Jump to content

Är Second Life gratis?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan, jag undrar bara en sak: är Second Life gratis? Jag är ju för ung för att spela det men jag vill bara veta om det kostar något.

Gratis att spela, Men om du vill te.x köpa saker i spelet så måste du "köpa" pengar i spelet (Om inte du lyckas få ett jobb som ger dig pengar), Man kan ju köpa hus och fordon, massor av skit.

Jag körde de3t fö ca en vecka sen, smästa skiten någonsin.

Hade på full inställingar på grafik men det såg värre ut än CS 1.6, och det tog långt tid för alla texturer att ladda. Man fick inte så mycket start hjälp än hur man styr gubben :(

Men det som sagt var ju min upplevelse :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

smästa skiten någonsin.

När jag testade det för första gången fick jag en sån här "detta-måste-vara-en-av-de-bästa-spel-jag-provat"-vibb. :3

Det berodde kanske mest på att jag körde på den vuxna servern och blev direkt pressenterad till en grupp på ca 10 stycken vuxna amerikanare, varav större delen var av det kvinnliga könet. Alla hade mick och igenom den så fick dessa en enorm utstrålning med hjälp av den karaktär som föddes i spelet med hjälp av deras röst.

Själva gruppen var så enormt originell med sina laddade kommentarer, skämt och bråk, precis som i en amerikanskt komedi-tv serie. Jag låtsades vara en japansk tjej på 14 år under namnet "Yuki Yuamyuka(?)" som dom verkligen trodde på, satt och snackade med folket i sex timmar tror jag.. De introducerade mig för deras vänner, gav mig gåvor, hjälpte mig med spelet, låste in mig i en bur och så vidare, var verkligen roligt. <3

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag testade det för första gången fick jag en sån här "detta-måste-vara-en-av-de-bästa-spel-jag-provat"-vibb. :3

Det berodde kanske mest på att jag körde på den vuxna servern och blev direkt pressenterad till en grupp på ca 10 stycken vuxna amerikanare, varav större delen var av det kvinnliga könet. Alla hade mick och igenom den så fick dessa en enorm utstrålning med hjälp av den karaktär som föddes i spelet med hjälp av deras röst.

Själva gruppen var så enormt originell med sina laddade kommentarer, skämt och bråk, precis som i en amerikanskt komedi-tv serie. Jag låtsades vara en japansk tjej på 14 år under namnet "Yuki Yuamyuka(?)" som dom verkligen trodde på, satt och snackade med folket i sex timmar tror jag.. De introducerade mig för deras vänner, gav mig gåvor, hjälpte mig med spelet, låste in mig i en bur och så vidare, var verkligen roligt. <3

:wub:

Haha, Jo. Den sociala delen var ju lite kul. Man spawnade vid en stad, massor av offer står och chillar, Men så .. .. Ser man en JÄVLA SKÖLD PADDA MED MÖSSA SOM PRATAR med en halnaken kvinna (mic). Jag menar FÖR FAN!

Och 5 meter bort så spammar någon något inspelat bråk. HELVETE va underhållande.

Och till sist så ser man en liten grupp vid sidan av som pratar normalt och kommenterar alla idioter som stojar (där passade jag in). Jag som då var en lesbisk Goth med ett tillplattat huvud. :(

och så klart när man ska gå till en resturang så ska man korsa en väg vilket ett spårvagns spår går igenom, Några står och skryter med sina hojar mitt i gatan. Själv trallar man över och ska kolla in resturangen. Men då helvete kommer spårvagnen och rammar alla motorcycklister samt kör över mig och en till. Som tur va dog ingen och spårvagns föraren stannade inte ens :lol:

Lite små kul var ju att man kunde göra så mycket, som te.x flyga!

Men själva spelet (Utan den sociala delen) är skit :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om du vill te.x köpa saker i spelet så måste du "köpa" pengar i spelet (Om inte du lyckas få ett jobb som ger dig pengar), Man kan ju köpa hus och fordon, massor av skit.

tänkte bara säga att du måste inte alls köpa SL$ för att få saker. det finns alltid freebees någon stanns på mapsen och sedan kan du göra dina egna saker. tar bara lite tid att lära sig men så svårt at det inte att förstå sig på hur man gör. finns också massa test maps där man kan ta saker ifrån om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tänkte bara säga att du måste inte alls köpa SL$ för att få saker. det finns alltid freebees någon stanns på mapsen och sedan kan du göra dina egna saker. tar bara lite tid att lära sig men så svårt at det inte att förstå sig på hur man gör. finns också massa test maps där man kan ta saker ifrån om man vill.

Jasså, Måste ha missat det -_-

Låter nästan kul att skapa sina egna saker. Man kan ju se vissa ha EGNA affärer där man kan köpa Bilar och skit, verkar as coolt. Men jag gav upp p.g.a grafiken och svårt att lära sig. ^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jasså, Måste ha missat det :w000t:

Låter nästan kul att skapa sina egna saker. Man kan ju se vissa ha EGNA affärer där man kan köpa Bilar och skit, verkar as coolt. Men jag gav upp p.g.a grafiken och svårt att lära sig. :sick::doh:

mjo det är ett svårt spel att lära sig i början. men när man har lärt sig en sak så kan man allt. Det är även jävligt häftigt att du inte bara kan skapa vapen,bilar,hus etc du kan göra motion till din character och röster till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...