Jump to content

Bilarnas grepp?


VenoM
 Share

Recommended Posts

Är det bara i början av spelet det är som att köra på is? Bilarna glider bara runt på vägen ju? Kommer det vara så igenom hela spelet eller blir det bättre destå bättre bilar man hittar?

Om det regnar kan det bli väldigt halt. Annars har dom flesta bilarna väldigt bra väghållning (nästan för mycket), och slirar ganska mycket när man använder handbromsen. Det kan ta lite tid att lära sig.

Jag kände mig som ett med styrningen och fysiken första gången jag körde det, men som många kommenterat så kan det ta lite tid att vänja sig.

IMO så är bilfysiken och styrningen mycket bättre i GTA IV än i alla tidigare spel. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det regnar kan det bli väldigt halt. Annars har dom flesta bilarna väldigt bra väghållning (nästan för mycket), och slirar ganska mycket när man använder handbromsen. Det kan ta lite tid att lära sig.

Jag kände mig som ett med styrningen och fysiken första gången jag körde det, men som många kommenterat så kan det ta lite tid att vänja sig.

IMO så är bilfysiken och styrningen mycket bättre i GTA IV än i alla tidigare spel. :lol:

Hmm, det kanske regnade, aja, låter bra iaf, skademodellen var ju sjukt underbar jämfört med tidigare spel ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så tänkte dom flesta när IV släppts till PS3 / Xbox.

"Vad fan är detta, bilarna svajar ju som satan, går inte att köra". Och i början gick det inte att köra heller. Men när man väl har vant sig vid det nu så är det sjukt gött. Bästa bilstyrningen i något spel, någonsin imo.

Prova att lira SA för nån dag sen, jävlar vad värdelöst det kändes. Särskilt bilarna handling.

Så det är bara att vänja sig, snart älskar du det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och kanske som jag, trots att jag älskar dom tidigare GTA-spelen, helt enkelt inte kan gå tillbaka och spela dom. Icke-Fysiken som finns är förjävlig. Jag kan bara inte, och ändå vet jag att jag älskar dom. :lol:

Samma här. Om jag skulle gå tillbaka och spela skulle det bara vara för nostaligin, men jag skulle inte kunna njuta av det och fastna i det. Det är så...konstigt. När IV kom krossade det allt gammalt. Dock är GTA 2 sjukt roligt i multiplayer.

Dock kommer jag alltid älska spelen. Alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gasa inte hela tiden när du ska åka frammåt. Släpp och låt bilen rulla.

typ: wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww----------------------------------------------------------wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

^_^

Okej, får testa det :lol: Var ju nästan omöjligt att köra rakt annars...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...