket än men av det jag sett och läst ska den vara väldigt prisvärd. Rean på Siba satt ju inte helt fel (betalade 1 495 kr, 50% av vanliga priset som dock var väl högt hos just Siba annars, men iallafall runt 2 000 får man hosta upp för att få den annars).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...