Jump to content

Flaskans Star Wars-tråd


Flaskan
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Förstår inte varför alla klagar på Hayden, tycker han är klippt och skuren som Anakin. I tvåan ger han ett litet töntigt grabbigt intryck, precis som han ska, då Anakin var en töntig grabb vid den tiden. I trean är han dock bäst. Han är ju minst lika bra skådis som Mark Hamill iallfall..

Det är inte Haydens fel, utan mer den som skrev manuset. När George bestämde att Anakin skulle vara en blödig, patetisk och überjobbig tonåring gick det hela alltet åt helvete. Visst, han skulle framstå som förvirrad, men det blev alldeles för mycket. Sen, vad var det med den ganska töntiga konverteringen till den mörka sidan? "Jag tänker stoppa Palpetine, för han är elak. Nej, det tänker jag visst inte. Nu tänker jag döda småbarn". :rolleyes:

Känns som att det var meningen att det skulle vara ungefär 2 timmar mer innehåll där någonstans, men dom klippte bort dom pga tidsbegränsningar. Synd, men sant. Dom skulle gjort en fuling: Episode 2,5 och Episode 3.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Wars är bäst i världen. Älskar alla filmer och har sett dem otaliga gånger, och blev faktiskt rätt sugen på att se igenom alla ännu en gång nu när jag läser om dem... :rolleyes: Jag föredrar dock KotOR-tidslinjen före den i filmerna, detta tack vare de två underbara spelen. All and all är KotOR 1 och 2 de bästa och nästbästa spelen jag någonsin spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Wars är bäst i världen. Älskar alla filmer och har sett dem otaliga gånger, och blev faktiskt rätt sugen på att se igenom alla ännu en gång nu när jag läser om dem... ;) Jag föredrar dock KotOR-tidslinjen före den i filmerna, detta tack vare de två underbara spelen. All and all är KotOR 1 och 2 de bästa och nästbästa spelen jag någonsin spelat.

Är KotOR 2 verkligen så bra? Jag älskar ettan men det känns lite mjeeh med del 2 då jag lika gärna kan spela igenom ettan igen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är KotOR 2 verkligen så bra? Jag älskar ettan men det känns lite mjeeh med del 2 då jag lika gärna kan spela igenom ettan igen istället.

KotOR 2 är väldigt bra. Lite mörkare än 1:an; men detta är i KotOR's fall bara något positivt. Gillade du det första spelet bör du absolut kolla in det, om du älskar ettan är det väl inte helt fel att få uppleva en ny story i samma anda...? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KotOR 2 är väldigt bra. Lite mörkare än 1:an; men detta är i KotOR's fall bara något positivt. Gillade du det första spelet bör du absolut kolla in det, om du älskar ettan är det väl inte helt fel att få uppleva en ny story i samma anda...? ;)

Nej visserligen men det är rätt svårt att ta sig tiden att spela igenom spelen eftersom vi snackar om, ja, minst 30 timmar speltid per spel iallafall. Jag har ju hört att 2an ska ha en hel del brister och att dialogen ska vara sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej visserligen men det är rätt svårt att ta sig tiden att spela igenom spelen eftersom vi snackar om, ja, minst 30 timmar speltid per spel iallafall. Jag har ju hört att 2an ska ha en hel del brister och att dialogen ska vara sämre.

2:an har sina brister.. men det är små, knappt nämnvärda skavanker vi talar om och all n' all är det verkligen värt att testa. Det är ett otroligt bra spel med b.la fler möjligheter att utveckla och forma dina companions än i det första spelet, vilket bidrar till en djupare och egenhändigt formad spelupplevelse.

Att dialogen är sämre är till stor del BS.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...