Jump to content

Hjälp mig bestämma mig!


Vice.
 Share

Recommended Posts

Min Ps3 konsoll är på lagning och MM (Media Markt) sa att det tar upp till tre (3) månader(!!!) att få den utbytt. Men efter som det är andra gången jag byter den nu så kan jag få hämta en 120 gigabytare istället. Alltså en slim.

har FRUKTANSVÄRD beslutsångest. Har googlat runt lite för att finna det exakta skillnaderna men hittar inte allt. Någon som vet skillnaderna exakt?

Jag tror att 60 gigaren har följande:

inbyggt minnes kort för ps2-sparningar

4 usb-ingångar på framsidan istället för 2.

Minneskortläsare för CF, SD Mini/SD MS kort

Stöd för SACD. - Vad är SACD??

Vad tycker ni? Vad hade ni gjort?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

inbyggt minnes kort för ps2-sparningar

4 usb-ingångar på framsidan istället för 2.

Minneskortläsare för CF, SD Mini/SD MS kort

Stöd för SACD. - Vad är SACD??

Vad tycker ni? Vad hade ni gjort?

60gigaren var väl ända som hade bakåtkompatibilitet?

Om du har minneskortsläsare och så är ju inte det helt fel. Om det enda du tvekar över är att det är dubbelt så stor hdd så ska du ju såklart vänta o sätta i en ny.

Inbyggt minneskort finns i slim också. Dumma är väl att man bara har användning av det när man köper PS One classics via PS store, men men...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju ett lånat ps3 nu. Fick låna ett av MM tills det nya kommer så det krisar ju inte att vänta som sist då jag fick bygga min egen ps3a.

Hade en svart skokartong som ps3a sen fick jag fantisera att det rörde sig på tvn. =(

Men det är ändå jobbigt att vänta. Men det känns som om jag förlorar på att ta deras erbjudande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

60 gigaren är nog värd mer eftersom den har bakåtkompatibilitet, men om du inte spelar PS2 spel på din PS3:a tycker inte jag att det finns något speciellt skäl till att inte välja PS3 Slim.

kortläsare kan ju vara nåt o ha. Man kan ju som sagt alltid byta ut hårddisken mot en större om man tycker den är för liten.

SACD - Super Audio CD?

(när jag tänker efter så vet jag inte om bakåtkompatibiliteten hade med mjukvaran o göra. Vilket den borde. Och då borde den ju försvunnit iom uppdatering av mjukvaran? (Fast det kanske är versionstypisk mjukvara o då spelar det ju ingen roll))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men man kan ju bara köpa en USB-kortläsare för ~200kr och sätta in istället.

Hmm, det där med bakåtkompatibiliteten... We need Henkibojj!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=134345

Visst lite dyrare. Men då har du mer utrymme än en slim och fortfarande kortläsare :naughty:

Bakåtkompatibilitet är ju något som Sony jobbar på, och då är det mjukvara som sköter det.

Så det försvann iom uppdatering även fast man hade en 60gigare?

För vad jag förstod när jag läste runt innan jag köpte mitt så var fortfarande 60gigaren bakåtkompatibel. Vilket borde betyda att mjukvaran är beroende av vilken version av konsolen den installeras på.

Tex. tas inte bakåtkompatibiliteten bort när man uppdaterar 60gigaren för att den mjukvaran inte har att göra med resten eller nåt sånt. Sen kanske den inte är fullt utvecklad eller nåt men den har ju i varje fall funnits där :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bakåtkompatibilitet är ju något som Sony jobbar på, och då är det mjukvara som sköter det.

Ärligt talat tror jag inte Sony jobbar på det. Deras PS2:a säljer fortfarande ordentligt så om de skulle fixa bakåtkompatibilitet på PS3:an så skulle de säkert förlora pengar på färre sålda PS2:or. Om de hade bestämt sig att ha bakåtkompatibilitet på PS3:an så bör de ju ha fixat det vid det här laget (det har gått några år nu).

Sony Explain Why The PS3 Slim Has No Backwards Compatibility

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat tror jag inte Sony jobbar på det. Deras PS2:a säljer fortfarande ordentligt så om de skulle fixa bakåtkompatibilitet på PS3:an så skulle de säkert förlora pengar på färre sålda PS2:or. Om de hade bestämt sig att ha bakåtkompatibilitet på PS3:an så bör de ju ha fixat det vid det här laget (det har gått några år nu).

Och iom att det redan funnits (om än möjligt dålig. vad vet jag) så borde det ju inte vara så svårt att få med i nyare system :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och iom att det redan funnits (om än möjligt dålig. vad vet jag) så borde det ju inte vara så svårt att få med i nyare system :naughty:

Det är inte direkt svårt att få med, det är bara att Sony inte vill att det ska vara med.

Editade min förra post innan jag såg din post. Det finns en länk där som förklarar lite hur det ligger till.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det försvann iom uppdatering även fast man hade en 60gigare?

För vad jag förstod när jag läste runt innan jag köpte mitt så var fortfarande 60gigaren bakåtkompatibel. Vilket borde betyda att mjukvaran är beroende av vilken version av konsolen den installeras på.

Tex. tas inte bakåtkompatibiliteten bort när man uppdaterar 60gigaren för att den mjukvaran inte har att göra med resten eller nåt sånt. Sen kanske den inte är fullt utvecklad eller nåt men den har ju i varje fall funnits där :naughty:

Nä, 60gigaren kommer alltid vara bakåtkompatibel. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. 120 giggaren drar mindre el och håller längre och så tar den ju mindre plats. Behöver du inte bakåtkompatibilitet så är 120 gig den bästa, och så går det rykten om att grafiken är bättre på slim. Något jag tvivlar på, men man vet aldrig. Jag själv skulle a tagit slim. Den är ju snällare mot plånboken också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. 120 giggaren drar mindre el och håller längre och så tar den ju mindre plats. Behöver du inte bakåtkompatibilitet så är 120 gig den bästa, och så går det rykten om att grafiken är bättre på slim. Något jag tvivlar på, men man vet aldrig. Jag själv skulle a tagit slim. Den är ju snällare mot plånboken också.

Gör den? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. 120 giggaren drar mindre el och håller längre och så tar den ju mindre plats. Behöver du inte bakåtkompatibilitet så är 120 gig den bästa, och så går det rykten om att grafiken är bättre på slim. Något jag tvivlar på, men man vet aldrig. Jag själv skulle a tagit slim. Den är ju snällare mot plånboken också.

Hur kan du vara så säker på att en Slim håller längre?

Precis som du är jag också säker på att grafiken inte är annorlunda på Slim. Priset spelar dock ingen roll då han antingen får tillbaka sin reparerade 60gigare eller en ny Slim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du vara så säker på att en Slim håller längre?

Precis som du är jag också säker på att grafiken inte är annorlunda på Slim. Priset spelar dock ingen roll då han antingen får tillbaka sin reparerade 60gigare eller en ny Slim.

Nej nej. Man får aldrig tillbaka den. Kretskortet är ingjutet i silikon så de går aldrig att laga. Anledningen till att det tar 3 månader är för att japsarna skickar en ny.

Har jag hört. Kanske inte stämmer? I varje fall får jag en ny.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej. Man får aldrig tillbaka den. Kretskortet är ingjutet i silikon så de går aldrig att laga. Anledningen till att det tar 3 månader är för att japsarna skickar en ny.

Har jag hört. Kanske inte stämmer? I varje fall får jag en ny.

Men hur kan du få en ny 60gigare när de inte görs längre (och inte har gjorts på närmare 2 år)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...