Jump to content

Webhotell och .se-registrering


Jazz
 Share

Recommended Posts

Hej! Skall lansera en hemsida innan veckan är slut och behöver tips på bra webhotellet och den absolut bra .se-registreringen så snart som möjligt.

Det handlar om väldigt lite trafik, cirka 10 hits i veckan, max 30, mellan 10, 50 MB lagringskapacitet, .se-registreringen är inte så viktigt, <5 e-post-konton.

Jag har redan tittat runt lite på diverse rekommendation på iis.se, men det skulle vara väldigt hjälpsamt om någon kunnig forumit kunde tipsa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv använder jag crystone.se

75kr per månad

- 10 GB Utrymme

- 100 GB Trafik

- Obegr. antal domäner och subdomäner

- Obegr. antal e-postkonton

- 1 Mysql

- ASP.NET 1.1/2 och PHP 5

- GRATIS - Domän

Visst nu är priset lite högt men de är verkligen en av de bästa jag har haft och göra med. Supporten är klockren, vare sig man ringer eller mailar så är problemet löst efter bara en timme eller två. Aldrig varit med om att någon av hemsidorna legat nere och trafiken på hemsidorna flyter på bättre än smör i solen.

Men som sagt, priset är lite högt om man bara ska ha en egen liten hemsida. Men man får ju vad man betalar för :confused:

Redigerad av J-coop
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En helt orelaterad sak: Det finns inte någon som har ett tips på ett bra java-script för en kalender? Den avgörande funktionen är att man ska kunna klicka på ett datum och sedan kunna läsa exempelvis en text om vad som händer just då, en "eventkalender" så att säga.

Jag har letat, men blir inte riktigt klok på huruvida någon av de gratisskript där ute hanterar denna funktionen och skulle jag koda det själv skulle det nog bli väldigt fult.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...