Jump to content

Spöken,


MiRRe
 Share

Recommended Posts

Eftersom det blev lite fel i Okänt tråden så startar jag denna då, kunde inte hitta en annan spök tråd.

Tror du på spöken? , Har du erfarenhet av spöken?

Jag tror att vi har spöken i våran lägenhet. Ett tag, inte allt för länge sen. Så tyckte jag och min pappa se saker i lägenheten, vi började prata om det och jag har sedan bortgången av min farmor känt att någon ibland står vid min sängkant och tittar på mig när jag ska sova. Jag har aldrig riktigt "sett ett spöke" men jag tror starkt att dom finns. Kommer också ihåg att ett kort tag efter farmor gått bort så hade min lillebror varit ensam hemma, när vi kom hem sa han att han hört någon säga "Glenn, kommer du ihåg mig?" Och han var så pass ung att jag själv inte tror att han hittat på det.

Om det är farmor som är här så är jag faktiskt bara glad, hon hade en stor roll i mitt liv och hon gick bort alldeles för tidigt, känns som om hon vill skydda oss.

Dela gärna med er av era erfarenheter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det blev lite fel i Okänt tråden så startar jag denna då, kunde inte hitta en annan spök tråd.

Det blev väl inget fel? Kul att du startade den här tråden! :P

Jag har aldrig sett eller hört spöken men jag tror absolut att dom finns, och ibland får jag en känsla av att någon står och tittar på mig. Det kan vara riktigt läskigt. :)

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev väl inget fel? Kul att du startade den här tråden! :P

Jag har aldrig sett eller hört spöken men jag tror absolut att dom finns, och ibland får jag en känsla av att någon står och tittar på mig. Det kan vara riktigt läskigt. :)

Det känns riktigt obehagligt ibland om man sitter ensam och man känner att någon iaktar en, kan vara som du säger, riktigt läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

....

Förlåt om jag bara sitter och klagar, naturligtvis roligt att diskutera detta ständigt återkommande ämne (hemmm..). Men det har funnits tusentals trådar om spöken och allt snack om spöken, andar, etc. ska man just ta i "Det okända"-tråden. Det är ju det den är menad åt, eller hur?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

....

Förlåt om jag bara sitter och klagar, naturligtvis roligt att diskutera detta ständigt återkommande ämne (hemmm..). Men det har funnits tusentals trådar om spöken och allt snack om spöken, andar, etc. ska man just ta i "Det okända"-tråden. Det är ju det den är menad åt, eller hur?

Tråden om "Det okända" är väl till för TV programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

....

Förlåt om jag bara sitter och klagar, naturligtvis roligt att diskutera detta ständigt återkommande ämne (hemmm..). Men det har funnits tusentals trådar om spöken och allt snack om spöken, andar, etc. ska man just ta i "Det okända"-tråden. Det är ju det den är menad åt, eller hur?

Sorry Kicken, men jag tog din kommentar i Okänt tråden som mitt spök snack var i fel tråd ?

Okej jag kan ha misstaget mig helt, ber om ursäkt.

Edit, som SimonJ säger, trodde den var menat Okänt programmet efter din kommentar Kicken. Det var därför jag gjorde denna tråd.

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag hade en tråd om detta med då ja hade rabblat upp en rad massa saker jag har vart med om. Det är bra med en ny tråd tror den förra tråden var ett par månader gamal. Kan väl börja med vad jag har vart med om det blir kanske en del saker från tråden ja gjorde.

--------

Jag har sett ett spöke i hela mitt liv då var det faktist i mitt rum då jag och min bror skulle gå och lägga oss. Då ja satt i min säng då helt plötsligt så började hela rummet lysa vit och jag vet att det inte var nån strålkastare som lös in, för det kan inte göra så hela rummet blir vit så man inte ens ser händerna eller nåt.

Sen nu innan vi skulle flytta då vi började leta ny lägenhet då började en rad konstiga saker i vårt hem då vi började om att flytta härifrån. Då började allt konstigt hända oss i vår gamla lägenhet det började med att vår spis satte igång av sig själv så då fick vi stänga av spisen efter varje gång vi hade användt den. Sen då ja hade fått post från skatteverket eller vad det var eller om det var att mitt legitimation hade kommit då hände det en sak. Jag satt vid min dator då ja plötsligt såg ytterdörren öppna och då sprang nån svart skugga från hallen till köket och ja fattade inge. Sen 1 minut efter det så kom skuggan tillbaks då försvann den ut ur dörren igen och den stängdes igen kraftigt,

jag rörde mig ut i köket för att kolla då såg ja att nån hade rört mina papper och det andra som låg på bordet. Då kollade ja i sovrummet och där sov mamma då gick ja och knackade på toan där pappa satt och frågade han men han visste inge.

Sen en annan kväll jag mamma pappa satt ute på vår balkong och åt mat då jag och mamma hörde hur nån var på vår ytterdörr att nån gick in. Jag mamma och sen vår hund reagerade hunden spände sig och låg och stirrade blixt rakt ut i hallen pappa sa bara eh sluta nu det är ingen där. Sen så hörde han också nåt där ute. Ja gick ut och kollade då var det ingen där kollade i mitt rum och min brors rum också. Kände på dörren den var låst och gick ut och satte mig och åt igen.

Sen senare samma kväll så gick ja in på rummet och satte mig spelade lite då helt plötsligt så såg jag hur en låda från bokhyllan bara flög ut över golvet då ja fick lite saker på foten och då satt där ja i chock och fattade ingeting hjärtat dunkade. Ja sen har det hänt en massa konstiga saker med som ja orkar inte ta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråden om "Det okända" är väl till för TV programmet?

Sorry Kicken, men jag tog din kommentar i Okänt tråden som mitt spök snack var i fel tråd ?

Okej jag kan ha misstaget mig helt, ber om ursäkt.

Edit, som SimonJ säger, trodde den var menat Okänt programmet efter din kommentar Kicken. Det var därför jag gjorde denna tråd.

Ahaa..

TS skapade väl tråden för att diskutera det allmänna fenomenet och inte tv-programmet. Sedan har tråden utvecklats till en tråd där allt snack om detta (spöken etc.) tas där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det blev lite fel i Okänt tråden så startar jag denna då, kunde inte hitta en annan spök tråd.

Tror du på spöken? , Har du erfarenhet av spöken?

Jag tror att vi har spöken i våran lägenhet. Ett tag, inte allt för länge sen. Så tyckte jag och min pappa se saker i lägenheten, vi började prata om det och jag har sedan bortgången av min farmor känt att någon ibland står vid min sängkant och tittar på mig när jag ska sova. Jag har aldrig riktigt "sett ett spöke" men jag tror starkt att dom finns. Kommer också ihåg att ett kort tag efter farmor gått bort så hade min lillebror varit ensam hemma, när vi kom hem sa han att han hört någon säga "Glenn, kommer du ihåg mig?" Och han var så pass ung att jag själv inte tror att han hittat på det.

Om det är farmor som är här så är jag faktiskt bara glad, hon hade en stor roll i mitt liv och hon gick bort alldeles för tidigt, känns som om hon vill skydda oss.

Dela gärna med er av era erfarenheter :)

Fan vad jobbigt. Sexlivet kan ju inte vara på topp när man vet att farmor tittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad jobbigt. Sexlivet kan ju inte vara på topp när man vet att farmor tittar på.

Haha, nu är det ju inte så att jag får den känslan varje dag :)

Men återkommande kan jag känna att hon står där, men dock aldrig om folk sover här, etc.. Inte heller om jag går och lägger mig och min bror sitter vid datorn i mitt rum.

Vänder jag mig om så är där så klart inget, men känslan finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nu är det ju inte så att jag får den känslan varje dag :)

Men återkommande kan jag känna att hon står där, men dock aldrig om folk sover här, etc.. Inte heller om jag går och lägger mig och min bror sitter vid datorn i mitt rum.

Vänder jag mig om så är där så klart inget, men känslan finns.

Det är oerhört lätt att framkalla en sådan känsla. Jag sitter och tittar bakom mig nu. Hjärnan är fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...