Jump to content

Dante's Inferno (XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Det är väl mitt heavy metal hjärta som talar nu, men seriöst, HELL YES! Ser skönt ut!

Ja, jävlar vad Dante har med heavy metal att göra.

Seriöst, jag FATTAR inte att de gör ett spel av den gudomliga komedien.. och inte ens ett äventyrsspel som det skulle kunna vara. God of War i kubik!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jävlar vad Dante har med heavy metal att göra.

Seriöst, jag FATTAR inte att de gör ett spel av den gudomliga komedien.. och inte ens ett äventyrsspel som det skulle kunna vara. God of War i kubik!

Undrar då hur de andra spelen kommer bli. De ska nämligen göra spel baserade på de andra delarna av den gudomliga komedien också om det här blir en hit. :lol:

Det börjar märkas att EA har slut på egna idéer, så att säga. :naughty:

Nja, snarare tvärt om. Att göra ett spel baserat på en av världens berömdaste diktsamlingarm är något väldigt unikt. EA har verkligen ordnat upp sig sedan de bytte chef.

Om spelet dessutom kanske är mer troget boken än vad det verkar nu så kan det bli riktigt bra. Hitils har man ju inte fått se något riktigt konkret utan bara Dante's utseende (som verkligen inte stämmer med boken) och CGI-filmer.

Det faktum att de använde delar av dikterna i en av trailerna ger iallafall hopp (om än så litet) om att det kanske bara är Dante som de ändrat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar då hur de andra spelen kommer bli. De ska nämligen göra spel baserade på de andra delarna av den gudomliga komedien också om det här blir en hit. :cry:

Nja, snarare tvärt om. Att göra ett spel baserat på en av världens berömdaste diktsamlingarm är något väldigt unikt. EA har verkligen ordnat upp sig sedan de bytte chef.

Om spelet dessutom kanske är mer troget boken än vad det verkar nu så kan det bli riktigt bra. Hitils har man ju inte fått se något riktigt konkret utan bara Dante's utseende (som verkligen inte stämmer med boken) och CGI-filmer.

Det faktum att de använde delar av dikterna i en av trailerna ger iallafall hopp (om än så litet) om att det kanske bara är Dante som de ändrat.

Jag tvivlar på det. Dante slåss ju aldrig mot någon i Inferno, han går in i en skog, kommer till helvetet och beskriver det i några tusen verser, that's it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tvivlar på det. Dante slåss ju aldrig mot någon i Inferno, han går in i en skog, kommer till helvetet och beskriver det i några tusen verser, that's it.

Låter som ett toppenspel. First level: The Forest. Objective: Find Hell. Lätt som en plätt. Inga djur/demoner som attackerar här inte. Level complete. Second level: Hell. Objective: Write some poems. :cry:

Då gillar jag nog hack n slash konceptet mer.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett toppenspel. First level: The Forest. Objective: Find Hell. Lätt som en plätt. Inga djur/demoner som attackerar här inte. Level complete. Second level: Hell. Objective: Write some poems. :cry:

Då gillar jag nog hack n slash konceptet mer.

Min poäng var att det var en hemsk idé att göra ett spel av boken från början. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...