Jump to content

Leverera gräs åt Little Jacob


kompis
 Share

Recommended Posts

Ett sidouppdrag i spelet som tydligen ska ge lite cash är ju att deala åt Little Jacob. Dvs ta hans bil i Shottler och lämna hos en som står och väntar.

Problemet är ju bara att det är så jävla kort tid på att leverera. Jag hinner inte ens halvvägs!! Med en snabb bil hinner jag nog, men med Little Jacobs skrothög så går det inte. Dessutom känns de orealistiskt att folk som väntar på gräs drar efter så kort tid!

Är det någon annan som tycker detta är svårt? Eller kanske har några knep för hur man ska fixa det? Little Jacob brukar bli lite sne på mig efter ett par försök och det tar ett tag innan han låter mig försöka leverera igen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar första sidouppdraget du får? Den där köparen står under en bro. En väldigt bra sak är att du redan i förväg hittar den kortaste vägen dit och åk den flera gånger för att känna dig säker. När jag satte mig i bilen så svängde jag vänster och körde raksträckan ända tills det tog slut och svängde vänster igen. I slutet av den vägen så åkte jag in på den lilla parkeringen där det finns ett stängsel. Jag körde på stängslet och hamnade på motorvägen och åkte ner och runt.

Det är svårt, men planera i förväg, se till så det verkligen är den snabbaste vägen och ta det lugnt. Det bästa är att ha så många raksträckor som möjligt för då behöver du inte bromsa. Om du kör i svängar och korsningar som du antagligen nu gör så måste du bromsa nästan direkt när du gasat, så det är verkligen inte bra.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det räcker med att du sätter dig i jacobs bil för att ta gräset, sen äre bara ta en taxi :D Det var så jag gjorde iaf :D

Fan om de tipset funkar är de ju guld värt, haha! Har provat Kickens tips om att planera min färdväg också, men ändå inte lyckats. De KAN gå om jag kör helt rätt men jag tycker Little Jacobs bil är svårtstyrd. Hoppas han ger mig chansen att leverera mer weed bara, jag har misslyckats fyra gånger och han tycker bara om mig till 28%. Får väl bjussa han på Clocking Bell innan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan om de tipset funkar är de ju guld värt, haha! Har provat Kickens tips om att planera min färdväg också, men ändå inte lyckats. De KAN gå om jag kör helt rätt men jag tycker Little Jacobs bil är svårtstyrd. Hoppas han ger mig chansen att leverera mer weed bara, jag har misslyckats fyra gånger och han tycker bara om mig till 28%. Får väl bjussa han på Clocking Bell innan..

ta med en snabb, lättstyrd bil (typ blista compact eller nåt). var inga problem.

Redigerad av 7.62 hiberNative
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hade jävligt svårt med det där första.. men jag klarade pga av att.... jag vet fan inte.. jag tror att tiden buggade eller nått. för jag var typ 5t sen (igh) men han va kvar. bra tips om det där me taxin. dom andra kan det bli lite blandat. det kan komma

gäng,poliser

eller.. ja absolut ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får inte ens tag i Little Jacob nu.. Han svarar inte i mobilen. Kan hans tycka om % till mig vara nere så lågt att han inte vill ha med mig att göra längre? Det var 28% sist jag kollade.

Borde bjuda stackarn på en Cluckin Bell om jag bara fick tag på honom :) Vill ju fixa de här leveranserna och era tips här har ju varit skitbra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker fortfarande det här är det svåraste att göra i hela Liberty City hittils. Har provat att köra med Bamshee, Blista Compact, Taxiknepet men de skiter sig alltid.

Var står han som ska ta i mot gräset? Står han på bron eller under bron i Shottler? Hur ser han? (eller de är kanske olika) men är de till forts eller har de bil som man kan titta efter.

Jag blir verkligen galen, har försökt leverera hur många ggr som helst nu :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker fortfarande det här är det svåraste att göra i hela Liberty City hittils. Har provat att köra med Bamshee, Blista Compact, Taxiknepet men de skiter sig alltid.

Var står han som ska ta i mot gräset? Står han på bron eller under bron i Shottler? Hur ser han? (eller de är kanske olika) men är de till forts eller har de bil som man kan titta efter.

Jag blir verkligen galen, har försökt leverera hur många ggr som helst nu :naughty:

Alltså, jag klarade det galant med skitbilen t.o.m. Visst är det svårt i början, men det ska gå. Saken är att du slösar väldigt mycket tid på att byta bil, åk med den rostiga Vigeron som du har. Onödigt att byta när det är hur lätt som helst att klara med den. Undvik korsningar. Jag körde bara två raksträckor tills jag kom till honom.

Bara för att jag är hjälpsam bifogar jag denna. Den röda visar vägen du ska ta. Du startar från svarta bowlingklotet och åker direkt till vänster och följer vägen ut. Sedan tar du vänster igen och följer vägen tills du ser en jätteliten parkering med ett staket. Du har farten inne så du kör sidleds och tar sönder staketet (det gula på bilden är staketet). Du åker ner för motorvägen och tar höger direkt. Där så åker du ytterst lite till och åker till höger in i gula markeringen. Du stiger ut ur bilen och springer till gubben som finns direkt under bron! Hoppas du klarar det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att dessa sidouppdrag är (var) löjligt lätta? Hade inga som helst problem med dem.

Jo fast har de inte alltid varit ganska enkla sidouppdrag i GTA egentligen?

Gräsleveranserna blev ju enklare och enklare med Little Jacob, rätt roligt att de är varierande iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...