Jump to content

Hur botar man kort stubin?


kicken
 Share

Recommended Posts

Ja, jag är helt seriös. Jag har alltid haft och har fortfarande en jäkligt kort stubin. Jag kan lacka till som bara den på de minsta saker och än har det ju inte gått så långt att det skapat större problem för mig själv, men förr eller senare så kommer ju något att hända. Så, frågan till er är om ni vet vad jag skall ta mig till? Jag är långt ifrån desperat efter seriös hjälp, men lite tips skulle uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje okontrollerat känslomässigt utbrott är, enligt mig, ett misslyckande.

Ha alltid full kontroll över dig själv och du får ett enormt övertag.

Det är träning som gäller bara. Börja provocera folk på ett smidigt sätt. Tex starta en diskussion med en helt snedvriden åsikt. Du behöver inte tro på den personligen, men du skall se till att andra tror att du verkligen tycker på det sättet. Se till att de blir riktigt uppretade, medans du själv bibehåller ditt lugn. Ju lugnare du är, ju mer retar sig folk på dig. Försök att inte skratta. Var absolut lugn, och ha gärna en överlägsen attityd. Le inte. Var helt neutral och fokosera enbart på din självkontroll. Till slut tappar de kontrollen helt, och går bananas.

Ju snabbare du kan få den att tappa kontrollen, ju duktigare är du på att manipulera folk och ha kontroll över dig själv. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje okontrollerat känslomässigt utbrott är, enligt mig, ett misslyckande.

Ha alltid full kontroll över dig själv och du får ett enormt övertag.

Det är träning som gäller bara. Börja provocera folk på ett smidigt sätt. Tex starta en diskussion med en helt snedvriden åsikt. Du behöver inte tro på den personligen, men du skall se till att andra tror att du verkligen tycker på det sättet. Se till att de blir riktigt uppretade, medans du själv bibehåller ditt lugn. Ju lugnare du är, ju mer retar sig folk på dig.

Haha, vad manipulativt! :D Frågan är om man inte förlorar mer respekt genom att provocera fram bråk, dessutom på konstiga grunder, än att flippa ut ibland.

Självbehärskning tipsar jag om, och att tänka i två sekunder när nån gör nåt dumt. En fördröjd reaktion är mer kontrollerad och betänkt, därför mer berättigad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje okontrollerat känslomässigt utbrott är, enligt mig, ett misslyckande.

Ha alltid full kontroll över dig själv och du får ett enormt övertag.

Det är träning som gäller bara. Börja provocera folk på ett smidigt sätt. Tex starta en diskussion med en helt snedvriden åsikt. Du behöver inte tro på den personligen, men du skall se till att andra tror att du verkligen tycker på det sättet. Se till att de blir riktigt uppretade, medans du själv bibehåller ditt lugn. Ju lugnare du är, ju mer retar sig folk på dig. Försök att inte skratta. Var absolut lugn, och ha gärna en överlägsen attityd. Le inte. Var helt neutral och fokosera enbart på din självkontroll. Till slut tappar de kontrollen helt, och går bananas.

Ju snabbare du kan få den att tappa kontrollen, ju duktigare är du på att manipulera folk och ha kontroll över dig själv. =)

IRL-troll!

Kicken: du kan blanda valium i allt du äter, så håller du dig lugn och apatisk hela dagarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vad manipulativt! :D Frågan är om man inte förlorar mer respekt genom att provocera fram bråk, dessutom på konstiga grunder, än att flippa ut ibland.

Exakt! Du börjar fatta. Frigör dig från normen och du blir fri. Skit i vad andra tycker och tänker om dig. Varför skall du ha andras respekt? Deras bekräftelse?

Du har rätt i alla lägen och alla andra har fel.

IRL-troll!

Jag har inte tänkt så innan men det är ett förbannat bra sätt att se det på. Absolut, man är ett irl-troll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...