Jump to content

Hjälp mig bestämma mig!


Vice.
 Share

Recommended Posts

SACD är ljud-CD med högre kvalitet, men eftersom jag själv aldrig spelat någon sådan vet jag inte varför det ska vara så superbt ljud i. En högupplöst mp3-fil borde ju klara det lika bra.

Har du nånsin använt minneskortläsarna? Har du nånsin använt PS2-kompabiliteten? Annars har du ingen som helst användning för en gammal 60 GB-modell. Slim ser sämre bättre annorlunda ut och om det är bra eller dåligt är upp till dig själv. Fördelar är ju en dubbelt så stor hårddisk och att den drar mindre ström -> trevligare elleräkning och mindre oljud från fläkten.

Jag skulle inte byta ut min modell, främst pga minneskortläsarna som jag använder ofta. PS2-kompabiliteten har jag använt ett fåtal tillfällen, men eftersom jag aldrig hade PS2 själv har jag aldrig känt behov av det. Singstar (PS2) är det enda jag haft min modell till.

Go for 120, om du inte känner användning för minneskortsportarna/PS2-möjligheterna och ogillar utseendet på Slim. Att det bara finns 2 USB-portar går enkelt att fixa med en USB-hubb på Clas Ohlson för nån femtilapp eller två.

EDIT: OMG, händerna är alltid snabbare än hjärnan. Elräkning -> elleräkning :naughty:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...där den inte tillverkats på 2 år och 21 dagar. :naughty:

De säger ju att de byter ut enheten. Då måste de väl fortfarande tillverkas? Eller så har de ett stort lager av 60 gigare? För den byts i alla fall ut. Serienummer mm var nytt sist.

SACD är ljud-CD med högre kvalitet, men eftersom jag själv aldrig spelat någon sådan vet jag inte varför det ska vara så superbt ljud i. En högupplöst mp3-fil borde ju klara det lika bra.

Har du nånsin använt minneskortläsarna? Har du nånsin använt PS2-kompabiliteten? Annars har du ingen som helst användning för en gammal 60 GB-modell. Slim ser sämre bättre annorlunda ut och om det är bra eller dåligt är upp till dig själv. Fördelar är ju en dubbelt så stor hårddisk och att den drar mindre ström -> trevligare elleräkning och mindre oljud från fläkten.

Jag skulle inte byta ut min modell, främst pga minneskortläsarna som jag använder ofta. PS2-kompabiliteten har jag använt ett fåtal tillfällen, men eftersom jag aldrig hade PS2 själv har jag aldrig känt behov av det. Singstar (PS2) är det enda jag haft min modell till.

Go for 120, om du inte känner användning för minneskortsportarna/PS2-möjligheterna och ogillar utseendet på Slim. Att det bara finns 2 USB-portar går enkelt att fixa med en USB-hubb på Clas Ohlson för nån femtilapp eller två.

Jag i så fall kommer att sakna riktigt mycket är usbportarna. Jag har nu tangentbord och laddningsladden i. Och ibland ett usbstick. Nu kommer det i så fall bara finnas 2 st. =/ Spela ps2spel gör jag aldrig. Vet du om det är någon prestanda skillnad? Alltså är slim slöare på nått sätt eller så?

Vad exakt har du dina minneskortläsare till Henki?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De säger ju att de byter ut enheten. Då måste de väl fortfarande tillverkas? Eller så har de ett stort lager av 60 gigare? För den byts i alla fall ut. Serienummer mm var nytt sist.

Jag i så fall kommer att sakna riktigt mycket är usbportarna. Jag har nu tangentbord och laddningsladden i. Och ibland ett usbstick. Nu kommer det i så fall bara finnas 2 st. =/ Spela ps2spel gör jag aldrig. Vet du om det är någon prestanda skillnad? Alltså är slim slöare på nått sätt eller så?

Vad exakt har du dina minneskortläsare till Henki?

Näe alltså det är ju samma prestanda i den som i den gamla egentligen.

Men Som Henki sa där. Den är ju faktiskt tystare och strömsnålare. Jag själv har tyckt det varit underbart att kunna se på film över PS3:an och inte behöva störas av fläkt/ar vilket jag gör när jag tittar på datorn :naughty:

Så om du inte skulle lida över att behöva slänga ut en 50-lapp (som Henki sa!) på en USB-hubb så rekomenderar jag numer Slim efter att ha läst lite mer om vad du vill ha :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad exakt har du dina minneskortläsare till Henki?

Med ca 6 kameror i familjen + kompisar som vill visa bilder på fest är det optimalt med minneskortläsare för CF (högkvalitativa systemkameror för det mesta + äldre modeller av pocketkameror), SD (nästan alla kameror nuförtiden), MS Duo (Sony-kameror), MS Pro Duo (SonyEricsson-telefoner och PSP) och till och med SDHC, som är som SD fast mycket snabbare. Inte många billiga minneskortläsare har stöd för SDHC. Man slipper springa efter strulande minneskortshubbar och hitta USB-sladdar till dem.

Så ja, så fort nån vill visa en bild kan jag säga att "men stoppa bara in minneskortet där, så visar jag den på storbild!" och folk blir faktiskt rätt imponerade över diversiteten hos PS3an. Musik, film, spel, bildvisning, minneskort, webbläsare, filhantering, mediaserveranslutning... Just att den är ett sånt mediamonster är vad jag verkligen gillar hos PS3. Som sagt använder jag den väl till 50% bara för att surfa på, 40% till musik och film, lite då och då bildvisning, och resten är spelande. Det kan ibland gå en vecka utan att jag startar ett spel, men aldrig mer än en kväll förrän jag slår på musik eller surfar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...