Jump to content

Nu får det fan vara nog!


Renard
 Share

Recommended Posts

Bosätt dig i ett samhälle som Klockaretorpet här i Norrköping.

Majoriteten av alla brott som sker här görs utav invandrarungdomar. Och det bor mer svenskar än invandrare här.

Invandrare har svårt att skilja på vad som är rätt och fel. Det är inget nytt. (JA OJ, NU LÄT JAG RASISTISK. :))

Den absolut största anledningen till att mörkhyade invandrare begår fler brott och är överrepresenterade i Sveriges fängelser är för att de är fattiga. Bor man 7 pers i tvåa i ett område med mycket våld och man måste vara tuff för att klara sig på gatorna, och inte har något bättre att göra på kvällarna så är risken stor att man hamnar i kriminalitet. Det är segregationen och fattigdomen som är problemet.

När svenska ungdomar, Renard och övriga smygrasister här på forumet pratar om "invandrare" känner jag bara för att göra en facepalm. Ni är så jävla korkade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är larvig att förneka att många invandrare är kriminella. Jag säger inte att alla är det (det påpekade jag ju i min förra post) men du The Dude bor ju på Öland där det precis som du säger inte bor särskillt många invandrare. Men kriminalitet måste ju tyvärr existera överallt så då får väl arierna bilda gäng (vilket jag också tycker är larvigt) och orsaka förödelse.

Se på vad som pågår i Rosengård just nu. Jag kan förstå att de blir förbannade när deras moske stängs, men att tända eld på hela stan är väl en överdriven respons. Sen har vi ju Reclaim The City där det är många helsvenskar som förstör. Då utan någon direkt anledning.

BTW The Dude: Om du bott hela ditt liv i ett invandrarrikt område, blivit kallad svennejävel nästan varje dag, och blivit mobbad av invandrargäng i skolan för att du var blond och svag så skulle du se annorlunda på invandrare.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se på vad som pågår i Rosengård just nu. Jag kan förstå att de blir förbannade när deras moske stängs, men att tända eld på hela stan är väl en överdriven respons. Sen har vi ju Reclaim The City där det är många helsvenskar som förstör. Då utan någon direkt anledning.

en del av de som var i rosengård var väl ändå från olika supportergrupper, gäng, kickers.

Och tror du på allvar, att de som gick å bad i mosken var de som tuttade eld på massa grejer?

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skotten: Nej, men eftersom The Dude aldrig bott inom ett invandrartätt område så tycker jag absolut inte han borde vara så "på" över att försvara. Jag är inte rasist / smygrasist på något sätt. Jag hatar inte invandrare, jag avskyr dom inte. Jag har bara mina åsikter.

Den absolut största anledningen till att mörkhyade invandrare begår fler brott och är överrepresenterade i Sveriges fängelser är för att de är fattiga. Bor man 7 pers i tvåa i ett område med mycket våld och man måste vara tuff för att klara sig på gatorna, och inte har något bättre att göra på kvällarna så är risken stor att man hamnar i kriminalitet. Det är segregationen och fattigdomen som är problemet.

När svenska ungdomar, Renard och övriga smygrasister här på forumet pratar om "invandrare" känner jag bara för att göra en facepalm. Ni är så jävla korkade.

Nu tar du i så att du spricker.

"Bor man 7 pers i tvåa i ett område med mycket våld och man måste vara tuff för att klara sig på gatorna, och inte har något bättre att göra på kvällarna så är risken stor att man hamnar i kriminalitet."

Det är Klockaretorpet vi snackar om, inte Rosengård.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utdrag ur Ekot-nyhet om Rosengårds-clashen.

De vänstergrupper som inte bor på Rosengård, men som enligt polisen lett de tidigare kravallerna, var inte på plats på fredagskvällen. Dessutom var 30 vuxna från Islamiska kulturföreningen ute för att tala med ungdomarna. Oroligheterna lockade många nyfikna.

Upprinnelsen till kravallerna är utrymningen i måndags av en lokal som bland annat användes som moské. Basem Mahmoud, talesman för Youth Islamic Center, skyller allt bråk på polisen som provocerar och Malmö stad som inte gör något för ungdomarna.

– De har ingen sporthall de kan gå till, de har ingen som gör något för dem. De är fulla av energi och måste göra av med den på något sätt, säger han.

De som jobbar med ungdomar i Rosengård protesterar mot den beskrivningen och påpekar att det finns två idrottshallar, en ishall, simanläggning, tre fritidsgårdar och en mängd idrottsföreningar.

Miro Mitanovic jobbar med Lugna Gatan-projektet i Rosengård.

– Rosengård har så pass dåligt rykte att när något dåligt händer så skriver medierna om det. Men de skriver aldrig om de bra grejer som händer dagligen i Rosengård, säger han.

Så nej, det är inte bara en massa invandrarkids som springer runt och förstör i Rosengård, men visst finns det sådana också.

Det är Klockaretorpet vi snackar om, inte Rosengård.

Vad vet du om Rosengård, egentligen? Ingen retorisk fråga, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utdrag ur Ekot-nyhet om Rosengårds-clashen.

Så nej, det är inte bara en massa invandrarkids som springer runt och förstör i Rosengård, men visst finns det sådana också.

Vad vet du om Rosengård, egentligen? Ingen retorisk fråga, btw.

"Personer med sociala problem och folk som nyligen invandrat till Sverige flyttade in och bodde kvar i Rosengård. 1972 var 20% av Rosengårds befolkning invandrare. Denna andel har därefter successivt ökat. År 1998 var den 80% och år 2007 var det 94%" - Wikipedia

94%... så du menar alltså majoriteten av det folk som förstör i Rosengård inte är invandrare? Eftersom att "det finns sådana också". Nu kanske jag är väldigt trångsynt, eller förstog inte din formulering av meningen riktigt.

Jag vet inte speciellt mycket om Rosengård, men vad jag sett, läst och hört av min far som varit där ett flertal gånger så vet jag nog en del i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

94%... så du menar alltså majoriteten av det folk som förstör i Rosengård inte är invandrare? Eftersom att "det finns sådana också". Nu kanske jag är väldigt trångsynt, eller förstog inte din formulering av meningen riktigt.

Just i detta fallet är det nog inte säkert att det är Rosenborgborna som förstör mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är den autonoma vänstern som kommer och bråkar i Rosengård nu. AFA och dylika idioter samt fotbollhuliganer och andra som bara att gillar att slåss.

Rosengård porträtteras av medierna som ett stort förlorande och ett mycket värre ställe än vad det förmodligen är. Wikipedia är en värdelös källa i det här fallet, även DN:s artiklar om antirosengårdspropaganda är värdelösa. Segregationen är förvisso ett misslyckande enligt mig, men jag tror att de flesta som bor där är ganska glada men det är aldrig något som det skriv som.

@Renard: jag bor i en söderförort till Stockholm och i Stockholm finns massa blattar, jag vet vad jag talar om.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Personer med sociala problem och folk som nyligen invandrat till Sverige flyttade in och bodde kvar i Rosengård. 1972 var 20% av Rosengårds befolkning invandrare. Denna andel har därefter successivt ökat. År 1998 var den 80% och år 2007 var det 94%" - Wikipedia

Kom igen, du borde veta bättre än att använda Wikipedia som din källa, särskilt när Wikipedia inte anger källan, vilket du glömt nämna. Det skulle lika gärna kunna vara Errols_Trumma som varit inne och skrivit det. Jag säger inte att det inte stämmer, men att kasta in icke-källor funkar bara inte.

94%... så du menar alltså majoriteten av det folk som förstör i Rosengård inte är invandrare? Eftersom att "det finns sådana också". Nu kanske jag är väldigt trångsynt, eller förstog inte din formulering av meningen riktigt.

Vilken ledande fråga - Nej, det gör jag inte. Jag menar att Ekot inte specificerar triviala saker som vilken etnicitet förövarna har, utan de satsar sig istället åt relativt bra journalistik, och istället förklarar vad som händer. De skriver dock "vänstergrupper som inte bor på Rosengård, men som ledde kravallerna". Vad menar du med din smiley till Ferkurz?

Jag vet inte speciellt mycket om Rosengård, men vad jag sett, läst och hört av min far som varit där ett flertal gånger så vet jag nog en del i alla fall.

Tja, har man aldrig varit där är det rätt dumt att bilda sig en så pass nedvärderande åsikt du framförde i ditt inlägg till The Dude, tycker du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW The Dude: Om du bott hela ditt liv i ett invandrarrikt område, blivit kallad svennejävel nästan varje dag, och blivit mobbad av invandrargäng i skolan för att du var blond och svag så skulle du se annorlunda på invandrare.

Jag bor i Göteborg (många invandrare), och går i skolan i Angered. Angered! Det har varit flera skottlossningar där i år, och tro mig när jag säger att området är tätt på invandrare. Min skola består väl till 70% av invandrare och 'invandrare', men jag har aldrig någonsin råkat ut för något av det du säger, och jag är både blond, blåögd och ganska svag.

Edit: läste din mening lite fel från början..

Edit2: Kan förövrigt säga att The Dude har väldigt bra åsikter.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är beredd att hålla med Duden väldigt mycket i det här. Även Axel.

En av de större konsekvenserna är väl att av den utveckling vi har haft i Sverige så är en oroande faktor rasifieringen av sociala problem och konflikter. Genom att just invandrare är överrepresenterade bland dömda för brott förs motsättningen mellan välmående (vita) och fattiga (svarta) över till en helt annan arena där det inte råder någon tveckan om vem som är god respektive ond. Möjligen väldigt luddigt förklarat, men det jag vill få sagt är att när man idag diskuterar brottslighet blir det synonymt med att ta upp "problemet" med den svarta befolkningen. På grund av detta så har just högerpopulistiska partier nått stora framgångar genom att utnyttja oron kring brottsligheten och koppla samman den med våldsamma invandrarungdomar. Och detta kommer dem fortsätta att göra så länge sådana här saker faktiskt sker i bl.a Rosengård.

Egentligen handlar det ju som Dude säger om invandrarnas livsvillkor. Personer med utländsk bakgrund lever under socioekonomiska förhållanden som är väsentligt sämre än för övriga befolkningen. Förutom att detta är ett problem i sig så är det välkänt att sämre levnadsvillkor är förknippat med högre risk att begå och utsättas för brott. Och visst är det sant när man säger att invandrare är överrepresenterade i kriminalstatistiken, men då glömmer man ofta bort att nämna att det är de resurssvagaste människorna som befolkar våra fängelser - oavsett etnisk bakgrund. Så i praktiken finns det lika stort utrymme för media att diskutera brottslighet ur ett klassperspektiv, men det görs väldigt sällan.

En annan orsak till varför brottslighet sammankopplas med etnicitet är tendensen att se brott som ett individuellt problem, istället för ett socialt. Meningen är att man längre inte ska kunna skylla ifrån sig på samhället och många anser att de sociala förhållandena som skapar grogrund för kriminalitet har alltmer kommit att betraktas som ursäkter och undanflykter. Och just därför, eftersom sociala orsaker inte lyfts fram lämnas utrymme för att peka på att den svarte, utländske, främmande brottslingen begår brott just på grund av att han är främmande. T.ex att hans kultur är långt ifrån ens lik våran och en av anledningarna varför han begår allvarliga brott. Att prata om brottslighet och ungdomsvåld som vi gör här blir då som ett slags slang eller för att uttrycka mig bättre, ett kodat språk, för att prata om problemet som "vi" har med "de där" invandrarungdomarna. Och det är hit jag vill komma, till vad jag anser är grunden för det hela: Fokuseringen på etnicitet snarare än klass riktar intresset mot vilken sorts människor brottslingar anses vara snarare än från vilket socialt sammanhang de kommer från.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW The Dude: Om du bott hela ditt liv i ett invandrarrikt område, blivit kallad svennejävel nästan varje dag, och blivit mobbad av invandrargäng i skolan för att du var blond och svag så skulle du se annorlunda på invandrare.

Det där stämmer ju in precis på mig och jag håller med The Dude helt och hållet.

Eller nja, inte riktigt. Är inte blond och har inte blivit mobbad, men var under grundskolan stämplad som en "svenne" i min invandrartäta klass.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det acceptabelt att invandrare säger "svenne" om svenskar men inte att svenskar säger "blatte" om invandrare? Jag tar precis lika illa upp när jag blir kallad för svenne som när en invandrare blir kallad för blatte. I skämtsyfte är det ok, jag känner en del invandrare som kallar mig för svenne för att skoja och jag kallar de för blatte för att skoja. No big deal. Men när folk verkligen menar det så är det annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, och du tycker det är bra? :)

Det är ingen fråga om bra eller dåligt. Det handlar om att kunna ha ett rationellt förhållande med saker. Vissa verkar inte klara av det eftersom de går i taket av ordet "invandrargäng" och börjar disskutera oroligheterna i Rosengård, som faktiskt inte beror på att det bor en massa blattar där (som jag inte har något personligt emot, jag vill bara använda det ordet för att se om ni ev. börjar disskutera klimatförändringarna).

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det acceptabelt att invandrare säger "svenne" om svenskar men inte att svenskar säger "blatte" om invandrare? Jag tar precis lika illa upp när jag blir kallad för svenne som när en invandrare blir kallad för blatte. I skämtsyfte är det ok, jag känner en del invandrare som kallar mig för svenne för att skoja och jag kallar de för blatte för att skoja. No big deal. Men när folk verkligen menar det så är det annorlunda.

Vad får dig att tro att det?

Om någon kallar dig för svenne i syfte att provocera är det du som avgör om det är acceptabelt eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen fråga om bra eller dåligt. Det handlar om att kunna ha ett rationellt förhållande med saker. Vissa verkar inte klara av det eftersom de går i taket av ordet "invandrargäng" och börjar disskutera oroligheterna i Rosengård, som faktiskt inte beror på att det bor en massa blattar där (som jag inte har något personligt emot, jag vill bara använda det ordet för att se om ni ev. börjar disskutera klimatförändringarna).

Jag tycker det är förjävligt med alla amerikanska polisprogram som går ut på att de jagar ner ett gäng crack niggers med polisbil och helikoptrar, USA är en dålig förebild på många sätt. Ett rationellt förhållande? Att i en nyhet som rör ett brott tycka att hudfärgen är betydelsefull är inte rationellt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är förjävligt med alla amerikanska polisprogram som går ut på att de jagar ner ett gäng crack niggers med polisbil och helikoptrar, USA är en dålig förebild på många sätt. Ett rationellt förhållande? Att i en nyhet som rör ett brott tycka att hudfärgen är betydelsefull är inte rationellt för mig.

Jag har aldrig sett ett polisprogram där de framhäver etnicitet framför allt annat. Det är nästa mer icke-PK att göra det i USA än i Sverige. Enda anledningen till att etnicitet oftast beskrivs är för att det är ett signalament, speciellt eftersom den etniska mångfalden i USA är mycket stor. Med "rationellt förhållande" menar jag att man kan kan disskutera sådana här frågor och använda ord som neger utan att anklaga sig själv eller andra för att vara rasist. Det är inte svart eller vitt helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...