Jump to content

Gta IV, förstör konsollen?


MiRRe
 Share

Recommended Posts

Så, jag ska ju dra mig neråt till stan senare idag och köpa mig en PS3 och IV. Men jag har kollat runt, läst och sett filmer på youtube att GTA IV har gjort att deras PS3:a inte funkar längre. Många hade samma problem och att det frös.

Är detta något att oroa sig för? Blir lite sådär när man ser att så många har problem, vill ju inte tro att det är spelets fel :)

Vet itne om det är rätt ställe att skapa tråden på men jag var inte riktigt säker, isf kan nån trevlig mod flytta den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har oxå 60gb versionen och GTA IV bland många andra spel.

har aldrig stött på något problem med GTA IV. inga frysningar eller något sånt! och verkligen inte att det förstör konsollen :)

och min andra kompis har oxå 60gb och han har inte heller stött på några problem så?

antar att dem som har fått nåt problem inte tagit hand om konsollerna så bra kanske? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har oxå 60gb versionen och GTA IV bland många andra spel.

har aldrig stött på något problem med GTA IV. inga frysningar eller något sånt! och verkligen inte att det förstör konsollen :)

och min andra kompis har oxå 60gb och han har inte heller stött på några problem så?

antar att dem som har fått nåt problem inte tagit hand om konsollerna så bra kanske? :)

Mitt gta har fryst ungefär 2 gånger. Men har inte stött på det igen.

Man kan se lite hack när det händer mycket på skärmen. Till exempel om ett flertal bilar sprängs eller man kör på sopor och bänkar. Men jag försöker sköta om mitt ps3 och mina skovor så gott det går.

Låter inga kompisar sätta in skovorna eftrsom dom bryr sig inte speciellt mycket om dom ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett spel som hänger konsolen kan skada den lika mycket som ett alltför krävande PC-spel bränner sönder moderkortet på en dator. Fat chance? Nope.

Konsolen kanske hänger sig men det går alltid att reboota. Skulle man göra det på fel sätt kan inställningar förstöras men det återställs nästa gång man startar PS3. Det ska mycket till för att hårddisken ska krascha; nåt i stil med att dra ur sladden under en stor installation eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett spel som hänger konsolen kan skada den lika mycket som ett alltför krävande PC-spel bränner sönder moderkortet på en dator. Fat chance? Nope.

Konsolen kanske hänger sig men det går alltid att reboota. Skulle man göra det på fel sätt kan inställningar förstöras men det återställs nästa gång man startar PS3. Det ska mycket till för att hårddisken ska krascha; nåt i stil med att dra ur sladden under en stor installation eller nåt.

Okej tackar för det, slipper vara orolig då antar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...