Jump to content

[WIP | SA | SCR] Volvo 740/744 Turbo 1988


Flinta
 Share

Recommended Posts

Vore ju ett stort plus om du kunde göra den med ett addon kit också. :(

Det tänkte jag ut för länge sedan :P man ska kunna köpa add-on och nåt annat kit (troligtvis från plastoson) i WAA ;)

Hittade lite bilder på underrede till 740 igår, men lite mer skulle ju inte skada.... :rolleyes: så släng opp lite bilder vettja :mf_doof:

Idag ska jag börja jobba lite smått med underredet... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Får tacka så mycket! :D

c0e61a25615283_1083197_0.gif e3169f25615284_1083197_1.gif

Har nästan gjort färdigt underredet nu.. synd att jag förlorar mycket tid då med denna bil, jag har lite annat för mig nu.. :( skolan.. jobb.. flytt..

aja jag har även börjat lite smått på motorrummet också :D

O så har jag en fråga till er, vad ska jag slänga i för motor i den tycker ni? 8V volvo turbo motor eller 16V volvo turbo motor? :) eller ska jag kanske göra 2 versioner i samma release så man får välja vilken motor man vill ha i?? jag vill få lite förslag nu så skriv!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka så mycket! :D

Har nästan gjort färdigt underredet nu.. synd att jag förlorar mycket tid då med denna bil, jag har lite annat för mig nu.. :( skolan.. jobb.. flytt..

aja jag har även börjat lite smått på motorrummet också :D

O så har jag en fråga till er, vad ska jag slänga i för motor i den tycker ni? 8V volvo turbo motor eller 16V volvo turbo motor? :) eller ska jag kanske göra 2 versioner i samma release så man får välja vilken motor man vill ha i?? jag vill få lite förslag nu så skriv!!! :D

Fan vad snyggt! Tummen upp!!

Själv så tycker jag att du ska ha en gammal B230 motor i, så det blir lite klass på bilen ;)

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka så mycket! :D

c0e61a25615283_1083197_0.gif e3169f25615284_1083197_1.gif

Har nästan gjort färdigt underredet nu.. synd att jag förlorar mycket tid då med denna bil, jag har lite annat för mig nu.. :( skolan.. jobb.. flytt..

aja jag har även börjat lite smått på motorrummet också :D

O så har jag en fråga till er, vad ska jag slänga i för motor i den tycker ni? 8V volvo turbo motor eller 16V volvo turbo motor? :) eller ska jag kanske göra 2 versioner i samma release så man får välja vilken motor man vill ha i?? jag vill få lite förslag nu så skriv!!! :D

Ser bra ut som fan Flinta.

I med en 350, TH700 låda och på med en Dana 60 bakaxel, det blir fint det.

EDIT; Bakaxeln var ett skämt, dock.

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

O så har jag en fråga till er, vad ska jag slänga i för motor i den tycker ni? 8V volvo turbo motor eller 16V volvo turbo motor? :( eller ska jag kanske göra 2 versioner i samma release så man får välja vilken motor man vill ha i??

Ja alltså, det beror vell på lite grann hur man tycker och tänker. I Sverige lanserades 740 Turbo bara med 8v (B230) medans den fanns med 16v och turbo i Italien. (B234)

Vill du göra den så realistisk som möjligt, bygg den med en 8v men vill du ha stil så gör en 16v och häng för guds skull inte in nå delar från en gammal pilsnerhink (Jänkar bil)

Vill du ha en bild på hur motor utrymmet ser ut med en 16v turbo så kan du PM:a mig så skickar jag den till dig från vårat senaste bygge.

Sen kanske det här är lite överklass, men jag minns på den tiden jag brukade spela San Andreas så hade jag moddat ljud också. Det var till en M3 E30 turbo, så skönt med lite turbo sång och dump ventil men det blir vell lite väl mycket jobb för dig antar jag? Ingen aning om hur man går till väga för att fixa sådant. Aja, det var min åsikt iaf. =)

Redigerad av KennethL
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...