Jump to content

Grafikproblem


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Hej!

När jag spelar gta så blir min skärm väldigt suddig då och då. Och nu menar jag inte motionblur.

Ni som spelar fallout vet hur jag menar. Tänk er när ni är crippled och det tjuter i huvudet.

Så ser min skärm ut. Väldigt irriterade.

Någon som har samma problem?

När du står still eller vaddå?

Det finns ju knappen 'p' som stänger av/på global motionblur och death of field (blurr på avstånd)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du står still eller vaddå?

Det finns ju knappen 'p' som stänger av/på global motionblur och death of field (blurr på avstånd)

Blir lite då och då. När jag står still eller åker bil. Jag vet att man får plus om man trycker på P. Men det här är nått annat.

Tänk dig typ full effekten fast skärmen står still. Svårt att förklara exakt, men ser typ dubbelt på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Drar upp den här tråden igen för börjar bli riktigt irriterad.

Alltså när jag spelar så ser jag suddigt ibland och dubbelt.

När det väl händer så ser jag ca 5 stolpar om jag drar runt med musen.

Som om jag var full. Svårt att förklara exakt och har försökt filma men går inte så bra.

Spelet hackar inte, och det flyter på bra. Det är bara att den där "fylle synen" kommer fram.

När jag hoppar med niko när det där kommer så blir det massa genomskinliga nikos efter, för står någon då?

Det här kommer när jag åker snabbt, vissa ställe i spelet och ibland är det så helatiden.

Har ändrat mycket med inställningarna men det är likadant iaf.

Spelet är köpt via steam så inget hemladdat och det är så utan moddar också.

Är det CPU problem eller vad är det?

Riktigt irriterande för spelet funkar bra med höga inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drar upp den här tråden igen för börjar bli riktigt irriterad.

Alltså när jag spelar så ser jag suddigt ibland och dubbelt.

När det väl händer så ser jag ca 5 stolpar om jag drar runt med musen.

Som om jag var full. Svårt att förklara exakt och har försökt filma men går inte så bra.

Spelet hackar inte, och det flyter på bra. Det är bara att den där "fylle synen" kommer fram.

När jag hoppar med niko när det där kommer så blir det massa genomskinliga nikos efter, för står någon då?

Det här kommer när jag åker snabbt, vissa ställe i spelet och ibland är det så helatiden.

Har ändrat mycket med inställningarna men det är likadant iaf.

Spelet är köpt via steam så inget hemladdat och det är så utan moddar också.

Är det CPU problem eller vad är det?

Riktigt irriterande för spelet funkar bra med höga inställningar.

Provat installera om?

Eller pröva ta bort och ominstalera dina grafikkort drivrutiner ifall du misstänker hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provat installera om?

Eller pröva ta bort och ominstalera dina grafikkort drivrutiner ifall du misstänker hårdvaran.

Gjort båda sakerna. Detta händer bara när jag spelar Gta så tror inte det är hårdvaran.

Försökte spela in med mobilen men kvaliten är rutten

Men när bilarna åker förbi mig t.ex. så dras bilen ut och har genomskinliga kopior efter sig.

Dras ut lixom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testat tryckt på P som sagt. Har du ett ATi eller Geforce? Om du har ATi så testa ladda ner nya drivrutiner från deras support. Eller öppna CCC(Catalyst control Center). Och tryck på default så du återställer inställningarna till standard och se om det funkar eller blir bättre.

P är det inte, är 100% säker. Har ett Ati radeon HD 4870 x2. Ska testa lite med CCC senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjort båda sakerna. Detta händer bara när jag spelar Gta så tror inte det är hårdvaran.

Försökte spela in med mobilen men kvaliten är rutten

Men när bilarna åker förbi mig t.ex. så dras bilen ut och har genomskinliga kopior efter sig.

Dras ut lixom.

Aaaaaaaahhh, Pröva höj hertzen. Om du inte kan höja hertzen mer så pröva sänk upplösningen och sedan höj.

Te.x 1024*768 @ 50 hz

till 1024*768 @ 60 hz

Är du med?

Eller enable V-sync, något av dom är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Aaaaaaaahhh, Pröva höj hertzen. Om du inte kan höja hertzen mer så pröva sänk upplösningen och sedan höj.

Te.x 1024*768 @ 50 hz

till 1024*768 @ 60 hz

Är du med?

Eller enable V-sync, något av dom är det.

Fixat, tackar!!! :D

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...