Jump to content

Disney köper Marvel!


Crusader
 Share

Recommended Posts

Disney + Marvel = Sant

Hade det här varit gammla Disney så hade jag varit extremt negativ till det här. Men sedan Pixar tog över så har Disney förbättrat sig.

Men jag hoppas verkligen inte att det betyder slutet för PG-13 Animerade filmer och att Live-Action filmerna blir mer barnvänliga. Eller serierna heller för den delen.

Får se hur det blir. Det här kan vara goda nyheter. T ex fler Marvel TV-serier som kanske visas på Disney Channal? kanske tillochmed en "Marvel Disney Channel"?

10 Marvel/Disney Filmer som kan vara på G. :lol:

Billy Ray Cyrus som Magneto. :mf_doof: Mutant Hight School Musical. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade det här varit gammla Disney så hade jag varit extremt negativ till det här. Men sedan Pixar tog över så har Disney förbättrat sig.

Ja, gamla Disney, ja.. med de där kassa filmerna som Lejonkungen, Bambi, Pinoccio, Skönheten och Odjuret, Lady & Lufsen osv. Tur att Pixar hoppade in och gav oss de underbara klassikerna som The Incredibles och fucking Cars..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, gamla Disney, ja.. med de där kassa filmerna som Lejonkungen, Bambi, Pinoccio, Skönheten och Odjuret, Lady & Lufsen osv. Tur att Pixar hoppade in och gav oss de underbara klassikerna som The Incredibles och fucking Cars..

För att inte tala om de 3d-animerade avsnitten av Långben och hans brorson. Fy! Tackar vet jag de gamla klassikerna som du radade upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, gamla Disney, ja.. med de där kassa filmerna som Lejonkungen, Bambi, Pinoccio, Skönheten och Odjuret, Lady & Lufsen osv. Tur att Pixar hoppade in och gav oss de underbara klassikerna som The Incredibles och fucking Cars..

Jag menar inte "urgammla Disney" utan de jönsarna som ägde det de senaste 5+ åren och gav oss Kogänget, Tingeling, Pop versionen av Peter Pan, Musses Klubbhus, Team Puh, Fem-Gänget och allt vad f*n det heter. Många av de du skriver om är de gammla klassikerna som Disney gjorde när de var som bäst.

Och Pixar äger. Toy Story, Monsters Inc., The Incredibles, Finding Nemo och Cars var mästervärk av den klassiska varianten som Disney inte har gjort på 10 år. Det finns en orsak att Disney styrelsen ville att Pixar skulle styra Disney och det var för att Pixar vet fortfarande vad Disney har varit och borde förbli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar inte "urgammla Disney" utan de jönsarna som ägde det de senaste 5+ åren och gav oss Kogänget, Tingeling, Pop versionen av Peter Pan, Musses Klubbhus, Team Puh, Fem-Gänget och allt vad f*n det heter. Många av de du skriver om är de gammla klassikerna som Disney gjorde när de var som bäst.

Och Pixar äger. Toy Story, Monsters Inc., The Incredibles, Finding Nemo och Cars var mästervärk av den klassiska varianten som Disney inte har gjort på 10 år. Det finns en orsak att Disney styrelsen ville att Pixar skulle styra Disney och det var för att Pixar vet fortfarande vad Disney har varit och borde förbli.

Fastän jag bara sett Toy Story (1), Finding Nemo och Monsters Inc (som inte var såå jättebra), så håller jag nog med dig där :mf_doof:

Toy Story var lite av en klassiker när man var liten, och Finding Nemo var riktigt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, gamla Disney, ja.. med de där kassa filmerna som Lejonkungen, Bambi, Pinoccio, Skönheten och Odjuret, Lady & Lufsen osv. Tur att Pixar hoppade in och gav oss de underbara klassikerna som The Incredibles och fucking Cars..

Tur att Pixar hoppade in och gav oss de totalt underbara filmerna Wall-E och Ratatouille, ja! Pixar har gjort 2 dåliga filmer (Cars och A Bug's Life), jag förstår inte vad folk gråter om... Inte för att det har något med saken att göra men det tycks finnas en tendens hos folk att dissa Pixars verk bara för att man är så kåt på bambis mamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att Pixar hoppade in och gav oss de totalt underbara filmerna Wall-E och Ratatouille, ja! Pixar har gjort 2 dåliga filmer (Cars och A Bug's Life), jag förstår inte vad folk gråter om... Inte för att det har något med saken att göra men det tycks finnas en tendens hos folk att dissa Pixars verk bara för att man är så kåt på bambis mamma.

:innocent:

Toy Story 1 och 2 är mina favoritbarnfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att Pixar hoppade in och gav oss de totalt underbara filmerna Wall-E och Ratatouille, ja! Pixar har gjort 2 dåliga filmer (Cars och A Bug's Life), jag förstår inte vad folk gråter om... Inte för att det har något med saken att göra men det tycks finnas en tendens hos folk att dissa Pixars verk bara för att man är så kåt på bambis mamma.

Ehum, såvida du sett båda på orginalspråk och varit filmens målgrupp på samma gång och ändå känner likadant kan jag förstå dig.

Pixars filmer har inte en målgrupp i dom övre tonåren, dom gör ren och skär underhållning till dom mindre 0-11~ så hur en vuxen människa kan sitta och säga att dom gjort dåliga filmer är så mycket skitsnack.

Nyckeln till frihet är listad etta på IMDB, vad tror du en femåring skulle föredra, den eller Cars? Enkel fråga med enkelt svar som inte behöver en förklaring. Konceptet pratande bilar kan antagligen kännas aningen töntigt för en vuxen, när det för barn sprudlar med fantasi och kreaktivitet. Samma konsept lever idag som igår, vi har t.ex. Byggare Bob som pratar med alla sina fordon och barn älskar det. Ett tdigt exempel är Brum som var en "pratande" bil på vår tid och jag försäkrar dig om att du gillade det som barn även om man nu kan tycka att det är skit.

Ett småkryps liv kom ut på slutet av 90-talet och var den första filmen jag såg på bio på engelska och det var den bästa upplevelsen i mitt liv vid den tidpunkten, vad jag vill ha fram är att dubbningar aldrig är bra för dom filmkritiska.

Det som också ska reflekteras över är att alla klassiker har setts i tidig ålder med andra förväntningar och funderingar över filmen. Dom äldre filmerna har också en djupare story som dom minsta inte ser men som även håller en vuxen tittare intresserad vilket pixars filmer i viss mån saknar vilket blir mer av ett enbart underhållande syfte utan riktig baktanke, något som dom däremot lyckades fånga på wall-e vilket också har gjort att den blivigt så hyllad.

Iaf, kom alltid ihåg om du ska kolla på barnfilm;

Har du sett filmen tidigare? Om ja, hur länge sen då? Ens uppfattning kan ändras drastiskt över några år.

Om möjligt, se filmen i dess orginalspråk, mycket av dom små detaljerna försvinner i en dubbning. Det dåliga med det här är att dom gamla klassikerna har man sett på svenska just pga. att man var barn utan språkkunskapen och detta har gett oss en bild av hur figurerna ska prata.

Sist men absolut inte minst, kom för guds skull ihåg vilken målgrupp filmen går ut till. Man kan vara en kritisk filmkännare, men om en film har en målgrupp som ligger runt 7 år så är det inte skrivet att du ska uppskatta filmen på samma sätt när du är vuxen/tonåring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*massa drabbel*

Vad snackar du om? Jag älskar de flesta av Pixars filmer, tycker de är underbart underhållande. Jag är säker på att jag hade gillat Cars om jag var 7 år gammal men det är väl just det som saknas i den, det där lite vuxnare som faktiskt finns gömt i många av Pixars filmer...

Tro nu inte att jag inte älskar Lejonkungen och Bambi (osv.), för det gör jag. Mycket tror jag dock ligger i nostalgikänslor och jag tror knappast jag skulle vilja kalla dem bättre än typ Wall-E.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad snackar du om? Jag älskar de flesta av Pixars filmer, tycker de är underbart underhållande. Jag är säker på att jag hade gillat Cars om jag var 7 år gammal men det är väl just det som saknas i den, det där lite vuxnare som faktiskt finns gömt i många av Pixars filmer...

Tro nu inte att jag inte älskar Lejonkungen och Bambi (osv.), för det gör jag. Mycket tror jag dock ligger i nostalgikänslor och jag tror knappast jag skulle vilja kalla dem bättre än typ Wall-E.

Frågan är väl snarare vad du snackar om. Jag försökte få fram att Cars och Ett Småkryps Liv också är bra filmer, även om du tycker dom är dåliga nu när dom inte är gjorda för din målgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är väl snarare vad du snackar om. Jag försökte få fram att Cars och Ett Småkryps Liv också är bra filmer, även om du tycker dom är dåliga nu när dom inte är gjorda för din målgrupp.

Skillnaden mellan Cars och typ Wall-E är att Cars är en okej barnfilm, Wall-E är så mycket mer! Sen handlar det väl ändå om smak. Jag tycker att Wall-E är CGI-filmernas Gudfadern medan Cars ligger i kvalitén National Treasure ungefär... Inget direkt dåligt kanske men den ligger absolut inte varmt om hjärtat.

Jag såg Ett Småkryps Liv när jag var runt 9 år gammal och tyckte den var asbra (vad jag minns), men har sett den igen sen dess och tyckte den var godkänd, ungefär. Skulle jag sett Wall-E när jag var i den åldern skulle jag säkert tyckt att den var sämre än Ett Småkryps Liv, men jag förstår faktiskt inte vad det har med saken att göra...

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...