Jump to content

Stockholm för turister


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Fina "mat"-tips du kommer med. McDonalds och Burger King?

Hmm. :naughty::P

Öh? Grejen är den att jag har till en början lagt fokus på klädaffärer. Det var egentligen tanken från början men tänkte att då kan jag lika gärna slänga in något om mat. Och tips? Jag skrev att McDonald's finns överallt och behövs ingen beskrivning. Den som däremot vill ha Burger King får leta.

Ja, det reagerade jag också på. Är såna matställen något man tipsar om? Jag skulle absolut vilja ha tips på riktiga restauranger, inte bara snabbmat.

Bra jobbat i alla fall!

Det var inte riktigt meningen att tipsa precis om allt för turister i Stockholm, förlåt om ni fick den uppfattningen. Jag tänkte göra en större version på den gamla kartan, som konstig nog verkas uppskattas mer än denna. Och jag har faktiskt inte tipsat om det, men däremot är det info som kan vara bra att ha koll på. Jag tipsar inte om Stone Island heller, men jag vet att det finns folk som gillar det och därför skriver jag om det.

SOFO? Götgatsbacken? Nytorget? HM?!

Men är du helt bakom flötet eller? Jag skrev att Södermalm kommer senare. Och H&M skrev jag ju också om. Finns precis överallt. Läs. -_-

KalleR: Den kan jag lägga till, men annars finns det lunchställen överallt i hela stan á la Dagens Lunch för typ åttio spänn. Jag skulle kunna lägga till riktiga pärlor, men kan knappast lägga in "vanliga" lunchställen. Sådant hittar man själv.

EDIT: Och jag kan tyvärr inte tillfredsställa alla :> Jag vet att några uppskattade den äldre och mindre, med typ fem ställen på, och tänkte att jag skulle nämna fler ställen med just dom märkena som efterfrågades då.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte riktigt meningen att tipsa precis om allt för turister i Stockholm, förlåt om ni fick den uppfattningen. Jag tänkte göra en större version på den gamla kartan, som konstig nog verkas uppskattas mer än denna. Och jag har faktiskt inte tipsat om det, men däremot är det info som kan vara bra att ha koll på. Jag tipsar inte om Stone Island heller, men jag vet att det finns folk som gillar det och därför skriver jag om det.

Okej, jag förstår. Det kanske är bäst att ta bort matdelen helt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw igen, Nitty Gritty har ju kk:at så den behöver du inte bemöda dig med att lägga in.

Dom har bytt ägare nu, så butikerna kommer att finnas kvar runt om i Sthlm, frågade idag :wub:

DOCK en sak om Nitty Gritty, sen dom blev utsedda av Stockholmarna som den trendigaste butiken så sjönk dom i mina ögon, dom började helt plötsligt ta in skumma märken, överdrivet dyra kläder, dom har blivit för "söder" helt enkelt, men det finns fortfarande en massa sköna märken, men lita inte hemsidan, många av märkena som står där har dom inte ens kvar längre, tex Billionaire Boys Club, Carhartt-butiken.

Nu har tydligen köparen dragit sig tillbaks, så nu står dom där igen, med 10 miljoner eller vad det var i skulder, hoppas någon köper upp den, Sthlm behöver en butik som Nitty Gritty, speciellt nu när Weekday bara säljer egna produkter.

Men om en butik som NG ska fungera så får dom väl till en början nu (om det blir omstart) satsa på märken som dom vet folk köper, som det ser ut nu så är 75% av butiken riktigt flummiga märken som ska vara så mycket "söder" som möjligt, sen får dom dra ner priserna rätt rejält, tex en vanlig grå bommulströja för 9000:-, inte en jävel som köper den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Behöver lite hjälp..

Ska till Stockholm i morgon med min flickvän, och lite shopping blir det nog.

Har en väldigt modeintresserad kompis som har skrivit ner några designers/butiker jag borde gå till, men Stockholm är jag inte ofta i, så jag hittar inte.

Skulle vilja få vissa affärer utplacerade på kartan:

Helst de feta affärerna, men om någon orkar, kan ni även dra in dom andra också

Södermannagatan 21 - Grandpa

Bondegatan 46 - Fifht Avenue shoe repair

Bondegatan 46 - Tjallamalla

Skånegatan 75 - Nudie Jeans

Åsögatan 124 - Sneakers'n'Stuff

Åsögatan 144 - Beyond Retro

Tjärhövsgatan 3 - Nakkna

Nytogsgatan 36 - Acne Studios

Hornsgatan 65 - Herr Judiths

Drottninggatan 65/Götagatan 61 - Weekday

SOUK-Gallerian/Norrlandsgatan 18 - Solo

Brännkyrkegatan 73 - Julian Red

Brunnsgatan 9 - Caliroots

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite hjälp..

Ska till Stockholm i morgon med min flickvän, och lite shopping blir det nog.

Har en väldigt modeintresserad kompis som har skrivit ner några designers/butiker jag borde gå till, men Stockholm är jag inte ofta i, så jag hittar inte.

Skulle vilja få vissa affärer utplacerade på kartan:

Helst de feta affärerna, men om någon orkar, kan ni även dra in dom andra också

Södermannagatan 21 - Grandpa

Bondegatan 46 - Fifht Avenue shoe repair

Bondegatan 46 - Tjallamalla

Skånegatan 75 - Nudie Jeans

Åsögatan 124 - Sneakers'n'Stuff

Åsögatan 144 - Beyond Retro

Tjärhövsgatan 3 - Nakkna

Nytogsgatan 36 - Acne Studios

Hornsgatan 65 - Herr Judiths

Drottninggatan 65/Götagatan 61 - Weekday

SOUK-Gallerian/Norrlandsgatan 18 - Solo

Brännkyrkegatan 73 - Julian Red

Brunnsgatan 9 - Caliroots

Ett tips är att kika in på Åhléns City också, dom har helt sjukt mycket från väldigt många olika märken. Riktigt bra kläder också, fixade ett par helsnygga Tiger of Sweden-jeans och en kofta sist jag var där. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite hjälp..

Ska till Stockholm i morgon med min flickvän, och lite shopping blir det nog.

Har en väldigt modeintresserad kompis som har skrivit ner några designers/butiker jag borde gå till, men Stockholm är jag inte ofta i, så jag hittar inte.

Skulle vilja få vissa affärer utplacerade på kartan:

Helst de feta affärerna, men om någon orkar, kan ni även dra in dom andra också

Södermannagatan 21 - Grandpa

Bondegatan 46 - Fifht Avenue shoe repair

Bondegatan 46 - Tjallamalla

Skånegatan 75 - Nudie Jeans

Åsögatan 124 - Sneakers'n'Stuff

Åsögatan 144 - Beyond Retro

Tjärhövsgatan 3 - Nakkna

Nytogsgatan 36 - Acne Studios

Hornsgatan 65 - Herr Judiths

Drottninggatan 65/Götagatan 61 - Weekday

SOUK-Gallerian/Norrlandsgatan 18 - Solo

Brännkyrkegatan 73 - Julian Red

Brunnsgatan 9 - Caliroots

Är det inte lättare att typ kolla upp adresserna på hitta.se och placera ut på karta istället för att låta oss göra det åt dig?

Nåja, Grandpa, Acne Studios, Weekday och Sneakers'n'Stuff rekommenderar jag. Sen får du INTE missa Beyond Retro! Beyond Retro är som att gå in i någon konstig sagovärld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...