Jump to content

Snygga till San Andreas


Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur mycket äter det dära av hårdisken då?

Om man skulle installera in princip allt?

END series och dom nya effekterna är inte så stora, dom tar säkert totalt 10 mb tillsammans. Och vad det gäller fordons moddar avrierar det mycket mellan hur snyggt och hur stor modden är. Oftas hoppar det mellan 10 - 60 mb för en modd. Och detta var billigt talat.

Alltså det är inte snack om 2 gig eller 500 mb (om inte du har många moddar) B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket äter det dära av hårdisken då?

Om man skulle installera in princip allt?

ENBseries ligger på 0,3mb, vilket inte är allt för mycket. B) Om det är något som tar märkvärt utrymme så är det nog fordon och så. En välgjort bil tillsammans med ett högupplöst skin ligger på ungefär 5mb, så om man drar hem och installerar 20 bilar så är man uppe i 100mb, vilket inte är så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Liten bump, men jag tänkte bara tillägga att det finns en snygg mod som gör att det snöar. Det finns fyra st. olika "modes", och man kan ha det avstängt precis som ENBseries. De fyra nivåerna gör att det snöar olika mycket. Den första gör att det snöar lite grann (bilden), den andra lite mer, och så vidare. En bild (från screenshots tråden) :

Snö på nivå 1, med ENBseries mod på egna inställningar.

tjecsequieew.jpg

Tankas här.

Edit: Det står såklart i readme'n, men för att växla mellan de olika nivåerna, eller stänga av snön helt tråcker man Ctrl+(Numpad+).

Så ja, värt att testa. :doh: Lagom krävande på högre nivåerna.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag har provat Enb nu, riktigt bra. Och din inställningar var perfekta! Ska prova "Great new effects" nu.

Jag har en fråga också, som inte rör grafik. När man vill få fram siktet och skjuta så måste man hålla in LMB, kan man inte ändra några inställningar och ha siktet uppe hela tiden som i GTA:VC?

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har provat Enb nu, riktigt bra. Och din inställningar var perfekta! Ska prova "Great new effects" nu.

Jag har en fråga också, som inte rör grafik. När man vill få fram siktet och skjuta så måste man hålla in Caps look, kan man inte ändra några inställningar och ha siktet uppe hela tiden som i GTA:VC?

Du måste ha råkta ända någon inställning. Default är höger-musknapp så siktar du :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag blir typ besviken. Jag kan inte maxa inställningarna på vanliga San Andreas för då laggar det, så jag kan inte lägga in detta. :)

Förresten, jag har ett NVIDIA GeForce Go 7200 grafikkort och ibland i spelet träffar jag på texturer som smetar ut sig väldigt långt. Typ kanten på en byggnads texturer dras ut massor så det ser ut som en pinne som sticker ut väldigt långt. Någon som vet hur man kan fixa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...