Jump to content

Datorköp


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Hejsan! Nu har jag kollat runt lite på diverse datorer.

Jag söker en dator som ligger i prisklassen 5500-7500 (Priset kan höjas med några hundralappar om så behövs!)


  • Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
  • 4GB DDR2 PC2-6400 800MHz A-DATA/Corsair
  • 640GB 7200rpm 16MB cache SATA2 Samsung/Seagate/Western Digital
  • Radeon HD 4850 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI Gigabyte/Asus/Sapphire
  • Cooler Master Elite chassi
  • 450W nätaggregat
  • Gigabyte GA-EP45-DS3L moderkort med Intel P35 chipset och DVD-brännare

7666:-

Är det enda alternativet jag hittat än så länge, paketet finns hos Datorbutiken.com. Men om någon datorkunnig skulle kunna plocka ihop något bättre eller helt enkelt mer prisvärt så skriv gärna här!

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AM2+-processor och AM3-moderkort går inte.

---

Inet.se

Problemet är dock om du inte vill (alla kan) bygga själv (vet inte om db-paketet var monterat eller ej)

Kanske lika gärna kan säga detta också: Mitt (och Boomers) paket spelar i en långt högre liga prestandamässigt än det från datorbutiken.com

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AM2+-processor och AM3-moderkort går inte.

---

Inet.se

Problemet är dock om du inte vill (alla kan) bygga själv (vet inte om db-paketet var monterat eller ej)

Kanske lika gärna kan säga detta också: Mitt (och Boomers) paket spelar i en långt högre liga prestandamässigt än det från datorbutiken.com

Jag gjorde så med flit, bara för att kolla om du var med i svängarna.

(:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde så med flit, bara för att kolla om du var med i svängarna.

(:!!!:)

what-you-did-there-i-see-it_1120522_0.jpg

Oj! Båda datorerna ni länkat ser mycket trevliga ut.

Jag tror nog jag tänker kolla noggrannare på Curlys ihopplock.

Tack så mycket! :D

Till det där chassit får jag rekommendera att du sätter en 120 mm-fläkt i fronten också. Se Nexus Real Silent eller Scythe Slipstream 1200RPM. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat lite till på datorerna, och jag förstår inte riktigt varför jag ska ha 4GB RAM när XP klarar runt 3.1GB (Stämmer detta?) Samt att grafikkortet ligger på 1GB.

Och egentligen har jag ingen lust att beställa varorna, skulle helst vilja köpa direkt i affär. Och här i norrköping har vi något som heter Alina.

Så ptja, om ni orkar och har lust så kan ni ju pröva bygga en burk med produkter från deras webbaffär i prisklassen 6000-7500

http://www.alina.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den minnesmängd operativsystemet klarar att hantera har att göra med om det är 32 eller 64 bitars, inte om det är XP, Vista eller 7. Men det givna valet idag är Windows 7 x64.

Återkommer med edit från Alina.

Vill du komma ner till 7 500 kr kan du banta till Phenom II X3 720BE och billigare hårddisk.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan, jag måste verkligen uppdatera mig på processorfronten känner jag. Är det alltså AMD som har tagit tillbaka tronen?! :wub:

Svårt att säga men nej. Dom är dock billigare med andra ord "more-bang-for-the-buck"! I dagsläget är det så iallafall..

Tyvärr ser det mörkt ut för Intel då dom delar på sockets för budget och high performance processorer. Te.x I5, I7 och den kommande I9.

Intel har dock dom mest kraftfullaste prollarna. Samt är kung för netbooks prollar med sin ATOM.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nä usch, nu har jag kollat lite extra och vill ha lite pengar kvar efter att jag fått alla pengar. Så då har jag tittat på denna burken. Ungefär samma som Curly bara att det är annat graffekort och mindre hårddisk.

Vettig?

2lxjwk2_1120807_0.jpg

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh! :whistling:

Påtal om spel, hur tror du den här datorn kommer klara Crysis, GTA IV osv? :wub:

Nemas problemas. Skräm upp processorn i 3,0-3,2GHz (bör gå på 30 sekunder och utan volthöjning) så ska du se att GTA IV går ännu lite bättre.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nemas problemas. Skräm upp processorn i 3,0-3,2GHz (bör gå på 30 sekunder och utan volthöjning) så ska du se att GTA IV går ännu lite bättre.

Fint!

Borde jag köra med Vista, XP eller Windows 7 RC Edition enligt dig? Jag får ju inte användning av allt RAM om jag kör med Windows XP. Sen har ju Vista fått en drös klagomål.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint!

Borde jag köra med Vista, XP eller Windows 7 RC Edition enligt dig? Jag får ju inte användning av allt RAM om jag kör med Windows XP. Sen har ju Vista fått en drös klagomål.

Med XP x64 får du :wub: Men jag rekommenderar Windows 7 RC x64, har det själv och är hur nöjd som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...