Jump to content

Sälja spel på Blocket?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan! :P

Ska sälja några spel jag ALDRIG spelar längre för att få råd med ett PSP som jag längtar så mycket efter, jag sålde min förra PSP för att köpa Xbox 360 i April 2008 men ångrar mig fantastiskt mycket nu...

Så går det lätt att bli av med spel på Blocket.se? Det jag ska sälja är:

Halo 3, Dead Rising, Crackdown, Table Tennis och Gears of War Special Edition till Xbox 360

GTA IV, S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl, Fallout 2, The Elder Scrolls III: Morrowind GOTY Edition, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Ultimate Spiderman och Gangland på PC

Och True Crime: Streets of L.A. och Just Cause på PS2.

Hur mycket pengar är alla dom där spelen värda tillsammans? Är det möjligt att få ihop några hundra i alla fall? :confused:

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många spel finns på både Blocket och Tradera. Kolla vad andra tar för spelen och sätt ut de för liknande.

Har igen erfarenhet, men får en känsla av att det är större chans att tjäna lite på det om du går via Tradera. :confused:

Hmm...okej, tycker att det ser ut som att dom säljer spel mycket dyrare på Blocket än vad dom egentligen är värda? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Mathias säger så ska du alltid kolla vad dina "konkurenter" på internet tar för samma vara. Folk väljer i regel alltid det billigaste alternativet, men on ditt spel har mindre repor, fräschare fodral med mindre skador så kan de välja att köpa av just dig även om du kräver mer pengar. Så om du har gamla spel som fortfarande ser relativt nya ut så ska du framhäva det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...