Jump to content

Hjälp att hitta ett test


Curly
 Share

Recommended Posts

Tydligen fanns det diskussionsämne i detta så att det skulle få en egen tråd.

Gott folk!

Det är ytterst viktigt för mig att hitta ett test där man testar sin spatiala förmåga, dvs. rumsuppfattning. Jag behöver ett test som är så likt som det skarpa testet som möjligt, då jag måste komma in på den satans utbildning det är test för. Resultatet på det test jag gjort var inte bra och nu skall jag försöka träna upp hjärnan min. IQ-tester jag sett är inte tillräckligt lika.

Det skarpa testet går ut på att man får ett "pappersark" (görs via datorn så inget papper inblandat) och att man sedan skall lista ut vilken av fem tredimensionella alternativen som pappersarket bildar om det viks ihop. Så om det är ett typ A4-papper med två rutor/fönster kan två alternativ vara en cylinder med två fönster och en... grej som ser ut som ytterskalet på ett After Eight-paket, alltså rektangulär "kub"... ja... :rolleyes:

Den andra delen i testet var att se vilken del som fattades i en rektangel/kvadrat, det var massor med vinklar och vrån och alternativen var snarlika. Det är inte lika viktigt för mig att öva på, men alltid bra att öva då det ingår. Har googlat en massa, men inte hittat något.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen fanns det diskussionsämne i detta så att det skulle få en egen tråd.

Gott folk!

Det är ytterst viktigt för mig att hitta ett test där man testar sin spatiala förmåga, dvs. rumsuppfattning. Jag behöver ett test som är så likt som det skarpa testet som möjligt, då jag måste komma in på den satans utbildning det är test för. Resultatet på det test jag gjort var inte bra och nu skall jag försöka träna upp hjärnan min. IQ-tester jag sett är inte tillräckligt lika.

Det skarpa testet går ut på att man får ett "pappersark" (görs via datorn så inget papper inblandat) och att man sedan skall lista ut vilken av fem tredimensionella alternativen som pappersarket bildar om det viks ihop. Så om det är ett typ A4-papper med två rutor/fönster kan två alternativ vara en cylinder med två fönster och en... grej som ser ut som ytterskalet på ett After Eight-paket, alltså rektangulär "kub"... ja... :rolleyes:

Den andra delen i testet var att se vilken del som fattades i en rektangel/kvadrat, det var massor med vinklar och vrån och alternativen var snarlika. Det är inte lika viktigt för mig att öva på, men alltid bra att öva då det ingår. Har googlat en massa, men inte hittat något.

Tack på förhand.

Vad letar du efter???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad letar du efter???

Här förklarar jag att jag söker ett test som är så likt det skarpa som möjligt...

Det är ytterst viktigt för mig att hitta ett test där man testar sin spatiala förmåga, dvs. rumsuppfattning. Jag behöver ett test som är så likt som det skarpa testet som möjligt

Här förklarar jag hur det skarpa testet går till...

Det skarpa testet går ut på att man får ett "pappersark" (görs via datorn så inget papper inblandat) och att man sedan skall lista ut vilken av fem tredimensionella alternativen som pappersarket bildar om det viks ihop. Så om det är ett typ A4-papper med två rutor/fönster kan två alternativ vara en cylinder med två fönster och en... grej som ser ut som ytterskalet på ett After Eight-paket, alltså rektangulär "kub"... ja... rolleyes.gif

Vad är oklart?

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testet nåt speciellt namn? Spatial folding test eller nåt liknande? Nån förkortning? Var har du hittat det test du övat på, kan den sidan ge ledtrådar? :D

Jag har blivit tillräckligt nyfiken för att leta upp ett sånt test själv, men jag vet inte riktigt hur du menar. ;)

Jag har aldrig fått något namn på testet, det ingår antagningarna till en utbildning och görs via deras hemsida (med inloggning de har ordnat). I anvisningarna (som är det enda jag kan komma åt nu) står det bara "pusseluppgift". Jag har alltså gjort det riktiga testet hos en anordnare och misslyckats. Min jobbcoach har kontaktat den urvalsansvarige och hon säger sig inte veta om några övningar, givetvis har ju inte hon koll på hela internet.

Jag vet tyvärr inte hur jag ska förklara, verkligen inte mitt område det här (antagligen därför jag misslyckades :rolleyes:)

Edit: Börjar hitta lite med sökorden "visual perception".

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...