Jump to content

Köp av ny dator


Slacko
 Share

Recommended Posts

Tjena, tänkte kika lite på en ny dator då.

Max priset hade jag tänkt liga runt 10-15000 kr.

Någon som har ett bra tips eller något.

Mina minimum krav är, en HD runt 1T, 4-Kärrnig Proccesor(Intel helst), Asus Moderkort och ett chassie som inte ser utt som någon jävla julskyltning. ;)

Burken som jag sitter med nu ska brorsan få och den innehåller:

Intel Core 2 Duo E8400 3,00 Ghz (Klockad till 3,6)

2G ram (Har inte en koll på tillverkaren)

Asus EAH4850 1024 MB HD

Antec Sonata 3 (Nättagg medföljande)

Samsung HD753LJ

Asus P5Q

Har säkert glömt något.

Redigerad av Slacko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När folk inte skriver något tar jag för givet att det är speldator som gäller.

Överdimensionerat nätaggregat om du vill ha Crossfire i framtiden, även 650W räcker till det. 550W för finnes för ungefär halva priset om du bara vill köra på ett kort.

Överklockningsvänligt med high end-processorkylare.

Chassit har jag ett själv av, trevlig bekantskap.

post-848-1259351083_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När folk inte skriver något tar jag för givet att det är speldator som gäller.

Överdimensionerat nätaggregat om du vill ha Crossfire i framtiden, även 650W räcker till det. 550W för finnes för ungefär halva priset om du bara vill köra på ett kort.

Överklockningsvänligt med high end-processorkylare.

Chassit har jag ett själv av, trevlig bekantskap.

Curly, du helige gud! Tillåt mig skicka en virtuell HEIL! till dig! Du är oslagbar inom det här alltså...

Redigerad av Slacko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ingen F3 på misco med 1TB ? :lol:

Det har du rätt i, tog bara för givet att de hade. ;)

Kör på F1 eller WD Caviar Black WD1001FALS. Vill du sprätta loss lite mer pengar kan du ju lägga på en SSD; Intel X25-M G2 80GB. Jag är inte helt säker på varför det finns två stycken och varför de skiljer 2 kr i pris. Oavsett så kan det vara ganska lång leveranstid och det är ju ganska trist att behöva installera om OS, spel etc. om du beställer SSD separat. Dock är ju leveranstiden på HD5800-serien grymt lång också.

Angående i5 vs i7 så är i5 vassare i spel och i7 vassare i tunga program (videoredigering etc.) tack vare hyperthreading. För någon som mest spelar är således i5 rätt val.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har du rätt i, tog bara för givet att de hade. ;)

Kör på F1 eller WD Caviar Black WD1001FALS. Vill du sprätta loss lite mer pengar kan du ju lägga på en SSD; Intel X25-M G2 80GB. Jag är inte helt säker på varför det finns två stycken och varför de skiljer 2 kr i pris. Oavsett så kan det vara ganska lång leveranstid och det är ju ganska trist att behöva installera om OS, spel etc. om du beställer SSD separat. Dock är ju leveranstiden på HD5800-serien grymt lång också.

Angående i5 vs i7 så är i5 vassare i spel och i7 vassare i tunga program (videoredigering etc.) tack vare hyperthreading. För någon som mest spelar är således i5 rätt val.

Hittade allt på inet, men dom hade inte allt hemma fast det gör inget ska inte köpa den på ett tag, skulle bara se vad jag fick av pengarna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har du rätt i, tog bara för givet att de hade. :(

Kör på F1 eller WD Caviar Black WD1001FALS. Vill du sprätta loss lite mer pengar kan du ju lägga på en SSD; Intel X25-M G2 80GB. Jag är inte helt säker på varför det finns två stycken och varför de skiljer 2 kr i pris. Oavsett så kan det vara ganska lång leveranstid och det är ju ganska trist att behöva installera om OS, spel etc. om du beställer SSD separat. Dock är ju leveranstiden på HD5800-serien grymt lång också.

Angående i5 vs i7 så är i5 vassare i spel och i7 vassare i tunga program (videoredigering etc.) tack vare hyperthreading. För någon som mest spelar är således i5 rätt val.

Varför köpa en 80GB när du kan köpa 128GB för en mindre peng?

http://www.misco.se/product/product.aspx?P...3#itab.663951.3

Sitter på en sådan, fungerar kalas. ska klocka hur snabbt en boot tar i verkliga sekunder och utan att behöva skriva in lösen, men det går onekligen snabbt som satan. Grymt nöjd med SSD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför köpa en 80GB när du kan köpa 128GB för en mindre peng?

http://www.misco.se/product/product.aspx?P...3#itab.663951.3

Sitter på en sådan, fungerar kalas. ska klocka hur snabbt en boot tar i verkliga sekunder och utan att behöva skriva in lösen, men det går onekligen snabbt som satan. Grymt nöjd med SSD.

Fan det såg jag inte, ska kolla om det finns en lika billig på inet! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...