Jump to content

Här är mina tips!


Grauers
 Share

Recommended Posts

Lite svar till Love_Sick_Junkie och bara allmänna tips till alla från mig.. Hoppas någon kan göra det samma för mig i GTA IV forumet..

Tänkte först posta detta i "tips" tråden men kom fram till att jag har så mycket att tipsa om och vill gärna ha feedback om något testar något av det (speciellt cykel tricket) :confused: så här har ni mina tips på vad man kan göra i SA när man har klarat ut spelet och är uttråkad!:

Vid den gigantiska radar masten i öknen nära den dära "alien baren" finns det en sand king! Rekommenderas att du tar den och moddar lite hydraler på den och gasar runt genom öknen! Fy fan vad roligt :naughty:

Sen kan du ju impa på dina "homies" genom att kanske landa en attack helekopter eller strids flygplan i mitten av grove street? ^^ Jag brukar göra fallskärms hopp ner på något av taken eller bara mitt i en "homie" grupp för att höra på reaktionerna (dock tyvärr oftast ganska random) XD

Döda folk med rotorbladen på helekoptern är väl en rätt ok underhållning imo.. DriveBy's med Homies på några rivla gäng snubbar är alltid kul, speciellt om man ser till att var enda en av ens "homies" har Desert Eagle (spraya alla tags) så e det one hit kills (Känns inte lika menings löst då efter som dom siktar som rambo och folk är lika svårdödade som grävlingar allihopa).. Visserligen är jag så pass petig att det MÅSTE vara en av varge sort och det MÅSTE vara Desert eagle... MP5 kan vara acceptabelt i något ensataka tillfälle.. Det gäller så klart inte alla som tur är. =D

Du kan spela med en kompis och dra lite free roaming, brukar see hur länge vi kan överleva farbror polisen genom att skjuta ner lite folk och sedan klättra upp på taket brevid CJ's hus i grovestreet (där en tech nine spawnar) och skjuta för livet tills de (oftast) krashar med en helikopter i skallen på oss (HE is over THERE!! ITS A GUY, oww.. crap....) .... lol

Big foot och leatherface är båda falska rykten tyvärr men det finns fortfarande mycket kusliga saker att utforska i spelet som till exempel spök bilarna, jag har blivigt överraskad av dom några gånger, till och med på körd (true story), hade failat ett race genom skogen och var utan fordon mitt i "the bush" och försökte hitta närmaste motorväg och helt plötsligt bakifrån kommer åbäket och bara "rullar" över mig.. Jag vart nästan skraj för fanskapet! Men de händer väl inte så många. XD Dom är roliga att söka efter endå eftersom dom dyker upp helt random och bara rullar ner för en backe och om man går och tittar så är dom alltid helt sönder slagna och det finns aldrig någon förare. "Ghostcars in the woods at countryside of random lulz" O____O

Försöka överträffa dig själv i "spinns" med bilar på chillad hoppet? Jag har fått rotorblads fart på sidoleds snurren med en racing bil en gång, lyckas man bara få in en riktigt rejäl smäll på en av bilens kanter i luften i hög fart så blir de riktig sprätt på den och de kan bli upp till 30 spinns ibland :P extremt roligt.. Efter som jag är en envis PS2 veteran så har jag tyvärr aldrig kunnat göra några vids men har dock bara lyckats en eller två gånger endå så.. :P (Har aldrig riktigt fastnat för stunts endå.. Gör annat som är roligt :D)

Förolämpa folk som snackar med en på gatan och se hur förbannade dom blir och försöker slå en på käften xD

Glo i värmekikaren på cowboy snubbens skelett? (värme kikare spawnar på samma ställe som Sand King)

Hitta alla oysters, snapshots och spray-tags..

Modda bilar är kul ibland kanske......

Spruta ner folk med vatten sprutan på en brandbil är väl relativt underhållande ett tag.. Speciellt på rival gäng :P (kan vara extra brutalt att skjuta dom samtidigt kanske? ^^)

Åka ner till "the hood" och ta med några homies och ta lite coola "me and my niggaz" bilder när du posar med något fint vapen och passande kläder med polarna ståendes med putande bröstkorgar i bakgrunden? XD alltid roligt ^^ (man kan ju ge kameran till en av dom så tar dom bilden!)

Min personliga favorit (OBS, funkar inte alltid så försök bara igen i så fall).

Skaffa en liten cykel, ställ den i mitten av en MOTORVÄG (ingen liten väg) där dom kör som om dom hade eld i arslet och göm dig i väg kanten och se sedan vad som händer LOL!!!! Efter första eller andra bilen börjar det men ha tålamod och se bara.. Försök att inte ingripa och se vad denna korkade AI kan åstakomma "nästan" alldeles själv! XD Med lite tålamod så GARRANTERAR JAG extremt underhållande resultat!

Man kan försöka sig på lite parkour ibland bland vissa hus i grovestreet (andra ställen också kanske) men jag har aldrig riktigt fastnat för det dock...

Sammla på dig lite minigun ammo (flyg fram och tillbaka med jetpack mellan början av tågbron på san fierro sidan och flygplatsen och sejva varge gång så har du 100 skott per vända och det är faktist värt tiden när du väl står i venturas eller vart du nu föredrar och mejar ner konstaplar, bilar och helekoptrar, en efter en, med bara sekunders mellanrum.. :P

"!!

Q: Varför flyga så jävla långt? Varför inte bara sejva i san fierro garaget?

A: För att det är inte tillräckligt lång distans / tid för att vapnet ska hinna respawna på den korta sträckan. !!"

Skriver mera om jag kommer på något, jag har lirat alldeles för mycket SA så jag vet lite onödigt mycke om det så fråga på bara om ni undrar något! XD

MVH / Grauers

Redigerad av Grauers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

MEN BUMP!!!!

Tog mig faktist ett tag att skrapa ihop den här listan och vissa av grejjerna är fanimej riktigt roliga och har upptäkts efter nästan konstant spelande från RELEASE till för ungefär ett år sedan..

Ingen aning om hur länge det är men det är tillräckligt!

Love_Sick_Junkie denna tråd var mest för din skull så LÄS FÖR FAN!

:lol: (don't make me come back here again)

Redigerad av Grauers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag vet ett mycket snabbare sätt att få minigun ammo. Gå till Torinos hus, ni vet det i öknen där dom fyra supervapnen finns när man har klarat alla hans uppdrag. Där finns också en sparning precis utanför. Så ni gör som så att ni tar minigunen, sparar, tar minigunen, sparar, osså håller ni på så tills ni tycker ni har tillräckligt med ammo. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt jävlig bra tips :angry:

HA! Äntligen lite uppskattning :angry:

Och för övrigt... Svar på sex pistols (lol har ingen aning om hur man quotar flera så käft :angry:)

Gäller det där med "super vapnen" på PS2 versionen också? Har aldrig hört talas om att de ska spawna några vapen där annars..

Och exakt vart spawnar dom i så fall? I huset eller? O_O

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...