Jump to content

Lagg fast jag klarar över minimum ?


Gamo1
 Share

Recommended Posts

Asså, du måste ha gjort något. Kvalitén på bilden är så röv så jag ser inte statsen :)

Men det finns en ordning n'r det gäller GTA har jag märkt.

1. Grafikkort

2. Minnen

3. Processor

4. Hårddisk

mitt grafikkort är väll skapligt, det är ett ASUS EN8800GS TOP 384mb DDR3. Över 10000 Point på 3DMark06

Minne har jag bara 2gb.

Processorn är en AMD Athlon 5600+ 2,8gzh X2

Hårddisk är en 180GB Sata.

Står på "Can u run it" att jag har 1,1 gb grafikminne ? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man fråga hur du drog den slutsatsen?

Vad tycker du inte stämmer?

2 datorer har hjälpt mig med denna sammanfatting.

1. Grafikkort - (Som alla vet) så gäller det rendering, kvittar hur bra HD, Minne eller CPU du har.

2. Minne - Körde med 2gb minne (pc5200). Men sedan bytte han mot 4 gb (pc6400). Mycket bättre laddingstider och städer laddas snabbare.

3. Processor - Står för fysiken, själv hade jag en E2160 och bytte upp mig till en Q9300. Mycket bättre FPS.

4. Hårddisk - Ju snabbare ju mindre laddningstider. Men inte farlig flaskhals direkt

_______________________________

@Gamo1

Jag personligen skulle säga grafikkort, Du har ett kort med 384mb vilket gör så du bara kan ha low/medium. Och att det hackar beror nog också på grafikkortet. Antingen grafikort eller processor.

Att det står att du ahr 1.1 gb beror på det extra minnet grafikkortet lånar ifrån ditt RAM.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag skaffade 2 GB RAM-minne till, och jag märkte faktiskt skillnad även i själva spelet. Det hackade mindre. Och ja, att ALT+TAB:a går ju otroligt mycket snabbare. Det var helt klart ett bra köp. Men jag säger som Alle, satsa på ett nytt grafikkort först. Gärna med mer minne om du bara hade 384 mb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag skaffade 2 GB RAM-minne till, och jag märkte faktiskt skillnad även i själva spelet. Det hackade mindre. Och ja, att ALT+TAB:a går ju otroligt mycket snabbare. Det var helt klart ett bra köp. Men jag säger som Alle, satsa på ett nytt grafikkort först. Gärna med mer minne om du bara hade 384 mb?

Okej tack,

Ska jag satsa på 512 eller 1GB ?

EDIT: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404944 Detta kort bra (1GB) och billigt.

EDIT 2 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=375499 Detta verkade bättre...

Redigerad av Gamo1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack,

Ska jag satsa på 512 eller 1GB ?

EDIT: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404944 Detta kort bra (1GB) och billigt.

EDIT 2 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=375499 Detta verkade bättre...

Kolla först om din processor samt operativsystem är 64-bitars. 32-bitars operativsystem kan max utnyttja 3,25GB RAM, så att köpa så att du har 4GB vore rätt waste. Om du planerar att ha mastiga 4GB, det vill säga. :D

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla först om din processor samt operativsystem är 64-bitars. 32-bitars operativsystem kan max utnyttja 3,25GB RAM, så att köpa så att du har 4GB vore rätt waste. Om du planerar att ha mastiga 4GB, det vill säga. ;)

ja jag har 64-bitars. Processorn är också 64-bit .:D

Ska köpa 2gb till när jag har råd :)

EDIT: Måste vara nått fel på nått i min dator, Counter Strike Source laggar nu också. runt 70-100 FPS .. Och så som jag har fattat det ska man ha låg FPS föratt få bättre ?

Redigerad av Gamo1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja jag har 64-bitars. Processorn är också 64-bit .:D

Ska köpa 2gb till när jag har råd :)

EDIT: Måste vara nått fel på nått i min dator, Counter Strike Source laggar nu också. runt 70-100 FPS .. Och så som jag har fattat det ska man ha låg FPS föratt få bättre ?

Du ska ha låg PING (Ju högre ju sämre). PING har med servern att göra och hur din internet koppling till den är. Ju högre ping ju laggigare är det.

Men med FPS så ska du ha så HÖG som möjligt. FPS (Frames Per Second) är hur många bilder per sekund som din dator ritar spelet, ju mer ju mer flytande är ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack,

Ska jag satsa på 512 eller 1GB ?

EDIT: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404944 Detta kort bra (1GB) och billigt.

EDIT 2 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=375499 Detta verkade bättre...

Det där är nedbyte för din del. HD4870 eller GTX260 om det ska vara värt det. De kostar ca. 2 500 kr.

Din processor var inte heller någon höjdare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är nedbyte för din del. HD4870 eller GTX260 om det ska vara värt det. De kostar ca. 2 500 kr.

Din processor var inte heller någon höjdare.

Shit det var dyrt...

Laddade hem Fraps och tänkte kolla min FPS

Inomhus hade jag runt 30-60

Utomhus runt 10-25 , Var tillochmed ner till 1 en gång.. :S eller 2-3 ggr.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla först om din processor samt operativsystem är 64-bitars. 32-bitars operativsystem kan max utnyttja 3,25GB RAM, så att köpa så att du har 4GB vore rätt waste. Om du planerar att ha mastiga 4GB, det vill säga. :D

Det kan max adressera 4GB minne. Hur mycket RAM det kan utnyttja beror på minnesmängden hos övriga komponenter, däribland grafikkort och ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla först om din processor samt operativsystem är 64-bitars. 32-bitars operativsystem kan max utnyttja 3,25GB RAM, så att köpa så att du har 4GB vore rätt waste. Om du planerar att ha mastiga 4GB, det vill säga. :D

Sant, men jag har hört att det är bättre med 4 GB än 3 GB då det balanseras på något sätt. Fråga mig inte mer om det, men det är vad jag har hört.

Och Gamo1: Det kan vara processorn som inte hinner med, men det kan lika gärna vara grafikkortet som inte hinner med att ladda detaljer på hus och sådant.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, men jag har hört att det är bättre med 4 GB än 3 GB då det balanseras på något sätt. Fråga mig inte mer om det, men det är vad jag har hört.

Förmodligen är det dual channel du har hört om. Har man två (eller fyra) minnesstickor i ett dual channel-system ökar prestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förmodligen är det dual channel du har hört om. Har man två (eller fyra) minnesstickor i ett dual channel-system ökar prestandan.

Betyder det att minnena är synkade eller betyder det något annat? Jag fick nämligen höra det i samband med att jag köpte nya minnen. Jag kör 4 st. Corsair Twin 2x, och de ska ju vara synkade, iallafall varje par. Det vet jag ska öka prestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...