Jump to content

ABC's FlashForward


Merkky
 Share

Recommended Posts

Ploten är enkel:

Alla människor på jorden slocknar precis samtidigt i exakt 2 minuter och 17 sekunder, och samtliga såg sitt liv sex månader in i framtiden. Ett FBI-kontor försöker klura ut vad som hände och använder vad som blivit sett i framåtblickarna för att komma på vad som egentligen hände, och varför. Vissa är rädda för vad dom såg och försöker hantera det medans vissa såg något bra, som gav dom nytt hopp till deras liv.

Två avsnitt har kommit hittils, och jag måste säga att jag var helt fast efter 10 minuter in i pilotavsnittet. Skapad av David S Goyer (The Dark Knight) och Brannon Braga, så är den hittils mycket bra skriven. Sonya Walger från Lost (Penelope), John Cho (Harold & Kumar) och Joseph Fiennes gör ett bra jobb med skådespeleriet! Rekommenderar den till alla som gillar Lost eller någon liknande serie. Jag hoppas bara att dom kan hålla kvaliteten framöver.

http://www.youtube.com/watch?v=25kXHgWg938

iMDb

tv.com

ursäkta för eventuella slarvfel, klockan är halv fem och jag borde sova..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett båda de två avsnitten nu efter ditt tips. Är redan fast! Ofta typiskt amerikanskt och lite klyshigt som Kvaddad sa, fast ibland ganska random och utstickande från andra amerikanska serier av den här kalibern. En liten lagom mängd humor inbakat också. Jag gillar karaktärerna och är spänd på hur storyn kommer utspela sig!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hade ingen aning om att

Dominic Monaghan (Charlie i Lost)

skulle vara med i FlashForward. :ermm: Blev lycklig av det!

(la dit spoileskydd eftersom jag blev så shockad och lycklig när jag såg scenen, så jag inte spoilar er.)

Visste att han skulle vara med, men blev väldigt förvånad över rollen han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett båda de två avsnitten nu efter ditt tips. Är redan fast! Ofta typiskt amerikanskt och lite klyshigt som Kvaddad sa, fast ibland ganska random och utstickande från andra amerikanska serier av den här kalibern. En liten lagom mängd humor inbakat också. Jag gillar karaktärerna och är spänd på hur storyn kommer utspela sig!

Håller med till 100 %! Och nej, jag skrev inte word. Har ingenting annat att tillägga, men kan säga att jag gillar serien, trots att jag starkt ogillar Heroes-vibbarna. Jag älskade slutet på piloten och de tre andra avsnitten förutom piloten lovar gott. Ska bli intressant att följa. Dock tror jag att det kommer bli svårt att bygga vidare på något när

29 april väl händer

och jag tror serien riskerar att bli en sorts variant

av Prison Break

.

Spoilermarkerade för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Njaeeeeeeeee.

Alltså, serien är alldeles för ojämn. Avsnitt 01-04 var riktigt riktigt bra, men ända sedan dess har det gått kraftigt neråt. Läste i Metro för några veckor sedan att serien var hotad av att läggas ner pga för dåliga tittarsiffror och jag kan förstå det. De flesta avsnitten sen 03-04 har varit riktigt dåliga. E10 var dock helt okej, men alldeles för förutsägbar i slutet. Trailern till resterande avsnitt ser dock lockande ut och jag tror det kan bli mycket bättre. Finns en hel del att slipa på så att säga. Sedan lackar jag på hur pretentiös serien blivit. Jag började ärligt sagt hata Jericho med tanke på hur pretentiöst det blev till slut och jag hoppas verkligen inte samma sak händer med FF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaeeeeeeeee.

Alltså, serien är alldeles för ojämn. Avsnitt 01-04 var riktigt riktigt bra, men ända sedan dess har det gått kraftigt neråt. Läste i Metro för några veckor sedan att serien var hotad av att läggas ner pga för dåliga tittarsiffror och jag kan förstå det. De flesta avsnitten sen 03-04 har varit riktigt dåliga. E10 var dock helt okej, men alldeles för förutsägbar i slutet. Trailern till resterande avsnitt ser dock lockande ut och jag tror det kan bli mycket bättre. Finns en hel del att slipa på så att säga. Sedan lackar jag på hur pretentiös serien blivit. Jag började ärligt sagt hata Jericho med tanke på hur pretentiöst det blev till slut och jag hoppas verkligen inte samma sak händer med FF.

ABC har redan beställt 24 avsnitt av säsong ett, så vi får iaf se den ut. Men jag tror som dig, dom hade en bra chans men sumpade den! Tror inte att det blir någon säsong 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...