Jump to content

Hjälp med att fixa bild


Tweak
 Share

Recommended Posts

Vill någon klurig person hjälpa mig vilka mått en ram måste ha för att passa ett foto på på 1024x768 pixlar?

36.12*27.09

Om Photoshop konverterar rätt så är det 36.12*27.09cm.

Oops, en hel minut sen.:lol:

Efter den här fina hjälpen, tack, kom jag, när jag letade runt efter ramar som passade, på att det kanske är enklare att fixa bilden lite än att hitta perfekt ram. Så kan en vänlig själ fixa den här bilden så den passar i en 30x40 ram? Eller fuckar det upp fotot kanske? Jag orkar inte tänka..

http://www.flickr.com/photos/27844918@N05/...in/photostream/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du skriva ut bilden själv eller ska någon annan trycka den åt dig?

För det första måste du ge bilden rätt format, d.v.s. 4:3. Därefter avgörs storleken på utskriften av vilken dpi du skriver ut med, dpi betyder "dots per inch". Jag tror dock de flesta utskriftsprogram hjälper dig att se hur en stor bild blir/vilken dpi som bör användas.

EDIT:

Förresten, vill du att bilden ska vara "liggande" eller "stående"?

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du skriva ut bilden själv eller ska någon annan trycka den åt dig?

För det första måste du ge bilden rätt format, d.v.s. 4:3. Därefter avgörs storleken på utskriften av vilken dpi du skriver ut med, dpi betyder "dots per inch". Jag tror dock de flesta utskriftsprogram hjälper dig att se hur en stor bild blir/vilken dpi som bör användas.

EDIT:

Förresten, vill du att bilden ska vara "liggande" eller "stående"?

Vad är det egentligen du vill ha hjälp med Tweak?

Jag vill helst ha den liggande, Tac, bra fråga. Och sen kom jag på att den måste få plats på en A4 så formatet 30x40 kommer inte funka (förlåt Ferkurz :lol:).

Jag ska skriva ut bilden på fotopapper och rama in den och ge i födelsedagspresent till en kompis, det vill jag ha hjälp med, Dude.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så... eh.. What? :lol:

Då jag inte har nån aning om vad du vill ha så gör jag en massa olika och hoppas det blir rätt. Dom är 30x40 / 40x30 cm

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...