Jump to content

Er drömfestival


xstreem
 Share

Recommended Posts

Hur hade Er drömfestival sett ut?

-----------------------------

Läste igenom festivaltråden, och när jag läste Axels senaste inlägg kom jag att tänka på att göra en sådanhär tråd.

Vilka band skulle du vilja se på svenska festivaler?

Precis. Hur hade din drömfestival sett ut? Välj fyra dagar och runt tre-fyra band per dag. Du kan självklart ha med band som inte existerar längre om du så behagar.

Extreme xstreem-festival

Dag #1

Helt Off

Stone Temple Pilots

Green River

Dag #2

Nirvana

Motörhead

Metallica

Dag #3

Pantera

Misfits

System of a Down

Dag #4

Simon & Garfunkel

Bob Dylan

The Beatles

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooh, härlig tråd!

Dag ett

N*E*R*D rivstartar festivalen, får publiken att göra Star Trek-tecknet, och rushen man får av konserten gör alla obeskrivligt pepp.

M.Ward tonar ner allt, men det gör inget, det är precis som behövs - dagen är ung!

Modest Mouse fortsätter, och nu har det blivit skymning. De spelar obeskrivligt bra, och allt är jättefint.

Kings of Leon kickar igång med en kraft utan dess like när mörkret fallit, och tusen och tusen människor står framför scenen och skriker som om det vore 1999. Jag tror folk skrek mer då.

Of Montreal är kvällens klubbakt, där folk glömmer vilka de är och vilket kön de har.

Dag två

Jamie T är smått pissed off för att han bara får spela på förmiddagen, dag två, men hans "svårt-att-hålla-tillbaka"-ilska och frenesi gör å andra sidan konserten så mycket bättre.

Bon Iver är inte pissed off alls, utan lågmäld, känslosam, och lugn, och det är återigen jättefint. Han spelar inomhus, såklart. Eller utomhus, men då måste det regna.

Arctic Monkeys drar folk ur den lugna dimma de fått av förra konserten, och får folk att tappa sina langos när de dansar till 'Brianstorm', 'I Bet you Look Good on the Dancefloor' och 'You Probably Couldn't See for the Lights...'. Under 'Do the bad thing' spanar folk ut vilka de vill ta hem till tälten ikväll. Inte en person kan hålla sig från att sjunga med i 'When the sun goes down' (och här går solen såklart ner). Konserten avslutas med 'A Certain Romance'.

Bloc Party förgyller kvällen. 'Nuff said.

!!!, kvällens klubbakt, och det är svettigt, sensuellt, och folk är mörbultade när de raglar hem till sina egna och andras tält.

Dag tre

Oasis. Det känns lite fel att sätta ett så pass stort band först på dagen, och hade jag haft mer tid hade jag nog flyttat om lite, men nu får det bli så här. De spelar mycket gammalt!

The Kooks gör en jättebra spelning, och folk är på galet bra humör.

The Libertines har återförenats, och det är som om det aldrig beefats till att börja med. 'Time for Heroes', 'What a Waster', 'I Get Along', med mera, och det är nästan världens bästa konsert.

Franz Ferdinand får mig på knä, och fortsätter denna energiska festivaldag samtidigt som de pseudokonstnärligt vickar på höfterna i mörkret.

Klaxons står för det mesta av dansandet i kvällens rökiga, anonyma, scvhungande, neontäckta dansgolv.

Dag fyra

Vampire Weekend. Många ligger bakis i tälten från gårdagens inferno, men de som har tagit sig till solscenen får uppleva en fantastisk spelning av Vampire Weekend.

Andrew Bird är såklart där! Åh, och det är underbart.

Bob Dylan (gamla Bob) sade efter lite övertalning 'ja' till att spela på Axfest, och han blev samtidigt trettio år yngre i själen, 'Blood on the Tracks'-ung.

The Smiths har också återförenats - LYCKA! - och Johnny Marr och Morrissey är återigen den samspelta duo de en gång var.

Komposters *giggle*. Hey, det är min festival!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...