Jump to content

Om ditt liv var en film...


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Genre: Drama/Komedi

Soundtrack: Alla möjliga låtar. Allt mellan Hip-Hop till Pop till Rock till Jazz till Trance till Klassisk musik.

Slut:Ett riktigt Amerikanskt-Lyckligt slut. (Cheesy? Yes.)

Förresten... ska inte du skriva något Axel? :D

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genre: Action, Sci fiction

Regissör: Michael Bay

Soundtrack: Av Hans Zimmer med blanding av rock, Techno, och lung musik (Som HZ gör BÄST!), I stil av Black Hawk Down.

Ending: Man klarar bara ett hinder, men det tar inte slut.

3 st filmer.

Filmer som kan vara lika: Riddick, Black Hawk Down.

Har funderat på att gör ett manus till en film. Men inget seriöst har börjat :innocent:

Vet inte ifall jag klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen skulle regisseras av antingen bröderna Coen (bl.a Fargo, No Country For Old Men) eller Alejandro González Inárritu (bl.a Amores Perros, 21 gram) som båda är något av mina favoriter. Jag tror Inárritu skulle passa mitt liv bättre. Huvudrollen skulle utan tvekan gå till Scott Mechlowicz (Mean Creek) eller Lauri Pedaja (klass). Om vi skulle prata om en äldre skådis eller rättare sagt mer erfaren så skulle jag nog välja Sean Penn. Tror han skulle passa utmärkt.

Filmen skulle vara ett starkt drama och ha Lux Aeterna som soundtrack. Annars skulle Wild World passa perfekt, tror nästan jag hellre skulle gå på den. Ja, det skulle jag! Filmen avslutning skulle vara både deppig och glad. Någon sorts mix och det vet jag att Inárritu skulle göra perfekt. Där har du filmen om mitt liv Axel!

Efter om och men skulle det se ut så här:

Reggisör: Alejandro González Inárritu

Huvudrollen: Scott Mechlowicz

Soundtrack: Wild World

Genre: Drama

Avslutning: Mix av depp och lycka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen annan är 'the master of suspense', Alfred Hitchcock, skulle få ta tag i mästerverket om mitt extremt spännande liv. I rollen som KvaddadPadda ser vi ingen mindre än James Stewart, med Ingrid Bergman som motspelerska. Det blir en thriller, en riktig nagelbitare där storyn vänder fler gånger än det finns stjärnor på himlen. Ennio Morricone står för det subtila, mystiska soundtracket.

Slutet är tillfredsställande, men lämnar fortfarande lite åt tittaren att klura ut själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regisserar gör Guy Ferland efter det starka intryck han skapat i mig med Bang Bang You're Dead är jag säker att han skulle gör någonting bra av det. Manuset kommer jag behöva hjälp med, här kommer Jonas Gardell att ställa upp och lägga ner minst lika mycket tid att undersöka mig och mitt liv som han lärt känna Jesus.

Svårt att bestämma huvudrollen, skulle vara häftigt att se Vallo Kirs göra det. Han gjorde väldigt bra ifrån sig när det kom till att ta olika roller i olika situationer i Klassen.

Nu låter det väl som att jag levt ett liv som utstött, kanske mobbad rent av. Men det har nog mest en grund i att filmer som berört på det viset lämnat stora avtryck i mig och därav har personer inblandade i dessa filmer också fått mig imponerad av dessas bedrifter.

Soundtracket består i första hand av Cats in the Cradle, men även Nordman - Se mig idag kommer att spelas upp.

"Dramafilm är en filmgenre där handlingen främst handlar hur om realistiska rollfigurer handskas med känslomässiga teman, och ofta får man följa någon form av personlig utveckling av, eller mellan, rollfigurerna."
-wikipedia.

Ganska svårt att inte göra det till en Drama film, faktiskt. Speciellt som jag faktiskt levt ett ganska actionfritt och händelsefattigt liv. Inte frivilligt, men det är också det som kommer vara huvudtemat i filmen.

Lyckligt slut, väldigt lyckligt slut. Skulle kunna vara t.ex. att jag blir pappa, befordrad eller dyl. Den absoluta slutscenen består av en snygg soffa som jag slänger mig tillbaka i, suckar av lättnad och säger "idag är jag nöjd". För det är ett stort mål i mitt liv, att kunna säga att jag är nöjd med så mycket som möjligt.

Titel: Ta Plats

Regissör: Guy Ferland

Huvudrollen: Vallo Kirs

Soundtrack: Cats in the Cradle

Genre: Drama

Avslutning: "Jag är nöjd", lyckligt slut.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...